regualcja gaznika

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

regualcja gaznika

Postprzez endek » 25 maja 2008, o 15:07

Niektórzy mniej wtajemniczeni mają troszke problem z ta czynnością jaką jest regulacja gaznika tak wiec postawiłem troche to rozjasnic :)
W zasadzie regulacja większości gazników motocykli jest praktycznie ta sama.
Tak wiec polega ona na odpowiednim ustawieniu iglicy przepustnicy,na regulacji a raczej
ustawieniu biegu jałowego oraz również na ustawieniu poziomu paliwa w komorze
pływakowej gaznika :wink:

W mym tutku bazowałem na gazniku od MZ ETZ 250

Obrazek

:wink: ale wiekszosc gazników działa na tej samej podstawie

Przed regulacją należy gaznik wyjąc i dokładnie rozkręcić oraz przeczyścić(przemyc w nafcie rozpuszczaliniku) i przedmuchac (najlep sprężonym powietrzem). :roll:

Kiedy chcemy wyregulowac gaznik musimy pamiętac aby robić to na rozgrzanym już silniku (a nie na zimnym) .
czynność to wykonuje się przewaznie po remoncie albo pewnym przebiegu bez zaglądania do gaznika. :wink:
przed regulacją należy sprawdzic również zapłon oraz swiece zapłonową (jej stan oraz przerwa) bowiem jeśli będzie zle ustawiony zapłon albo np.zbyt duża przerwa na swiecy czy platynkach,czy tez zle ustawiony rozrząd (dotyczy to silników czterosuwowych).
tak samo trzeba sprawdzic połączenie gaznika z cylindrem czy nie jest rozszczelnione i nie łapie fałszywego powietrza bowiem może to być przyczyną która będzie uniemożliwała dokładną regulacje :? .

Regulacja położenia iglicy w przepustnicy zbyt dużej w tym filozofi nie ma , polega to na przesunieciu iglicy odpowiednio w góre bądź dół) (jeśli damy iglice wyżej tym wzbogacimy mieszanke,a jak niżej to
Wtedy się ją zuboży) w zależności od potrzeb i zachowań silnika bądź koloru swiecy.
Położenie iglicy zmienia się przesuwając zabezpieczenie na kolejny ząbek na iglicy.Po każdym przesunieciu należy sprawdzic prace silnika ( w tym celu najlepiej podczas jazdy próbnej).

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Regulacja poziomu paliwa hmm czynność też nie łatwa jeśli nie ma żadnych wskazówek fabrycznych (jakis ustalonych znaków) .W zasadzie polega ona na ustawieniu poziomu paliwa ok. 1mm poniżej górnej krawędzi rozpylacza (tak się uczyłem, trudne nie :D )
Ale ja to w tej czynności raczej bardziej sugerowałbym się po zużyciu paliwa,zadymieniu spalin czy też po własnościach dynamicznych silnika > :D
tak wiec czarny dym będzie świadczył o zbyt wysokim poziomie paliwa (wtedy tez silnik będzie wiecej go żłopał) może również przy wysokich obrotach przerywać oraz szczelac w tłumik (co oznacza iż za dużo paliwa dostaje się i namiar paliwa spala się jeszcze w układzie wydechowym.
Można to również dostrzec po ciemnym kolorze świecy (bądź mokrej)
A co do zbyt niskiego poziomu może świadczyc strzelanie w gaznik czy też cieżki rozruch silnika,brakowanie paliwa na wyższych obrotach oraz również jasny kolor swiecy. Może powodowac również i znaczne przegrzewanie się silnika.

W przypadku gaznika od MZ 250 (ifa) zamkniecie dopływu paliwa poprzez iglice powinny nastąpic po podniesieniu sie pływaków na odległość ok 27mm ,a w pełni otwardy napływ paliwa przy opuszczeniu pływaków na odległosc ok 34mm (mierzone od krawedzi gaznika do dolnej czesci pływaka)


Obrazek


Obrazek



Regulacja biegu jałowego no to polega na ustawieniu najwolniejszych obrotów silnika
przy których praca silnika jest w miare równomierna.(jest to chyba najtrudniejsza czynność w całej regulacji gaznika)
W tym celu należy odkręcić wkręt połążenia przepustnicy (aby opuścić przepustnice) w celu otrzymania najwolniejszych obrotów silnika ake zapewniających jeszcze jego równomierną prace ,potem należy pokręcić wkrętem od składu mieszanki w jedną bądź drugą stronę aby ustawić najszybsze obroty silnika bez zmiany położenia przepustnicy.Czynność tą należy powtórzyć.

Srubka od regulacji biegu jałowego przy gazniku Mz

Obrazek


składu mieszanki

Obrazek

No i odpowiednio wyregulowany gaznik powinien wtedy zapewniać równomierną prace silnika na biegu jałowym bez żadnych ,,zaksztuszeń czy gaśnieć’’ 8)


W nowszych gaznikach posiadających juz ssanie (reczne badz automatyczne) dobrze jest sprawdzic w jakim znajduje sie ono stanie
(przewaznie wystepuje tam gumowy koreczek który przytyka kanalik)
Przy odpalaniu zostaje on odchylony i odsłania kanał którym idzie wieksza dawka paliwa (dawka rozruchowa)

Obrazek




Pamiętać też należy że z czasem to gaznik również się zużywa czyli np. zużywa się stożek iglicy pływaka czy też przepustnica która się sciera i po pewnym czasie dostaje luzu.
:)
Ostatnio edytowano 9 lip 2008, o 00:36 przez endek, łącznie edytowano 3 razy

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

regualcja gaznika

Postprzez Pani Kontekstowa » 25 maja 2008, o 15:07

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Koner » 25 maja 2008, o 15:19

Wszystko dosyć jasno opisane ale ja bym proponował żeby tekst był napisany zwykłą czcionką a tylko te ważne rzeczy żeby były wyróżnione :) Ale to tylko taka moja mała sugestia :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez endek » 25 maja 2008, o 15:22

ok juz zmieniłem :wink:

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez parcelak » 25 maja 2008, o 16:01

Bardzo dobrze napisany tutorial :) Przyda się.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Pidurek » 9 lip 2008, o 09:22

a jaka mozna wyregulowac gaznik od simosna ? ostatnio kupiłem na gaznik taki jak tu w aukcji http://moto.allegro.pl/item390587643_hi ... _s70_.html

i nie ma tej srubki od paliwa ,a przy starym gazniku jest . Wie ktos czemu tak jest?
Pidurek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Bobslej17 » 9 paź 2009, o 22:23

Mam problem z Rometem Kadetem m780 ... To chyba wina gaznika . Gdy odpalam go pochodzi chwile i gasnie a pozniej juz nie da rady go odpalic . Dzisiaj ustawialem zaplon i wszystko git z zaplonem , za bardzo nie wiem jak sie ustawia gaznik bo nigdy nie ustwialem ale moze ktos mi powie Co jest nie tak ze odpala na chwile i gasnie ?
Romet Kadet M780 ... Jest strasznie awaryjny nikomu nie polecam !
Bobslej17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 9 wrz 2009, o 15:10

Postprzez Komar Rider » 9 paź 2009, o 22:27

Bobslej17 trzeba było założyć temat w "Pomocy" i najlepiej zrób to od razu ;)

A tak poza tym, to proponuję wyczyscić gaźnik ;) Reszta w odpowiednim temacie ;)
....::::KOMAR RIDER::::....
Avatar użytkownika
Komar Rider
@admin
@admin
 
Posty: 6013
Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
Lokalizacja: Rzepin
Pochwały: 1


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości