Montaż gaźnika 16n3 do ogara 200/jawki

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Montaż gaźnika 16n3 do ogara 200/jawki

Postprzez Łukasz K. » 27 maja 2008, o 11:19

Witam, dziś pokażę, jak założyć gaźnik 16n3 do silnika 223, a więc: zaczynamy:
Krok pierwszy
Wymontowujemy stary gaźnik z silnika, w tym celu odkręcamy dwie nakrętki M5(klucz 8) oraz wykręcamy przepustnicę, odpinamy wężyk od kranika(przy gaźniku może zostać) Gaźnik po wykręceniu:
Obrazek
Krok drugi
Bierzemy gaźnik 16n3 do ręki i ukazuje nam się taki widok
Obrazek
Rowki zaznaczone na czerwono należy zakleić jakimś klejem, np. poxipolem, aby to nie łapało lewego powietrza, niestety zdjęcia z zaklejonymi rowkami nie mam
Krok trzeci
Wycinamy jedno żeberko cylindra, drugie szlifujemy, nacinamy też żeberka głowicy
Obrazek
Krok czwarty
Śrubę M5 która trzymała stary gaźnik z prawej strony moto możemy gdzieś schować, musimy znaleźć śrubę M6 podkładkę i nakrętkę, śruba M% z lewej strony zostaje.
Krok piąty
Piłujemy leciutko króciec z prawej strony aby weszła śruba M6.
Krok szósty
Gaźnik przykładamy do króćca aby pasował w lewą śrubę od króćca, wkładamy tam śrubę M5 i śrubę M6 z prawej strony przekładamy przez dziurkę na śrubę w gaźniku i przykręcamy.
Krok siódmy
Iglicę przepustnicy ustawiamy na najniższym rowku, składamy ją na linkę, i wkładamy do gaźnika
Obrazek
Wykręcona i złożona przepustnica
Obrazek
Włożona i niedokręcona przepustnica.
Wkręcamy przepustnicę do oporu.
Krok ósmy
Wkręcamy pionową śrubę od regulacji niskich obrotów do końca.
Krok dziewiąty
zakładamy wężyk paliwa i gumę filtra powietrza, zakładamy ssanie(będzie używane przy rozruchu zimnego silnika)
Obrazek
Gaźnik został zamontowany i są teraz dwie możliwości:
Możliwość pierwsza
Silnik będzie ładnie chodził bez ssania, wszystko będzie w porządku, wtedy można normalnie jeździć.
Możliwość druga
Silnik nie będzie chciał chodzić bez ssania, trzeba mieć cały czas włączone ssanie aby pracował prawidłowo rozwiązania są takie:
-należy wyregulować skład mieszanki śrubą, ktora jest przy łączeniu gaźnik-króciec
-jeśli śruba jest zaślepiona to można zakleić i zwężyć wlot powietrza do filtra
Ja zrobiłem to tak
Obrazek
===========================================
Tekst napisany wyłącznie dla strony www.motomaniacy.com Kopiowanie bez zgody autora surowo zabronione.
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Montaż gaźnika 16n3 do ogara 200/jawki

Postprzez Pani Kontekstowa » 27 maja 2008, o 11:19

Pani Kontekstowa
 

Postprzez parcelak » 27 maja 2008, o 11:28

Dobrze napisany tutorial. Przyda się.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez bi-jay » 27 maja 2008, o 11:38

fajnie żeś spatentował ten filtr heh
Avatar użytkownika
bi-jay
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:37
Lokalizacja: Strzepcz

Postprzez Łukasz K. » 27 maja 2008, o 12:17

No inaczej nie dało rady ;/ próbowałem wyjąć tą zaślepkę, ale nie szło.
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez Conqeror » 27 maja 2008, o 23:20

No macie lepjej widać

http://www.extreme50.yoyo.pl/223t7.htm

a na tym filtrze będzie ci sie mulić zobaczysz
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Tomciosz » 28 maja 2008, o 07:37

A niestety trzeba zrobić te dziury w żebrach :/ Nie można zrobić tego inaczej bez cięcia takich rzeczy? Może jakoś przedłużyć króciec?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Postprzez parcelak » 28 maja 2008, o 08:43

Czym się różni gaźnik 16n3 od 16n1? Czy 16n1 wszedł by do Ogara/Jawki?
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Tomciosz » 28 maja 2008, o 13:30

Kurcze jak teraz sie skapłem wycinaniu żeber to już nie wiem czy opłaca się zmieniać gaźnik bo: zmniejsza się powierzchnia chłodząca i ten filtr:?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Postprzez przem578 » 28 maja 2008, o 15:44

Nie wycinajcie żeber!!! Zróbcie sobie po prostu jakąś podkładkę pod króciec i po problemie.
PRZERABIAM CYLINDRY


GG 2076199


http://bikepics.com/members/przem578/
Avatar użytkownika
przem578
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 599
Dołączył(a): 19 wrz 2007, o 19:01
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez womax » 28 maja 2008, o 20:59

Albo kawałek starej kierownicy i blachę 10mm(ja taka miałem akurat pod ręką) http://img300.imageshack.us/img300/1276/img0406zb9.jpg
Avatar użytkownika
womax
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 7 gru 2007, o 15:40
Lokalizacja: Strzebiń

Postprzez Kamil22 » 28 maja 2008, o 21:27

Wycinanie żeberek,ehh...
Womax,bardzo dobrze zrobił tylko ja bym wolał przerobić oryginalny króciec bardziej pod kątem i dać do pospawania.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Pidurek » 9 lip 2008, o 09:25

gdzie w tym gazniku jest srubka od regulacji paliwa ??
Pidurek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 12 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Michal_c » 4 wrz 2008, o 17:21

a co wy na to, zeby wyciac ten kawalek oryginalnego krocca co przykreca sie gaznik (ten z otworami na sruby) i dac go jako podkladke pod krociec oryginalny od jawki i gaznik od simsona? Wtedy by dalo rade? Własnie sie zastanawiam nad gaznikiem od simsona ;)
Avatar użytkownika
Michal_c
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 396
Dołączył(a): 10 lis 2007, o 13:04
Lokalizacja: Częstochowa


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 87 gości