Rozwiercanie gaźnika GM12F, GM12F1 i pochodnych.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Rozwiercanie gaźnika GM12F, GM12F1 i pochodnych.

Postprzez parcelak » 19 cze 2008, o 13:05

Ostatnio w mojej Motorynce wykonałem pewną modyfikację - rozwierciłem gaźnik (GM12F). Chciałbym pokazać wam jak to zrobić. A więc przejdźmy do rzeczy.

Potrzebne:

- wiertło 13,5 mm ( przypadku rozwiercania gaźnika do 14 mm)
- kamień szlifierski o kształcie stożka o średnicy 14 mm (w przypadku rozwiercania gaźnika do 14 mm)
- śruba M6
- młoteczek
- pasta polerska (niekoniecznie)
- benzyna ekstrakcyjna
- igła
- kawałek szmatki

Na początku musimy rozebrać gaźnik. Rozbieramy go ale nie wykręcamy dyszy głównej. Nie będę sie zbytnio rozpisywał, bowiem istnieje już tutorial o rozbieraniu tego gaźnika. Oto link:

viewtopic.php?t=745

Gdy już rozebraliśmy gaźnik, trzeba wybić rozylacz, ponieważ podczas rozwiercania gardzieli możemy go uszkodzić ;) Robimy to poprzez przyłożenie do dyszy śrubki M6 i lekkie uderzenie w tą śrubkę młoteczkiem.

[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/291/6f1a9859aae5718b.jpg[/img]

[img][570:500]http://images28.fotosik.pl/233/2115b52feef936eb.jpg[/img]

Pukamy, pukamy i rozpylacz powoli wychodzi.

[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/231/6891a08763d0ed9a.jpg[/img]

I oto wybity rozpylacz:

[img][570:500]http://images34.fotosik.pl/291/f36bc04d427d3e97.jpg[/img]

Gdy już wybiliśmy rozpylacz bierzemy się za rozwiercenia gaźnika. Najpierw robimy to wiertłem o średnicy 13,5 mm.

Gdy już przetoczyliśmy gardziel wiertłem należy rozwiercić go kamieniem szlifierskim o kształcie stożka (ten po prawej stronie na zdjęciu), aby nie pozostały tam żadne rysy itd.

[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/232/1d60b23706d7deb6.jpg[/img]

Po tych zabiegach dziurka w gardzieli (przez którą podczas naciśnięcia pompki wtryskiwane jest paliwo) może być zatkana opiłkami, które powstały przy procesie rozwiercania :D Należy tą dziurkę przeczyścić igłą.

[img][570:500]http://images31.fotosik.pl/291/92d75cb03ddf5099.jpg[/img]

Teraz trzeba gaźnik umyć w benzynie ekstrakcyjnej, ponieważ mogły zostać w nim opiłki.

Warto by było (aby gardziel była gładka) wypolerować ja pastą polerską :) Nakładamy pastę polerską na gardziel i kręcimy szmatką okrężnymi ruchami aby zlikwidować rysy.

Do rozwierconego gaźnika trzeba zastosować dysze o większym przelocie. Dysze o większym przelocie ma gaźnik GM13F, więc możemy zastosować dysze od tego gaźnika. Możemy też zostawić oryginalne dysze i zapinkę iglicy ustawić na najniższym rowku (najbogatsza mieszanka).

A oto mój rozwiercony gaźnik :)

[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/231/5b67ca4d65709d8a.jpg[/img]

Pamiętajcie, że gdy rozwiercamy gaźnik należy rozwiercić również króciec cylindra, choć nowe cylindry od razu mają większą średnicę króćca :)

Uwaga!
Nigdy nie próbujcie rozwiercać rozpylacza!


Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com! Kopiowanie bez zgody autora surowo zabronione!
Ostatnio edytowano 21 cze 2008, o 16:44 przez parcelak, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Rozwiercanie gaźnika GM12F, GM12F1 i pochodnych.

Postprzez Pani Kontekstowa » 19 cze 2008, o 13:05

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konik » 19 cze 2008, o 13:23

Tutorial napisany ładnie :D A to rozwiercać trzeba aż tam do filtra? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez parcelak » 19 cze 2008, o 13:25

Tak, należy rozwierać całą gardziel, razem z wlotem powietrza :D
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Konik » 19 cze 2008, o 13:26

parcelak napisał(a):Tak, należy rozwierać całą gardziel, razem z wlotem powietrza :D

ok dzięki, może kiedyś to zrobię w komarku :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez Pitucha » 19 cze 2008, o 13:41

parcelak zapomniałeś dodać, ze rozwiercając gaźnik, przydało by się rozwiercić króciec cylindra, bo co Ci po tym, ze rozwiercisz gaźnik, a nie rozwiercisz cylka :P Tylko, ze rozwiercanie cylka, jest niebezpieczne, bo coś może trzasnąć ;)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez endek » 19 cze 2008, o 13:46

Pitucha napisał(a):parcelak zapomniałeś dodać, ze rozwiercając gaźnik, przydało by się rozwiercić króciec cylindra, bo co Ci po tym, ze rozwiercisz gaźnik, a nie rozwiercisz cylka :P Tylko, ze rozwiercanie cylka, jest niebezpieczne, bo coś może trzasnąć ;)


no to to przeciez jest na logike .Wiadomo ze oczywiste.

A co do temacika to ładnie oraz co najwazniejsze dosc prosto opisane co i jak ,krok po kroku wiec nie powinno byc niezrozumiałem 8) (no wdł mnie napewno)
:wink: pozdro

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Pitucha » 19 cze 2008, o 13:49

enduras napisał(a):no to to przeciez jest na logike .Wiadomo ze oczywiste.



Dla nas tak, ale nie dla osób początkujących :P ;)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez parcelak » 19 cze 2008, o 14:37

Dopisane :D
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Pitucha » 19 cze 2008, o 14:43

Nooo... I teraz jest super :P :D
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez parcelak » 20 cze 2008, o 19:25

Pitucha dzięki :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Pitucha » 21 cze 2008, o 11:46

Nie ma za co :) :P
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez parcelak » 23 cze 2008, o 20:36

Zapraszam innych do oceniania.
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Adi.G. » 24 cze 2008, o 00:01

Fajny tutek a gaźnik bardzo ładnie rozwiercony niczym farbyczny
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez parcelak » 24 cze 2008, o 08:18

Dzięki :)
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez kleszczyk » 24 cze 2008, o 11:30

Dobrze, że napisałeś, aby wyjąć rozpylacz :)

Ja też myślę nad rozwierceniem mojego, ale zastanawiam się, o ile wzrośnie spalanie. Jakbyś mógł to napisz o ile wzrosło spalanie u Ciebie i ile spalał ( bo w moim wykonaniu Komar spala 3,5/100 :D )
Avatar użytkownika
kleszczyk
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 717
Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa

Następna strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości