KONIEC DYLEMATÓW PRZETWORNICA 6-12V

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Kamil22 » 2 lut 2009, o 14:05

Ta,i można telewizję oglądać wystarczy odpalić moto...

Jak wam za mało prądu to jedną z prostych i sprawnych metod jest przewinięcie cewek lub zrobienie własnej dodatkowej.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 lut 2009, o 14:05

Pani Kontekstowa
 

Postprzez P@co » 21 lut 2009, o 23:02

Fajnie , ale skoro mamy prądnice 20W to przy tych 6 V max otrzymamy ok 3,3A , wiec jakto jest ze przy 12V dostaniesz 2 - 3 A ? Skoro powinno byc gora 1,6 A nie liczac tego ile energi pojdzie w powietrze w postaci ciepła ???
P@co
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
Lokalizacja: Ostrowite
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 21 lut 2009, o 23:04

dostaniesz 2-3A, ale nie 20 a 10W mocy
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez P@co » 21 lut 2009, o 23:15

CZegos tu nie czaje bo P=U*I wiec powiedzmy przez rezyztor o R=4 Ohm podpiety do 12 V poplynie prad 3 A a moc jaka sie na nim wydzieli np. w postaci ciepla to 12*3 = 36 W

Popraw mnie jak czegos nie czaje ?
P@co
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
Lokalizacja: Ostrowite
Pochwały: 1

Postprzez c64club » 5 mar 2009, o 19:22

Alonzo napisał(a):ja pierdziele co wam po 12v ?? jak i tak macie 20W :D:D czyli nic wiecej poza 15 z przodu i 5 z tyłu nie załozycie :P najwyzej tyle ze mniej pradu czerpie ale bez aku co to was obchodzi :D

lysymax napisał(a):dodatkowo do tej przetwornicy mozna podlaczyc akumulator a do niego jeszcze starego upsa i juz mamy 220v w bzyku :)

Właściwy komentarz :)

Black Rider. Nie chwal się wydajnością. Owszem, z tej przetwornicy wyciągniesz grube ampery, ale musiałbyś ją zasilić z czegoś mocniejszego niż 20W.

W Romecie/Jawce zastosowanie sprzętu, który sumarycznie bierze więcej niż 20W mocy ciągłej albo przeciąży cewke, albo akumulator wybebeszy szybko.

Wydajność 2-3 ampery? Czyli 24-36W. Po miesiącu możesz nowe cewki kupować, jeśli wykorzystasz taką moc. Poza tym napięcie na iskrowniku przysiądzie gdzieś po przekroczeniu dwudziestego trzeciego wata

[ Dodano: 05 Mar 2009, 18:23 ]

Jeszcze sobie ktoś motóra zepsuje, potrzebne Ci to?
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Postprzez Alonzo » 5 mar 2009, o 19:41

w komarkach jest to bezsensu, ja najpierw bym zaczoł od zwiekszenia mocy iskrownika, przeiwnąc cewki albo dopasowac jakies wieksze. Potem załozył sobie akusia i w zaleznosci od mocy jaka wygenerowalismy z iksrownika dobrał parametry odbiorników, ale jesli chcemy miec kierunki i stop to i tak nic mocniejszego niz 15w na przód nie walniemy, ofc przy akusiu diodki na tył zeby jak najwiecej nam zostało, w kierunkach jakies 15w i oszczednosci i powinno grac, a 12v to dla mnie bezsensu przy pradnicy 6v :P w jawce jest juz lepiej bo wiecej miejsca na akumulator no i w iskrowniku bo cewki mamy na zewnatrz wiec mozna sobie kombinowac z iskrownikami nawet 60W (a widziałem takie tuningowe do jawki) wtedy akum na przód np halogenik 35/35 i wtedy sie opłaca te 12v robic
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez ((Hubert)) » 5 mar 2009, o 21:18

Sorki że odgrzewam kotleta ale ta przetwornica bardzo mi się przydała a jeśli chodzi o to co napisał Alonzo
Alonzo napisał(a):ja pierdziele co wam po 12v ?? jak i tak macie 20W

nie każdy motórek ma tylko 20W ja mam jawkę i mam 30W ale inne piździki mogą mieć też więcej..
Jest jikov...nie ma paliwa xD
Avatar użytkownika
((Hubert))
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1005
Dołączył(a): 10 gru 2008, o 20:04
Lokalizacja: Pogwizdów

Postprzez Black Rider » 5 mar 2009, o 22:00

Uwaga ten temat mozna zamknąć testowałem taką przetwornice i do komara sie nie nadaje
Obrazek
Naprawiam sprzęty RTV itp
Avatar użytkownika
Black Rider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2728
Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
Lokalizacja: łask

Postprzez Konrad » 5 mar 2009, o 22:14

zrobiłeś temat nawet nie sprawdzając swojego pomysłu ? To trochę dziwne zachowanie . . .
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez adrian » 5 mar 2009, o 23:27

tu jest przetwornica 5/12v http://www.elportal.pl/pdf/k04/83_50.pdf tylko trzeba by bylo zastosowac mostek prostowniczy na wyjściu z cewek
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Postprzez Alonzo » 6 mar 2009, o 09:28

nie każdy motórek ma tylko 20W ja mam jawkę i mam 30W ale inne piździki mogą mieć też więcej..


zauwaz ze ta przetwornica była dedykowana przez BR do rometów a w szczególnosci do komara, a romety maja pradnice po 20W. Pisałem o jawce ze tu inaczej bo duzo miejsca, a standardowo były prądnice 20W,25W i własnie 30W, ale i tak te 30W to mało i dla mnie nadal bezsens bo nadal nie widze sensu 12v (i tak zadnego halogenu na przód sie nie walnie)
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez c64club » 6 mar 2009, o 12:36

Odbiorniki stałe i ładowanie sumarycznie nie mogą przekroczyć mocy iskrownika. Kierunki, klakson itp mogą mieć choćby po 100W, o ile aku uciągnie, ale układ powinien w momencie ich pracy odcinać ładowanie, żeby nie uwalić iskrownika.

Opracowałem już taki układ w wersji 12V (na przepięte cewki), jeszce tylko dostowuję go do 6V. Zamieszczę w tutach. A na razie proszę, nie psujcie sobie motórków. Poczekajcie z tydzień. Od 16 mam urlop. Jestem zawodowym elektronikiem i mam pewne rozeznanie. Opracowałem wszystko (poza przodem) Na LED'ach.
Jest to rozwiązanie trwałe i energooszczędne.
15 W żarówa, a 5W rozdzielone między tylną lampę a ładowarkę. Lampa tylna nie gaśnie po wyłaczeniu silnika (motor nie staje się wieczorem ciemną plamą). W razie użycia kierunków/klaksona itp. ładowarka izoluje aku od iskrownika, przez kilka sekund można ciągnąć dziesiątki watów. Nawet gdyby ktoś sobie kierunki na żarwkach zrobił. Na moim układzie obciążenie iskrownika nie przekracza nigdy 20W.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości