KONIEC DYLEMATÓW PRZETWORNICA 6-12V
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Teraz mozecie sobie montować cudenka na 12 V do motorków i sie juz nie martwiąc mi było potrzebne a układzik fajny bo mozna niezle go obciązyc ale UWAGA muszą być radiatory na tych tranzystorach im mocniej sie nagrzeją tym więcej strat i mniejsza efektywność ukladu lepiej dołozyc większe i cieszyc sie długim działaniem
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
hmmm, no ale jeśli grzeje powietrze to ma straty energetyczne widać spore poza tym to mówisz 2-3 ampery? czyli mogę podłączyć żarówkę 24W! nieźle ale jak z obciążeniem akumulatora...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Według mnie poraniony pomysł. Do układu tego nie można podłączyć za dużo urządzeń marycha_zielarz trafnie to zauważył. Przetwornica podwyższa napięcie ale tranzystory ograniczają natężenie.
Poza tym straty, na pewno Parę wat ucieknie do powietrza.
No i kierunkowskazy 12V zasilane z przetwornicy- paranoja.
Do małych układzików na 12V też bym tego nie użył bardziej nadaje się do tego powielacz napięcia złożony z paru diód i kondensatora - sprawność 99%
Poza tym straty, na pewno Parę wat ucieknie do powietrza.
No i kierunkowskazy 12V zasilane z przetwornicy- paranoja.
Do małych układzików na 12V też bym tego nie użył bardziej nadaje się do tego powielacz napięcia złożony z paru diód i kondensatora - sprawność 99%
-Jak byś ostatni raz jechał motocyklem, to jak byś jechał?
-zapie*ał bym ile wlezie
-zapie*ał bym ile wlezie
-
Laszlo - MotoManiak
- Posty: 466
- Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
- Lokalizacja: Gorzkowice
sam jesteś poraniony i nieumiesz czytać te tranzystory wytrzymują obciązenie 4 A i mają 65 W więc niewiem o co ci chodzi a pomysł bardzo dobry i jak dojdą mi elementy i obale wszystkie wasze wątpliwości no a coś ty byś chciał ? tak jest w elektronice straty muszą być powielacz napięcia dasz ok ale co z tego jak wydajnośc prądowa bedzie rzędu mA ?A kierunkowskazy sie nadają zaróweczka 5 W więc niewiem o co chodzi dobrane są tak elementy zeby wytrzymywało kierunki , audio itp
[ Dodano: 27 Cze 2008, 09:20 ]
A co wy myslicie ze to perpetum mobile ? siądzie i to musi ale ma sie łądowanie z iskrownika a z tego jesli to prawda ze prądnia daje 20 W przy 6 V to znaczy ze wydajnosc prądowa wynosi 3,3 A a do ładowania w zupełnosci wystarcza 1,5 A a reszta to zapas a aku nie ładuje sie codziennie i zazwyczaj jest napisane na aku ze ma 4,5Ah wiec tyle mozesz brac w ciągu godziny a ta przetwornica np jesli podłączysz kierynki to zazwyczaj włączasz dwa dajmy na to zaróweczka 12 V 5 W więc prąd jaki pobiera to 400mA więc jakie macie problemy ?? a dwie to 800mA ale chyba nie jezdzicie z włączonymi cały czas kierunkami
[ Dodano: 27 Cze 2008, 09:20 ]
A co wy myslicie ze to perpetum mobile ? siądzie i to musi ale ma sie łądowanie z iskrownika a z tego jesli to prawda ze prądnia daje 20 W przy 6 V to znaczy ze wydajnosc prądowa wynosi 3,3 A a do ładowania w zupełnosci wystarcza 1,5 A a reszta to zapas a aku nie ładuje sie codziennie i zazwyczaj jest napisane na aku ze ma 4,5Ah wiec tyle mozesz brac w ciągu godziny a ta przetwornica np jesli podłączysz kierynki to zazwyczaj włączasz dwa dajmy na to zaróweczka 12 V 5 W więc prąd jaki pobiera to 400mA więc jakie macie problemy ?? a dwie to 800mA ale chyba nie jezdzicie z włączonymi cały czas kierunkami
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
Black Rider napisał(a):sam jesteś poraniony
Tak jestem bo wiertarką przewierciłem sobie palca przedwczoraj.
Zlutuj to, załóż przetestuj.
Ta przetwornica nie rozwiązuje żadnych problemów.
Kierunkowskazy na 12V? Po co skoro na 6V działają.
Audio na 12V.. zawsze można zastosować rozwiązanie mostkowe.
Poza tym w rometach nie mam problemu przerobienia instalacji na 12V, wyciągasz cewki dowijasz drutu, montujesz żarówki 12V i śmiga.
-
Laszlo - MotoManiak
- Posty: 466
- Dołączył(a): 26 cze 2008, o 16:04
- Lokalizacja: Gorzkowice
Widze ze duzo sie znasz zakłada sie zarówki 12 V 5 W i juz mniej prądu ciągną rozwiązanie mostkowe no tak fajnie lecz i tak musi byc conajmniej 12 V i jesli umiesz dowin zazwyczaj nikt nie umie więc to jest doskonałą alternatywą
[ Dodano: 27 Cze 2008, 13:50 ]
Nie no ale pomysł dobry przeciez zawsze sie moze przydac
[ Dodano: 27 Cze 2008, 13:50 ]
Nie no ale pomysł dobry przeciez zawsze sie moze przydac
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
nie wiem panowie o co te spory, może nie jest to najwydajniejsze rozwiąznie ale chyba więcej bez dowijania drutu sie z tych cewek nie wymyśli, no a urządzonko może sie przydać np. do ładowania komórki w trasie (na ładowarke 12V) oczywiście jeśli zapewni w miarę stabilny prąd... a mam pytanie: czy taką ładowarkę można by zasilić z 12V akumulatora? a właściwie to dwóch 6Voltowych połączonych szeregowo i raczej na postoju na zgaszonym silniku
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
nierozumiem cie to jest alternatywa jak cos potrzebujesz na 12 V a masz aku na 6 V
[ Dodano: 27 Cze 2008, 14:01 ]
i raczej stabilne napięcie poprostu dajesz stabilizator i juz np 7812
[ Dodano: 27 Cze 2008, 14:07 ]
jesli niewierzycie w to co mówie to zrobie test w poniedziałek wtedy dojdą elementy i złoze to cudenko
[ Dodano: 27 Cze 2008, 14:01 ]
i raczej stabilne napięcie poprostu dajesz stabilizator i juz np 7812
[ Dodano: 27 Cze 2008, 14:07 ]
jesli niewierzycie w to co mówie to zrobie test w poniedziałek wtedy dojdą elementy i złoze to cudenko
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
A nie lepiej zrobic to prościej i przewinąć cewki oryginalne drutem 0,95mm około 180 zwojów i mieć instalacje 12v w romecie, do tego bardzo prosty układ ładowana i wszystko gra i buczy a nie babrać się w jakieś układy które zamieniają 6v na 12v, skoro od razu można sobie zrobić instalkę 12v
wg mnie to jest początek dylematu, bo po co to robić skoro od razu zakładano że instalacja będzie w motorze 6v, a można było zrobić 12v od razu
KONIEC DYLEMATÓW PRZETWORNICA 6-12V
wg mnie to jest początek dylematu, bo po co to robić skoro od razu zakładano że instalacja będzie w motorze 6v, a można było zrobić 12v od razu
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Nadal nikt nierozumie mojej koncepcji to jest po to ze jak ktoś niema duzo kasy na aku a ma tylko 6 V to moze za niewielkie pieniądze zbudować przetwornice i to o sporej wydajnosci
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
a jaki jest koszt tej przetwornicy? bo ja widzę dla niej sens, w zasilaniu obrotomierza z poloneza
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
-
Black Rider - MotoManiak
- Posty: 2728
- Dołączył(a): 16 sie 2007, o 13:14
- Lokalizacja: łask
Posty: 42
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 178 gości