Porady na temat zapłonu itp

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Porady na temat zapłonu itp

Postprzez Konrad » 5 lip 2008, o 22:23

Obsługa cewki zapłonowej sprowadza się do kilku prostych czynności. Należy przede wszystkim dbać o to aby nasza cewka nie była zabrudzona, zaolejona i zamoczona.Końcówkę przewodu wysokiego napięcia (centralenego) należy okresowo czyścić i dbać o to aby była prawidłowo osłonięta gumowym kapturkiem.

Sposób sprawdzenia cewki w/n.Jeżeli nasza cewka pracuje ale mamy podejrzenia że nie jest całkowicie sprawna, to należy wykonać poniższą próbę.Odłączamy przewód w/n od świecy i energicznie kopiemy w starter bądź uruchamiamy rozrusznik a następnie przy pracującym silniku między końcówkę przewodu a świecę włożyć końcówkę grafitową zwykłego ołówka.Jeżeli po przejściu przez grafit iskra jest wyraźnie czerwona, cewka zapłonowa jest całkowicie sprawna

Przerywacz jest to bardzo ważna część zapłonu może się wydawać nie istotny bądź odporny na zanieczyszczenie ale każde odstępstwo od czystości może procentować nieposłuszeństwem maszyny.

Podczas sprawdzania przerywacza zapłonu należy przedewszystkim zwrócić uwagę czy nie jest zaolejony.Wskutek nadmiernego smarowania przerywacza pojawia się upływ prądu na masę lub stałe zwarcie styków przez olej.SZczególnie zwracamy uwagę na zaolejone bolce i podkładki izolacyjne.Trzeba pamiętać że prąd zwykle jest doprowadzany do styku ruchomego (czyli naszego młoteczka) i wszelkie zaolejenia doprowadzających prąd kabli i izolacji moga powodować osłabienie bądź zanik iskry

Uszkodzone elementy przerywacza należy wymienić( tutaj liczymy się z tym że nasz młoteczek nie jest wieczny i ściera sie podczas pracy ), a zaolejone wyczyścić.Możemy tego dokonać ściągając magneto w przypadku rometów, simsonów itp.Najczęściej można to zrobic bez wyjmowania przerywacza jednak najdokładniej wyczyścimy go wyjmując.Sprawą bardzo istotną jest stan styków naszego przerywacza powinny być równiuśkie na całej powierzchni i przylegać wzajemnie na całej swojej powierzchni, przy czym platynki nie powinny mieć wżerów ani nadtopień.Po długtrwałej pracy wskutek zepsutego kondensatora.Styki czyścimy pilnikiem - jedwabnikiem.Nie używamy do tego papieru bo jego zarenka w pewnej mierze zostaną na stykach.Ostateczne szlifowanie przeprowadzamy na złożonym przerywaczu.

W przypadku rometów i simsonów sprawa bardzo wazną jest bolec.Często pomijany przez "fachowców" a to on bywa przyczyną niedokładnego zapłonu.Nie może sobie latać na boki, acz kolwiek mozna temu zaradzić.Odwracamy stojan i punktakiem o zaostrzonym szpicu dobijamy bolec.Nie udeżamy bezpośrednio młotkiem ale tylko przy użyciu punktaka gdyż po takim traktowaniu bolec zazwyczaj odpada :P

A teraz ciekawostka na temat kondesatora.W romecie mamy za małą pojemnośc( powinna być od 0,17...0,35 mikrofarada) w skutek czego iskrzy nam a platynkach :yes: Sprawdziłem jak romet działa na kondensatorze 0,22uF i nie widać różnicy.Mimo to na przerywaczu nie uświadczymy iskrzenia.

O kondensator należy dbać w formie czyszczenia go z zabrudzeń mechanicznych jak i zaolejenia.Jeżeli nasz kondensator popływa w oleju to możemy go wywalić

Teraz trochę o świecach bo nie którym mylą się ciepłe i zimne :wink:

Świece o wyższej wartości cieplnej są bardziej odporne na przegrzewanie, lecz maja większa skłonność do zanieczyszczenia sie nagarem.Świece o mniejszej wartości cieplnej łatwo przegrzewają się przez co powoduja samozapłony ale mają mniejsze skłonności do zanieczyszczenia.Im mniejsze powierzchnie świecy stykaja sie z gorącymi spalinamu (krótka dolna częśc izolatora i krótkie elektrody) oraz im lepsze jest jej chłodzenie (odbierane ciepło szybko odprowadzane jest na zewnątrz), tym większa wartość cieplna świecy.Dlatego wśród Motomaniaków świece o wysokiej wartości cieplnej nazywane są zimnymi i na odwrót :wink: Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś ciekawostki niech napisze a ja dodam do tematu :wink:

Znalazłem parę rysunków które wam pomogą

[img][570:500]http://img60.imageshack.us/img60/2003/dsc0492zn8.jpg[/img]
Obrazek

Tekst napisany wyłącznie dla strony motomaniacy.com kopiowanie bez mojej zgody zabronione :!:
Ostatnio edytowano 6 lip 2008, o 11:25 przez Konrad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Porady na temat zapłonu itp

Postprzez Pani Kontekstowa » 5 lip 2008, o 22:23

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Dynio » 6 lip 2008, o 09:42

Quniuś ,a ten grafit to włożyć w fajkę i do świecy przyłożyć ,a grafit będzie się trzymał czy cza go przetrzymać czymś :hmm:
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Dynio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 388
Dołączył(a): 1 mar 2008, o 16:35
Lokalizacja: Łupowo

Postprzez Konrad » 6 lip 2008, o 10:51

musisz ściągnąć fajke :wink: Najlepiej żeby wystawało trochę miedzi z kabelka :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez ronio » 6 lip 2008, o 10:56

Dobre z tym grafitem, nie trzeba wymontowywac cewki i sprawdzac zadnymi urządzeniami :D pochwała sie nalezy
KOMAR'74
Suzuki GSXR 1000 K5
BMW E32 735i
ronio
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1941
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:59
Lokalizacja: Szczytno

Postprzez Smok » 6 lip 2008, o 11:36

I to co mnie cieszy to to że jeden maniak drugiemu pomaga :) Tuturial bardzo dobry, na pewno go sprawdzę ,wczoraj jeszcze nie wiedziałem jak sprawdzic cewkę a dzisiaj jak spod ziemi sie toturial o tym pojawił :P :twisted:
Pochwała sie jak najbardziej należy ;)
Pozdrawiam Smok
KOMAR WIECZNIE ŻYWY
Avatar użytkownika
Smok
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 519
Dołączył(a): 22 lip 2007, o 19:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Konrad » 7 lip 2008, o 17:23

Zapomniałem dodać, że zamiast smarować krzywkę olejem śmiało możemy go zastąpić tawotem bądź innym gęstym smarem(tylko nie grafitowym) :wink: Umnie wsyzstkie motorki obowiykowo maja smarowana kryzwke tawotem
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Koner » 17 lip 2008, o 15:14

Tutek przemyślany i z pewnością okaże się pomocny,pochwała jak najbardziej zasłużona :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez P@co » 30 sie 2008, o 23:25

A tak wogóle to po co smaruje sie krzywke olejem badz tawotem ???
P@co
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 439
Dołączył(a): 30 sie 2008, o 12:04
Lokalizacja: Ostrowite
Pochwały: 1

Postprzez Mariusz » 31 sie 2008, o 00:33

żeby się nie ścierała od platynek :)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kamil22 » 31 sie 2008, o 09:10

marycha_zielarz chyba żeby platynki się nie ścierały od krzywki. :wink:
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Łukasz K. » 31 sie 2008, o 09:21

Kam@$ napisał(a):marycha_zielarz chyba żeby platynki się nie ścierały od krzywki. :wink:

Dokładnie, ja nie nasmarowałem w ogarze i przez to mi się zapłon rozregulowywał. Ścierał mi się ten bakielit, który dotyka krzywki, nasmarowałem tą gąbkę i krzywkę i... problem zniknął :mrgreen:
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez TeKeR » 1 wrz 2008, o 00:05

Widze że troche pracy w to włożyłeś,
a ja dużo się nauczyłem ;]
Pochwała jak najbardziej słusznie przyznana.
Ogar 200 sprzedany
Simson S51 ;>
Simson S71 (bedzie stska)
Motorynka Pony sprzedana
Shineray Pro 50 sprzedana
Honda NSR JC20 POWER ;]
A+B Zdane ;D
Suzuki GSXR 600 K4 mniam
Avatar użytkownika
TeKeR
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 264
Dołączył(a): 29 sie 2007, o 00:23
Lokalizacja: Mielec

Postprzez mateuszdzimira » 13 paź 2008, o 10:14

Mam problem mam simsona sr50 i jak jest zimny to nie chce odpalać a jak jest ciepły to za drugim kopem proszę o jakieś porady
mateuszdzimira
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13 paź 2008, o 10:01
Lokalizacja: Kniażyce

Postprzez rolnik1234 » 13 paź 2008, o 20:12

mateuszdzimira ten dział jest do takich problemów viewforum.php?f=1 załóż osobny temat i opisz dokładnie swój problem a na pewno ktoś pomoże. Od razu przy okazji zapoznaj się z tymi dwoma tematami :wink:
viewtopic.php?t=2
viewtopic.php?t=4717
rolnik1234
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2234
Dołączył(a): 12 kwi 2007, o 16:37


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości