Regulacja gaznika 16n1 i pochodnych

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Regulacja gaznika 16n1 i pochodnych

Postprzez Kobuch » 12 lip 2008, o 17:58

Witam.Dzisiaj postaram się wam opisac gaznik który pochodzi od simsona.Tutorial szczególnie dotyczy gaznika 16n1 ale inne simsonowskie tez są podobne.Może róznia się nieco inna budową a także innym polozeniem sróbek od składu mieszanki i wolnych obrotów.Jezeli gaznik sprawia nam dużo problemów,na przyklad wylewa się z niego benzyna lub odpala ale trzeba trzymac go na ssaniu zeby nie zgasł albo poprostu motorek nie zapali to oznaka ze trzeba wyregulwać gaznik.Czasami nie trzeba całkiem rozbierać gaznika tylko wyregulować poziom na iglicy i sróbką od skladu mieszanki.Ale jeśli to nie pomoże to trzeba go rozebrać i sprawdzic poziom paliwa w komorze plywakowej.Przed regulacją gaznika trzeba sprawdzić filtr powietrza czy nie mamy go zabrudzony.W tym celu odkręcamy klapę i wyciagamy filtr powietrza.Jesli jest brudny to myjemy go w benzynie ekstrakcyjnej.Nalezy pamietac ze po oczyszczeniu filtra i wlozeniem go na swoje miejsce trzeba go nasączyć troche olejem.Teraz możemy się zabrać za regulacje gaznika.Na początek trzeba go zdemontować.W tym celu wyciagamy węzyk paliwa,wyciagamy gumę gaznika,odkręcamy dekielek od przepustnicy i tłoczek od ssania.Pózniej odkrecamy dwie nakrętki laczenia gaznika z cylindrem:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/292 ... 591fe.html

Teraz mozemy wyciagnąc gaznik ale tak zeby nie wylac paliwa z komory plywakowej.Teraz należy odkręcic 2 śróbki i zdemontowac komore plywakową.Robimy to powolutku zeby nie wylać benzyny z komory.Gdy odkręcimy 2 sróbki mozemy zdemontowac komorę pływakową:Ukazuje nam sie mniej wiecej taki widok:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4e8 ... 9b9ac.html (w komorze powinna byc benzyna)


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0f ... 9f5bc.html

Na 1 zdjęciu widzimy komorę plywakową a w srodku dyszę od ssania i słupek(zaznaczone na zdjeciach)Jezeli zauważymy że benzyna jest powyżej wypustki slupka lub poniżej to trzeba to zredukować(czasami są takie przypadki ze moplik bedzie dobrze chodził jak będzie benzyna troszke powyżej lub ponizej slupka

2 zdjęcie pokazuje nam plywak z dwoma blaszkami i dyszami(blaszki zaznaczone na zdjeciach) Przed regulacją najlepiej wyczyszic gaznik a przede wszytkim dysze i je przedmuchać tak do pewnosci.Teraz zajmniemy sie dwoma blaszkami które są widoczne na 3 zdjęciu.Poziom paliwa ustawiamy za pomoca blaszki od zaworka.Od niej zalezy czy będziemy miec dobrze ustawiony poziom paliwa.Ta druga blaszka powinna być tak ustawiona ze jak odchylimy pływak do dołu to dlugosć miedzy korpusem gaznika a plywakiem powinna wynosić według ksiazki 33,5mmNatomiast jak plywak jest w normlanym polozeniu to powinno byc mniej wiecej 25mm(wszystko pokazane na filmie) z tymi odległosciami nie zawsze to sie sprawdza ja mam zamiast 33,5 to 31,5 i jest dobrze.Zależy jak wyregulujemy tą blaszke od zaworka.Jezeli poziom paliwa bedzie mniejszy niż wypustka slupka to trzeba odgiac lekko blaszke.Wtedy zaworek bedzie się troche pózniej zamykal i poziom sie zwiekszy.A jeżeli w komorze jest paliwo powyzej slupka to trzeba dogiac blaszkę w kierunku zaworka.Wtedy zaworek będzie się szybciej zamykał wiec będzie mniej benzyny w komorze.Przed ustawieniem trzeba jeszcze sprawdzić w jakim stanie jest plywak,czy nie jest pogięty albo dziurawy.Po regulacji montujemy komorę plywakową.Przed spuszczeniem benzyny z kranika trzeba jeszcze sprawdzić czy plywak nie dotyka dolnego polozenia komory.Jeżeli tak to trzeba to zredukować.Zakrecamy nakrętki i zakladamy węzyk.Odkręcamy kranik i czekamy chwile az sie zaleje komora.Pózniej ponownie odkrecamy komore i sparawdzamy jaki jest poziom paliwa w komorze.Jezeli jest równo z wypustką slupka to zakrecamy wszystko i probujemy odpalic.Jezeli to nic nie da to trzeba odgiąc lub podgiąc blaszkę.Na przyklad jezeli mamy ustawiony poziom wedlug slupka a pali tylko na ssaniu to trzeba jeszcze zwiększyć poziom paliwa.Jezeli się zalewa to trzeba zmniejszyć poziom.Ja mam na przykład troche więcej niz slupek i chodzi dobrze.Teraz zakladamy przepustnice,wkręcamy tloczek od ssania i gume gaznika.Jezeli motorek juz w miare chodzi ale nie tak jak ma, to mozna jeszcze sprawdzic rowek na iglicy i regluowac na śróbce od skladu mieszanki.Zapinke od iglicy powinnismy ustawić na początku na 2 rowku.Potem mozna to skorygować.Natomiast srobka od składu mieszanki powinna być wykrecona o 2,5 do 3 obrotów,ale nie zawsze się to sprawdza.W moim przypadku nie.Potem powinniśmy się przejechac i sprawdzic co i jak.Jeśli motorek robi "buuu" podczas dodania gazu to trzeba zredukować poziom na iglicy czyli iglice podnies do góry.A jezeli się zalewa to trzeba iglice przesunąć na dól i potem regulowac sróbką od skladu mieszanki.Zdjęcie 4 pokazuje 2 sróbki:


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/75b ... 6ec97.html

1 jest od wolnych obrotów a 2 od skladu mieszanki.Regulujemy tak zeby motorek dobrze się wkręcał na wolne jaki i na wyskokie obroty.To by bylo na tyle..Ja też miałem na początku problemy z ustawieniem gaznika ale jakos sie udalo.Na początek trzeba poświęcic troche na to czasu.Tutek powstal z nudów ale mysle ze jest dobrze napisany.Zapomnialem jeszcze dodać ze przed demontazem najlepiej zapalic motorek na zakręconym kraniku i tak zeby sam zgasł potem dopiero postępowac tak jak jest napisane.Sory za slabą jakość zdjęć.Jezeli macie jakieś zastrzenia co do tego tematu to pisac.

Dodam jeszcze przydatny film.Tam jest też pokazane jak się reguluje gaznik.


http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 6110685199

Film trwa 52 min.A o gazniku zaczyna sie mniej więcej od 42 min
Avatar użytkownika
Kobuch
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 236
Dołączył(a): 20 lip 2007, o 17:56
Lokalizacja: Ruda Slaska

Regulacja gaznika 16n1 i pochodnych

Postprzez Pani Kontekstowa » 12 lip 2008, o 17:58

Pani Kontekstowa
 

Postprzez szeryf1994 » 13 lip 2008, o 00:29

Tutek bardzo przydatny. Pochwala sie nalezy.
Dzieki :)
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Postprzez Marcek » 13 lip 2008, o 09:17

szeryf1994 napisał(a):Pochwala sie nalezy.

Bezwarunkowo :) Oby jak najwięcej podobnych tutoriali.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez c64club » 1 lip 2009, o 21:12

Zmień "śróbki" na "śrubki" i będzie hulało :)
Dzięki za tuta.
Obrazek Gmole, przyczepki, wózki boczne, przeróbki moto? Taaaaak Toczenie, spawanie, elektryka i inna "rzeźba" - jak ktoś potrzebuje Obrazek

Sprzedam:
-części do silnika Jawki, prawie wszystkie, regenerowane lub nowe. @ komplety "flaków" i komplet karterów
Mój moto FAQ - fakty, mity, porady
Avatar użytkownika
c64club
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 25 paź 2008, o 19:40
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 13
Pojazdy: Komar 2320, Ogar 200 z silnikiem Lifan 139, Kingway Naked 50, Romet K125 z wózkiem bocznym


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 133 gości