Troszkę nt. Gdy padnie kondensator w Jawce a chcemy albo mamy tylko do dyspozycji kondensator od Fiata126 to podłączamy go wg tego opisu:
Kabel z kondensatora podłączamy pod zbiór kabli na platynkach/przerywaczu a masę kondensatora przykręcamy do "wałka" dźwigni zmiany biegów od tej strony gdzie jest nakrętka (tuż nad iskrownikiem).
kondenastor z malucha w romecie
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 18
• Strona 2 z 2 • 1, 2
No to ja zaprezentuje swój pomysł na ten tutorial, jeżeli muczos będzie chciał może go sobie zapożyczyć i wstawić do swojego pierwszego posta.
Gdy nasz stary rometowski kondensator odmówi posłuszeństwa i trzeba go jakoś wymienić a np. jedziemy do dziewczyny i nie chcemy się ubrudzić mamy bardzo wygodny sposób na jego wymianę. Potrzebne nam do tego będą:
->Taśma izolacyjna
->Kombinerki
->20 cm przewodu jednożyłowego
->Nowy kondensator – oryginalny rometowski bądź od fiata 126p
->Ok. 5 minut wolnego czasu
Na początku odkręcamy pokrywę od strony zapłonu (silnik S-38, 023, 019) bądź dekielek od zapłonu (223), po czym kombinerkami ucinamy przewód(1) biegnący od kondensatora(2) do śrubki przy przerywacza (3) obwijamy go następnie z dwóch stron taśmą izolacyjną, aby nie zrobić zwarcia, po czym skręcamy silnik.
Następnym krokiem będzie rozkręcenie lampy tak, aby ujrzeć stacyjkę. Po czym należy zlokalizować przewód koloru niebieskiego (oryginalnie) bądź przewód, po którego przekątnej będzie podłączona masa motoroweru. Gdy już znajdziemy poszukiwany przewód należy do niego podłączyć kabelek z kondensatora i zaizolować połączenie izolacją, po czym do obudowy kondensatora podłączyć kabelek zaizolować i przykręcić go do masy. Na koniec należy skręcić lampę i kupić kwiatek dziewczynie, jeżeli nie zrobiliśmy tego wcześniej, Następnie należy wyruszyć w dalszą drogę, aby nie spóźnić się do naszej wybranki.
Po powrocie do domu należy przywrócić instalację do wcześniejszego stanu, ponieważ powyższe rozwiązanie jest tylko prowizoryczne.
(S-38, 023, 019)
(223)
I jeszcze schematy:
(S-38, 023, 019)
(223)
1.Iskrownik
2.Żarówka przednia 15/15W 6V
3.Żarówka tylna 5W 6V
4.Stacyjka
5.Przełącznik światełi klaksonu
6.Cewka W/N (223)
7.Sygnał dźwiękowy
Gdy nasz stary rometowski kondensator odmówi posłuszeństwa i trzeba go jakoś wymienić a np. jedziemy do dziewczyny i nie chcemy się ubrudzić mamy bardzo wygodny sposób na jego wymianę. Potrzebne nam do tego będą:
->Taśma izolacyjna
->Kombinerki
->20 cm przewodu jednożyłowego
->Nowy kondensator – oryginalny rometowski bądź od fiata 126p
->Ok. 5 minut wolnego czasu
Na początku odkręcamy pokrywę od strony zapłonu (silnik S-38, 023, 019) bądź dekielek od zapłonu (223), po czym kombinerkami ucinamy przewód(1) biegnący od kondensatora(2) do śrubki przy przerywacza (3) obwijamy go następnie z dwóch stron taśmą izolacyjną, aby nie zrobić zwarcia, po czym skręcamy silnik.
Następnym krokiem będzie rozkręcenie lampy tak, aby ujrzeć stacyjkę. Po czym należy zlokalizować przewód koloru niebieskiego (oryginalnie) bądź przewód, po którego przekątnej będzie podłączona masa motoroweru. Gdy już znajdziemy poszukiwany przewód należy do niego podłączyć kabelek z kondensatora i zaizolować połączenie izolacją, po czym do obudowy kondensatora podłączyć kabelek zaizolować i przykręcić go do masy. Na koniec należy skręcić lampę i kupić kwiatek dziewczynie, jeżeli nie zrobiliśmy tego wcześniej, Następnie należy wyruszyć w dalszą drogę, aby nie spóźnić się do naszej wybranki.
Po powrocie do domu należy przywrócić instalację do wcześniejszego stanu, ponieważ powyższe rozwiązanie jest tylko prowizoryczne.
(S-38, 023, 019)
(223)
I jeszcze schematy:
(S-38, 023, 019)
(223)
1.Iskrownik
2.Żarówka przednia 15/15W 6V
3.Żarówka tylna 5W 6V
4.Stacyjka
5.Przełącznik światełi klaksonu
6.Cewka W/N (223)
7.Sygnał dźwiękowy
-
Pawel.2112 - MotoManiak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 9 maja 2007, o 23:08
- Lokalizacja: Kałuszyn
Ja mam takie rozwiazanie zastosowane
Kondziolek podpiety bezposrednio pod styki cewki WN + drugi z podpietym tylko kabelkiem jak sie jeden wysypie odcinam kabelek i podpinam drugi do masy
Kable w iskrowniku zlutowane i zalane klejem z pistoletu w miejscu starego kondzia.
[img][570:500]http://images33.fotosik.pl/323/5aa4ca995b039f1e.gif[/img]
Kondziolek podpiety bezposrednio pod styki cewki WN + drugi z podpietym tylko kabelkiem jak sie jeden wysypie odcinam kabelek i podpinam drugi do masy
Kable w iskrowniku zlutowane i zalane klejem z pistoletu w miejscu starego kondzia.
[img][570:500]http://images33.fotosik.pl/323/5aa4ca995b039f1e.gif[/img]
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Posty: 18
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 223 gości