kondenastor z malucha w romecie

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Postprzez Kamil22 » 14 lip 2008, o 23:06

Troszkę nt. Gdy padnie kondensator w Jawce a chcemy albo mamy tylko do dyspozycji kondensator od Fiata126 to podłączamy go wg tego opisu:
Kabel z kondensatora podłączamy pod zbiór kabli na platynkach/przerywaczu a masę kondensatora przykręcamy do "wałka" dźwigni zmiany biegów od tej strony gdzie jest nakrętka (tuż nad iskrownikiem).
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 lip 2008, o 23:06

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Pawel.2112 » 15 lip 2008, o 00:26

No to ja zaprezentuje swój pomysł na ten tutorial, jeżeli muczos będzie chciał może go sobie zapożyczyć i wstawić do swojego pierwszego posta.

Gdy nasz stary rometowski kondensator odmówi posłuszeństwa i trzeba go jakoś wymienić a np. jedziemy do dziewczyny i nie chcemy się ubrudzić mamy bardzo wygodny sposób na jego wymianę. Potrzebne nam do tego będą:
->Taśma izolacyjna
->Kombinerki
->20 cm przewodu jednożyłowego
->Nowy kondensator – oryginalny rometowski bądź od fiata 126p
->Ok. 5 minut wolnego czasu

Na początku odkręcamy pokrywę od strony zapłonu (silnik S-38, 023, 019) bądź dekielek od zapłonu (223), po czym kombinerkami ucinamy przewód(1) biegnący od kondensatora(2) do śrubki przy przerywacza (3) obwijamy go następnie z dwóch stron taśmą izolacyjną, aby nie zrobić zwarcia, po czym skręcamy silnik.
Następnym krokiem będzie rozkręcenie lampy tak, aby ujrzeć stacyjkę. Po czym należy zlokalizować przewód koloru niebieskiego (oryginalnie) bądź przewód, po którego przekątnej będzie podłączona masa motoroweru. Gdy już znajdziemy poszukiwany przewód należy do niego podłączyć kabelek z kondensatora i zaizolować połączenie izolacją, po czym do obudowy kondensatora podłączyć kabelek zaizolować i przykręcić go do masy. Na koniec należy skręcić lampę i kupić kwiatek dziewczynie, jeżeli nie zrobiliśmy tego wcześniej, Następnie należy wyruszyć w dalszą drogę, aby nie spóźnić się do naszej wybranki.

Po powrocie do domu należy przywrócić instalację do wcześniejszego stanu, ponieważ powyższe rozwiązanie jest tylko prowizoryczne.

(S-38, 023, 019)
Obrazek
(223)
Obrazek

I jeszcze schematy:

(S-38, 023, 019)
Obrazek
(223)
Obrazek

1.Iskrownik
2.Żarówka przednia 15/15W 6V
3.Żarówka tylna 5W 6V
4.Stacyjka
5.Przełącznik światełi klaksonu
6.Cewka W/N (223)
7.Sygnał dźwiękowy
Avatar użytkownika
Pawel.2112
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 111
Dołączył(a): 9 maja 2007, o 23:08
Lokalizacja: Kałuszyn

Postprzez Marek » 18 lip 2008, o 10:38

Ja mam takie rozwiazanie zastosowane :)
Kondziolek podpiety bezposrednio pod styki cewki WN + drugi z podpietym tylko kabelkiem jak sie jeden wysypie odcinam kabelek i podpinam drugi do masy :D


Kable w iskrowniku zlutowane i zalane klejem z pistoletu w miejscu starego kondzia.

[img][570:500]http://images33.fotosik.pl/323/5aa4ca995b039f1e.gif[/img]
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Marek
*supporting
*supporting
 
Posty: 2179
Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
Pojazdy: In Comming >> MT SM XX

Poprzednia strona

Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości