Sprężynowe zabezpieczenie nakrętki wydechu-Simson+uszczeln.

Dział, w którym znajdziecie skuteczne oraz sprawdzone metody rozwiązywania konkretnych problemów.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)

Sprężynowe zabezpieczenie nakrętki wydechu-Simson+uszczeln.

Postprzez Adi.G. » 21 lip 2008, o 15:57

Jako że mój gwint na wydechu odmówił połowicznie posłuszeństwa musiałem coś wykombinować. I oto co wykombinowałem :D

Potrzebne rzeczy do wykonania zabezpieczenia:
:arrow: Nakrętka wydechu simson
:arrow: 2x Sprężyna 3-3,5 cm ( mierzone bez haczyków, jest to dł. samych zwojów) dostaniemy takie w popularnym sklepie "żelaznym" ja wziąłem z rozkładanego krzesełka turystycznego
:arrow: jeśli chcemy dobrze uszczelnić to miejsce kupujemy jeszcze nowe uszczelki miedziane.
:arrow: opcjonalnie folia aluminiowa, troszkę włókna szklanego i sylkon.

Więc zaczynamy od rozłączenia kolanka z rurą wydechową i cylindrem.
Przykręcamy kolanko z nowo założonymi uszczelkami:

Obrazek

Następnie przygotowujemy zakupioną nakrętkę:

Obrazek

Chodzi o to aby sprężyny nie ślizgały sie po nakrętce tylko były zahaczone w jednym miejscu. ( Nacinamy od tej strony gdzie się zaczyna gwint w nakrętce)

Przygotowujemy opcjonalnie dodatkowe uszczelnienie:

Obrazek

I później obwijamy nim kolanko, przy zakładaniu dodatkowej nakrętki.

Oraz wpinamy sprężyny w ostatnie żeberko z otworem na gumę tłumiącą cylinder.

Obrazek

I składamy to wszystko w ten sposób:

Obrazek

Tak dociśnięta oryginalna nakrętka na pewno się nie odkręci a co ważne nie odczepi nam się kolanko od cylindra w najmniej oczekiwanym momencie:D

Fotki:

[img][480:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C07%5C21%5Cbikepics-1360105-full.jpg[/img]

[img][480:500]http://w3.bikepics.com/pics/2008%5C07%5C21%5Cbikepics-1360106-full.jpg[/img]

Simson teraz pracuje cichutko, nic nie przepuszcza :mrgreen:
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Sprężynowe zabezpieczenie nakrętki wydechu-Simson+uszczeln.

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 lip 2008, o 15:57

Pani Kontekstowa
 

Postprzez endek » 21 lip 2008, o 17:44

no dobrze obmyslane mocowanie kolanka :) (nie trzeba okrecac drutem jak to niektórzy robią)
bo własnie przy nich dosc czesto zrywaja sie te gwinty i kolnko sie odczepia od cyla) :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Konrad » 21 lip 2008, o 17:55

No, naraszcie ktoś pomyślał nad wyglądem :) Nie jest to blacha ani coś bardzo szpetnego :wink: Pochwała zasłużona :)
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez marcing17 » 21 lip 2008, o 18:23

Fajny sposób, ale szkoda Adi, że ci puścił ten gwint, bo przecież musiałeś dospawać specjalnie nowy :/ Ja mam na to inny patent. Na zdrowy cylinder nakręcam redukcję, potem daję 2 uszczelki (tak jak u Ciebie na schemacie) no i skręcam mocno. Wystarczy co jakiś czas sprawdzić pewność połączenia, i gwint jest cały na cylku ;)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Pitucha » 21 lip 2008, o 18:29

Ostatnio wraz z tatem wykombinowaliśmy coś podobnego, bo u mnie w Simie też ktoś raz czy dwa źle zakręcił nakrętkę, i zakręcanie an pakuły i sylikon nic nie pomagało, tak więc się wkurzyliśmy, i zrobiliśmy takie coś ;)

Tylko, ze my zrobiliśmy trochę inaczej:

Znalazłem rurę o średnicy wewnętrznej równej średnicy zewnętrznej nakrętki wydechu ;) Średnica może być nawet większa ;) Chodzi o to, aby nakrętka spokojnie się tam zmieściła, i żeby nie wypadała ;) Tylko, żeby na tym zgrubieniu się zablokowała ;) Ucięliśmy pasek tej rury o grubości 0,5cm ;) Zostały dospawane "uszy" tak aby haczyki się zmieściły ;) W żeberku zostały przewiercone dwie dziury o średnicy 0,5cm - po prawej stronie gwintu i po lewej... Znalazłem kawałek druta o średnicy 0,4 czy tam 0,3cm, odciąłem kawałem, nagwintowałem z jednej strony, a z drugiej wygiąłem na haczyk ;) I haczyki zostały przymocowane w tych dziurkach wcześniej wywierconych, a część nagwintowana, została przepuszczona prze uszy w tym wcześniejszym kawałku rurki, i dociśnięte nakrętkami ;) I wszystko cyka ;) A simek teraz jaki cichutki, bo nigdzie spaliny nie uciekają ;) Może napisze kiedyś tez takiego tutka.. Ale nie wiem ;)
Ostatnio edytowano 21 lip 2008, o 18:38 przez Pitucha, łącznie edytowano 1 raz
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Konrad » 21 lip 2008, o 18:33

Napisz bo sposób wydaje się fachowy i jak widać skuteczny :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Pitucha » 21 lip 2008, o 18:37

Quniuś napisał(a):Napisz bo sposób wydaje się fachowy i jak widać skuteczny :wink:


Napiszę, tylko niestety nie będzie zdjęć, bo nie mam możliwości, chyba, ze może... Jeszcze zobaczę, może zdjęcia będą ;)
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez marcing17 » 21 lip 2008, o 19:24

No sposób Pituchy te wydaje mi się całkiem przyzwoity :)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez endek » 21 lip 2008, o 19:30

Quniuś napisał(a):Napisz bo sposób wydaje się fachowy i jak widać skuteczny

Domyslam sie z czego siągniety :mrgreen:
Yamaha ma identycznie (na dwóch spreżynach i je sie dokłada i dyfuzor wysuwa sie ) :] nie ma zadnych gwintów

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Pitucha » 21 lip 2008, o 19:39

enduras napisał(a):Domyslam sie z czego siągniety :mrgreen:


Mój sposób, nie jest od niczego ściągany ;) Po prostu mnie i tatuśka naszła wena, no i cyk, pyk i jest :D Może jutro będzie tutek z przedstawieniem mojego sposobu :D
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez endek » 21 lip 2008, o 19:44

tak tylko napisałem myslałem ze bazowałes na podobnym (ja tak bynajmniej zawsze robie a jesli nie ma nic na wzór to samemu obmyslam cos ,wtedy zawsze najmniej jest roboty) :]

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Pitucha » 21 lip 2008, o 19:48

enduras napisał(a):wtedy zawsze najmniej jest roboty) :]

czyżby leń się odzywał?:P :D Żart :D
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

Postprzez Adi.G. » 22 lip 2008, o 00:11

To co opisał Pitucha to jest praktycznie to samo tylko że trzeba jeszcze wiercić i trzyma się to na gwintach, a jak się chce ściągnąć trzeba odkręcać, a tak tylko zdejmujemy springi :D
Avatar użytkownika
Adi.G.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5172
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Pochwały: 1
Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2

Postprzez jacekzwoli » 23 lut 2009, o 20:38

fajne macie sposoby. połące kilka w jeden i naprawię motorynkę,
bo też mam zdarty gwint i troche wyszczerbiony :wink:
jacekzwoli
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 31 sty 2009, o 23:03
Lokalizacja: ok. Włocławka

Postprzez sutek » 24 lut 2009, o 19:50

jacekzwoli nie odkopuj tematów. Twój post nic do tematu nie wnosi więc nie trzeba było się chwalić że naprawisz motorynkę. ;) Fajnie że skorzystasz z tego tuta ale od tego 1 postu mogłeś się powstrzymać. ;)
Avatar użytkownika
sutek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2412
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:05
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój


Powrót do Tutoriale

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości

cron