Opel Corsa 1.5D Problem z Ładowaniem.

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Opel Corsa 1.5D Problem z Ładowaniem.

Postprzez Kamil22 » 6 lis 2008, o 19:52

Witam,
Samochód niedawno kupiony należący do matki lecz częściej używany przeze mnie :twisted: ,a więc dojdźmy do problemu,oryginalny akumulator był lichy tak jak myślałem z ojcem bo nie chciał się wogóle ładować i samochód po przejażdżce gdy został zgaszony nie dało rady go odpalić,a więc postąpiliśmy wymianą na nowy 60Ah,dziś go zamontowałem a ojciec kazał mi mierzyć napięcie m.in na sucho (nie podłączony) i w odpalonym samochodzie a więc wg miernika wykaz był napięć na sucho był 12,4V a w odpalonym samochodzie 11,88V,postanowiłem się przejechać i zmierzyć napięcie ponownie,po przyjeździe zmierzyłem na odpalonym samochodzie i było 12,2V gdy chciałem zamknąć szyby (elektryczne) widać było po lampce oświetlającej wnętrze że jest spadek napięcia tzn gdy nacisnąłem guzik zamknięcia szyby lampka jak i podświetlenie deski rozdzielczej lekko przygasło,nie próbowałem odpalać bo było pewne że aku rozładuje jeszcze bardziej a odpalić nie odpalę,a więc wina cała spada na ładowanie nie wiem do końca czy wszystko z elektryki jest dobrze podłączone jak trzeba albo może i być alternator do d*py a więc dobrze by było się dowiedzieć z jakiegoś schematu lub zdjęcia żeby zrobić "przegląd" elektryki i dojść do problemu,proszę o pomoc,z góry dzięki :wink:
Pozdro
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Opel Corsa 1.5D Problem z Ładowaniem.

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 lis 2008, o 19:52

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Konrad » 7 lis 2008, o 12:13

Najpierw do porządku załaduj ten akumulator, potem zobacz ile ah powinno być, bo jak masz wiecej niż jest przewidziane to akumulator się nie naładuje :wink:
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Marcek » 7 lis 2008, o 13:31

Akumulator nie jest w ogóle ładowany.
Przyczyn może być wiele. Zacznijmy od najbardziej prozaicznych:
- urwany przewód
- zaśniedziałe kostki od alternatora do akumulatora
- brak "masy"
- urwany pasek napędu altka
Idźmy dalej:
- niesprawny alternator (szczotki)
- uszkodzony regler
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Kamil22 » 7 lis 2008, o 23:47

Dzięki,jutro sprawdzę kostki,bo pasek jest,masa jest,jeśli nie będzie innych przyczyn to zobaczę co słychać w alternatorze.
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Kamil22 » 10 lis 2008, o 18:52

A jednak Altek do wymiany :/ hah dobrze że nie ja płace... xD
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Marcek » 10 lis 2008, o 20:10

Co dokładnie się stało? Może nie będzie konieczna wymiana?
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Mr.Rezystor » 30 lis 2008, o 09:53

Ale skoro miałeś uszkodzony alternator, który nie ładował, to powinna świecić się kontrolka ładowania.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8

Postprzez dwutaktowny » 11 gru 2008, o 22:28

jak wszystko z elektryką ok. to kontrolka powinna się świecić jak np szczotka się zawiesi, natomiast jak padnie np dioda prostownicza to wcale niekoniecznie.
dwutaktowny
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 18:54
Lokalizacja: łosice

Postprzez Kamil22 » 12 gru 2008, o 08:23

Po zrobieniu alternatora okazało się że na zgaszonym i wyłączonym samochodzie coś brało prąd,poodczepialiśmy wszystko co się dało i jak narazie chodzi choć i tak czasami trzeba doładować akumulator...
Avatar użytkownika
Kamil22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1029
Dołączył(a): 18 wrz 2007, o 07:17

Postprzez Marcek » 12 gru 2008, o 11:40

W takiej sytuacji najlepiej wyjmować poszczególne bezpieczniki i wtedy mierzyć.
Oczywiście zużycie na poziomie kilkudziesięciu mA jest całkowicie normalne.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Mr.Rezystor » 12 gru 2008, o 21:01

dwutaktowny napisał(a):jak wszystko z elektryką ok. to kontrolka powinna się świecić jak np szczotka się zawiesi, natomiast jak padnie np dioda prostownicza to wcale niekoniecznie.


Kontrolka działa w taki sposób, że jeśli akumulator jest ładowany, to kontrolka gaśnie, jeżeli jest problem z ładowaniem to kontrolka zaczyna świecić. Przez brak ładowania można rozumieć np. zepsuty alternator, uszkodzoną diodę, przerwę w kablach, uszkodzony bezpiecznik.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości