VW Golf IV 1,9 TDI 90 KM
Peugeot 206 1.4 HDI 70KM
Mam problem związany z wyborem samochodu (a raczej z przekonaniem ojca). Ja jestem za golfem, no, ale musze mieć sporo argumentów, bo do ojca przemawia jeden - rocznik. Chcemy kupić autko w okolicach 15 tys. i jak sie wcześniej orientowałem to peugeot w tej cenie będzie 2 może 3 lata młodszy. Zgadzamy sie do tego ze to ma być diesel. Mnie przekonuje marka i to , ze golf jest większy i ma więcej koni.
Chodzi mi przede wszystkim o to czy marka Volkswagen jest bardziej wytrzymalsza, odporniejsza na eksploatacje i przemijanie:). Również o ceny części zamiennych (zawieszenie, itd.). A i czy te autka maja jakieś wady fabryczne (rocznik 1999 -2003).
Wybór samochodu -VW Golf IV vs Peugeot 206
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
wiadomo golfik bedzie lepszy tylko ciezko bedzie znalezc IV w tej cenie (cenia sie)
chciaz ostatnio potaniały wiec znajdzie sie cos (bo duzo ich jest) na moze nawet wersje mocniejsza (110km)
chciaz ostatnio potaniały wiec znajdzie sie cos (bo duzo ich jest) na moze nawet wersje mocniejsza (110km)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
brałbym golfa, ponieważ:
-mniej awaryjny od peugeota
-marka mówi sama za siebie
-mocniejszy silnik
-mniej awaryjny od peugeota
-marka mówi sama za siebie
-mocniejszy silnik
///M42B18 136KM
-
marcing17 - MotoManiak
- Posty: 3722
- Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe
marcing17 napisał(a):marka mówi sama za siebie
Mówiła, teraz VW to auta jak inne. Co prawda Golfy V są podobno niezawodne, ale na III i IV ludzie trochę narzekali.
Wracając do tematu - dla mnie to trochę dziwne zestawienie. Z reguły porównuje się autka tego samego segmentu (ewentualnie stary kompakt z nowym autem miejskim).
Z tego porównania brałbym jednak Peugeota tylko raczej z silnikiem 2.0 HDI.
O ile się nie mylę, to słabsze wersje nie miały dwumasowego koła zamachowego, a więc jeden problem mniej. Poza tym silniki są mniej wysilone.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marcek napisał(a):Z reguły porównuje się autka tego samego segmentu
No właśnie a 206 to segment B a golf C.
Jak już to 206 porównuj do WV Polo.
A tak do tematu to z tych dwóch to bym forda brał.
Ostatnio edytowano 31 gru 2008, o 12:59 przez Artur, łącznie edytowano 1 raz
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
,,Peugeot nadaje się do oglądania, ale nie jazdy" Oto słowa gościa, który był przed nami w kolejce do serwisu. Ja się z tym stwierdzeniem zgadzam. Jeśli jeździsz, jest OK. Ale odstaw go choćby na miesiąc... U mnie skończyło się to zerwaniem okładzin w bębnach Dodam, że auto stało na biegu, nie na hamulcu.
No i oczywiście rura wydechowa, którą już kilkakrotnie ciągnęliśmy po asfalcie xD Została gruntownie oczyszczona i dobrze pomalowana, a już ją rdza chwyta...
No i oczywiście rura wydechowa, którą już kilkakrotnie ciągnęliśmy po asfalcie xD Została gruntownie oczyszczona i dobrze pomalowana, a już ją rdza chwyta...
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt
-
Komarcio - MotoManiak
- Posty: 1672
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Bierz Golfa:
większa moc
bardziej nie zawodny
Golfy są droższe ale za niezawodność się płaci.
Wedłóg mnie to lepiej kupić starszego Golfa i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na samochód z lepszym wyposarzeniem
większa moc
bardziej nie zawodny
Golfy są droższe ale za niezawodność się płaci.
Wedłóg mnie to lepiej kupić starszego Golfa i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na samochód z lepszym wyposarzeniem
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Jeśli chcesz długo i bezawaryjnie pojeździć to weź Golfa.Wiadomo będzie starszy ale w tym wypadku trochę trzeba zapłacić za markę.Na pewno golf z tym silnikiem po zakupie odwdzięczy się nawet z małym zapasem.I na naszych drogach zawieszenie golfa zdecydowanie dłużej wytrzyma,francuskie autka mają w miarę komfortowe zawieszenie ale nie jest zbyt trwałe.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Z tego ca
Dużo Francuzów ma drążki skrętne, co występuje też w tym Peugeocie. Jest to zawieszenie skomplikowane, czyli na pewno droższe niż w Golfie.
Koner napisał(a):francuskie autka mają w miarę komfortowe zawieszenie ale nie jest zbyt trwałe.
Dużo Francuzów ma drążki skrętne, co występuje też w tym Peugeocie. Jest to zawieszenie skomplikowane, czyli na pewno droższe niż w Golfie.
Tylko Audi...
-
nissan116 - MotoManiak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 9 gru 2008, o 20:02
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
O wiele bardziej polecam Golfa. Jeszcze z tym silnikiem 1.9TDI to bierz i się nie oglądaj. Golfa się opłaca bo są wytrzymałe. Peugeot jak to reszta francuzów: zawieszenie nie daje tak rady na polskich drogach jak Golf. Po za tym golfik jest nie co większy
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
Oba samochody piękne wg. mnie i oba mógłbym mieć! jedyną rzeczą obstawiającą za Golfem 4 jest ocynkowana karoseria. Jeżeli samochód nie bity i szpachlowany - masz dożywotnią gwarancje producenta na brak rdzy Tylko jeden argument jak dla mnie
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Ja ogółem ide bardziej w stronę niemiecką pod względem technologi i bryły aut A poza tym golf to auto które zawsze będzie dobrze się sprzedawało
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Mateusz napisał(a):jedyną rzeczą obstawiającą za Golfem 4 jest ocynkowana karoseria.
Wydaje mi się, że Peugeot też taką posiada, w końcu chyba nie ma współczesnego samochodu bez ocynku.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Marcek napisał(a):Wydaje mi się, że Peugeot też taką posiada, w końcu chyba nie ma współczesnego samochodu bez ocynku.
Zgadzam się raczej 206 też ma ocynk, bo mój fiacik z 1994r. też blacha była ocynkowana i naprawdę nie ma wtedy problemów z korozją, u mnie samochód prawie 15 lat i zero rdzy. Dlatego prawie wszystkie współczesne auta powyżej 93-94 rocznika była blacha ocynkowana.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Posty: 16
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 350 gości