Potrzebuję gaźniki do dwusuwu o średnicy gardzieli ok 40mm

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Potrzebuję gaźniki do dwusuwu o średnicy gardzieli ok 40mm

Postprzez Kuzyn353 » 21 sty 2009, o 22:25

Witam. To mój pierwszy post na forum więc pozdrawiam wszystkich.
Posiadam zabawkę w postaci Trabanta z zamontowanym dwusuwowym silnikiem Wartburga 353.
Chcę do niego dorobić 3 gaźniki o średnicy gardzieli ok 40mm. Pan Tomasz Sałek w Świecie Motocykli opisał dobór średnicy gardzieli do pojemności cylindra i stąd wybór padł na aż tak dużą średnicę.
Silnik po piątym szlifie ma pojemność 1047ccm, 3 cylindry.
Poradźcie gdzie mam szukać lub z czego dobrać odpowiednie gaźniki.
Powierzchnia okna dolotowego to około 1150mm2.
Kuzyn353
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 21:56
Lokalizacja: Zabrze

Potrzebuję gaźniki do dwusuwu o średnicy gardzieli ok 40mm

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 sty 2009, o 22:25

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Komarcio » 22 sty 2009, o 16:04

A ja gdzieś czytałem, że w rajdowych Wartburgach stosowano zmodyfikowane gaźniki od MZ.
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez bing17 » 22 sty 2009, o 22:42

Komarcio napisał(a):A ja gdzieś czytałem, że w rajdowych Wartburgach stosowano zmodyfikowane gaźniki od MZ.

I dobrze czytałeś. Heinz Melkus (ten od RS 1000 i od wyścigów) też stosował takie rozwiązanie. Jakby coś to możesz rzucić się na Bingi 54 tyle że one miały 36mm. Takie coś było w fabrycznych 125p tyle że pojedyńczo. Możesz kupić jeszcze od jakiś japończyków, teraz już nie są takie drogie.
Oferuję
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
bing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 284
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 10:42
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kuzyn353 » 22 sty 2009, o 23:36

36mm to już interesująca opcja. MZki mają 30.
Gdzie szukać tych gaźników bing i ile kosztują?
Trabant z silnikiem Wartburga 353
Jeep V8 5,2
Kuzyn353
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 21:56
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez bing17 » 23 sty 2009, o 18:17

Najszybciej to na allegro. Cena coś koło 300zł od sztuki.
Oferuję
-szlify cylindrów viewtopic.php?p=243024#243024
-usługi tokarskie i frezerskie viewtopic.php?p=243023#243023
Kupię papiery
viewtopic.php?p=243025#243025
bing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 284
Dołączył(a): 19 lut 2008, o 10:42
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Kuzyn353 » 23 sty 2009, o 19:45

Kupiłem gaźniki z Iża. Gardziel 36mm. Mam nadzieję że zadziała w dwusuwie bo ten IŻ był chyba czterosuwem. Model gaźników K-65.
Dałem 120 za sztukę.
Trabant z silnikiem Wartburga 353
Jeep V8 5,2
Kuzyn353
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 21:56
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez marcing17 » 23 sty 2009, o 20:03

z tego co wyczytałem w googlach, to iż był dwusuwem :)
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Kuzyn353 » 23 sty 2009, o 21:53

Też czytałem.
Ale znalazłem dostępne np laski popychaczy zaworów i opisy górno lub dolnozaworowy... Więc były takie i takie.
Trabant z silnikiem Wartburga 353
Jeep V8 5,2
Kuzyn353
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 21:56
Lokalizacja: Zabrze

Postprzez Jarwis » 24 sty 2009, o 10:09

Wiem ze IŻ'49 był dwusuwem, bo dziadek miał takiego, ale zamienił się nim za Jawe TS 350 :cry: Nie wiem co on w tych czeskich maszynach widzi :roll:
Obrazek
Przerabiam cylindry na wielokanałowe.
Jarwis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 259
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 09:50
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie

Postprzez Mariusz » 25 sty 2009, o 18:15

bo czeskie maszyny są dzikie :D piękna sprawa, tym bardziej twiny, dla samego dźwieku z rur warto je kupować :D
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Komarcio » 25 sty 2009, o 20:46

Nom, dźwięk twina pracującego na jednym garze- bezcenne.

A Iże były tylko dwusuwowe. Jeśli są jakieś części do 4T, to znaczy, że ludzie mylą Iża z Uralem itp.
30KM wydaje się w zupełności wystarczające. Ale 60KM pozostawia już pewien niedosyt ;)
Avatar użytkownika
Komarcio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1672
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 21:03
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez Jarwis » 25 sty 2009, o 21:21

marycha_zielarz napisał(a):bo czeskie maszyny są dzikie :D piękna sprawa, tym bardziej twiny, dla samego dźwieku z rur warto je kupować :D

Zgodzę się głoś Ts-ki jest piękny, ale czy warto wymieniać Iż-a'49 za Jawe TS chociaż ma się już jedną taką samą :roll: W ogóle dziadek ma strasznie dużo staroci tj. Cz-ty 175, Jawy 175, 250, jak już wspomniałem 2 Jawy 350, Junakai masę różnych części, jednym słowem jest szalonym magazynierem części do Jaw :yes: Warto powiedzieć że pierwszą Jawę TS 350 zdobył wymieniając się za motocykl BMW :shock: Do teraz ma zapasowy silnik z BMW R-35 :] Może kiedyś wam to wszystko zfotkuje, ale wierzcie że to trudne zadanie :)
Obrazek
Przerabiam cylindry na wielokanałowe.
Jarwis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 259
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 09:50
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie

Postprzez Konrad » 25 sty 2009, o 21:37

Twój dziadek jest niepoważny że zamienił erkę.To moje skryte marzenie
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Jarwis » 25 sty 2009, o 21:43

Dokładnie to nie wiem czy to było R-35, ale na 100% BMW. Jeszcze ciągle przyjeżdża do niego taki "magik" i naciąga żeby mu jeszcze Janka sprzedał, ale na to to mu już nie pozwolę :twisted:
Obrazek
Przerabiam cylindry na wielokanałowe.
Jarwis
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 259
Dołączył(a): 21 lip 2008, o 09:50
Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie

Postprzez Kuzyn353 » 26 sty 2009, o 15:48

Gaźniki przyszły.
Mam pytanie w związku z tym
Jestem zaniepokojony. Nie miałem wcześniej do czynienia z gaźnikami motocyklowymi. Przepustnica w gaźnikach samochodowych jest na osi i otwiera się całkowicie. Tutaj przepustnice da się podnieść jedynie do połowy.
Czy w gaźnikach z MZ, których działanie jest już sprawdzone w Wartburgach, przepustnica też nie otwiera się do końca?
Proszę o możliwie szybką odpowiedź. Będzie mnie to gryzło. Chciałem żeby silnik dostawał większą dawkę mieszanki niż gaźnik MZ o średnicy gardzieli 30mm. Tutaj mam 36mm ale przepustnice (dwie) otwierają się jedynie do połowy.
Trabant z silnikiem Wartburga 353
Jeep V8 5,2
Kuzyn353
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 21 sty 2009, o 21:56
Lokalizacja: Zabrze

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 187 gości