[Ford Escort 1.6 gaz] problem z silnikiem

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Postprzez endek » 21 mar 2009, o 13:19

Sekutor napisał(a):Jeżeli termostat jest sprawny,i jeszcze nie puscił,to chłodnica cała będzie zimna

nie

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 mar 2009, o 13:19

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Marcek » 21 mar 2009, o 13:25

Chyba jednak tak - przy zimnym silniku chodzi "mały obieg", dopiero po nagrzaniu termostat puszcza ciecz na chłodnicę.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez endek » 21 mar 2009, o 18:17

Marcek napisał(a):Chyba jednak tak - przy zimnym silniku chodzi "mały obieg", dopiero po nagrzaniu termostat puszcza ciecz na chłodnicę.

przy wiekszosci aut z jakimi miałem do czynienia,w momencie gdy jeszcze termostat sie nie otworzył to górna czesc chłodnicy sie nagrzewała oczywiscie minimalnie była ciepła (bo nie jest pełen obieg cieczy z bloku) w końcu termostat jest od jednej strony i blokuje obieg lecz ta góna czesc nagrzewała sie poprostu od cieczy która była w bloku silnika i jak pochodzi silnik to nagrzej sie bowiem jest styk pomiedzy jedna a druga tylko ze nie ma swobodnego przepły(bo obiegu nie ma)
a nie na obu wezach chłodnicy,tak samo pózniej przy uszkodzonym temostacie góra byłą gorca a doł zimny a temp na wsakzniku pokazywała prawie 100. Zależy to równiez od miejsca gdzie czujnik jest wkrecony (w nowszych silnikach z reguły jest w chłodnicy a w starszych w bloku silnika)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Sekutor » 21 mar 2009, o 19:04

Przy zamkniętym termostacie,poprzez przewód w którym jest ciecz ciepło będzie przenoszone,aż na górny zbiornik chłodnicy,ale jest to efekt marginalny.Ciecz krąży w bloku i nagrzewnicy.A tak z ciekawości które auta mają czujnik temp. silnika w chłodnicy,bo tak na logikę w przypadku uszkodzenia termostatu nie ma możliwości odczytania temperatury,co innego w obudowie termostatu,bloku,czy też głowicy.Często w chłodnicy umiejscawiany jest czujnik sterujący wentylatorem.
Sekutor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 8 wrz 2008, o 21:10
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez endek » 21 mar 2009, o 19:38

Sekutor napisał(a):Przy zamkniętym termostacie,poprzez przewód w którym jest ciecz ciepło będzie przenoszone,aż na górny zbiornik chłodnicy,ale jest to efekt marginalny.Ciecz krąży w bloku i nagrzewnicy.A tak z ciekawości które auta mają czujnik temp. silnika w chłodnicy,bo tak na logikę w przypadku uszkodzenia termostatu nie ma możliwości odczytania temperatury,co innego w obudowie termostatu,bloku,czy też głowicy.Często w chłodnicy umiejscawiany jest czujnik sterujący wentylatorem.

no z reguły czujniki wskaznika temp sa w przy silniku (aby był wiarygodniejszy pomiar) a czujnik od załaczania wentylatora montowane sa najczejsnije w chłodnicy (a co do czujników równiez temp to widziałem je w astrze II ce i hondzie accord z jednej strony miała od wzanika czujnika a z drugiej od wentylatora przez co wskaznik temp cieczy dłuzej z najduje se u dołu i pokazuje iż silnika nadal jest zimny dobiero jak obieg duzy nastepuje to wtedy sie podnosi)

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez uki » 21 mar 2009, o 19:57

Czyli wynika ze problem tkwi w termostacie?
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Postprzez endek » 21 mar 2009, o 22:01

uki napisał(a):Czyli wynika ze problem tkwi w termostacie?

to moze byc jedna z przyczyn
bo moze byc np uszkodzona pompa wody (zatarta) albo zamulona chłodnica, itp

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez Sekutor » 21 mar 2009, o 22:54

Sprawdź czy działa ogrzewanie,jeśli tak to pompa jest w porządku.
Sekutor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 234
Dołączył(a): 8 wrz 2008, o 21:10
Lokalizacja: Łańcut

Postprzez uki » 22 mar 2009, o 11:33

Ogrzewanie dziala.
:arrow:
:arrow:
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl

:arrow:
:arrow:
Avatar użytkownika
uki
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 287
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
Lokalizacja: Raszowa

Poprzednia strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 143 gości