Witam.
Kuzyn ma dziwny problem z silnikiem a dokladnie z chlodnica. Silnik strzasznie sie grzeje, wskaznik temp. silnika wysiadl. Dodam ze jak przejedzi dluzszy dystans to po wylaczeniu, silnik nie chce odpalic. Trzeba czekac pol godziny zeby zaskoczyl. Acha jak sie odkreci kurek od plynu chlodniczego, to jest duze cisnienie i plyn wypryskuje.
Czy to normalne?
[Ford Escort 1.6 gaz] problem z silnikiem
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[Ford Escort 1.6 gaz] problem z silnikiem
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl
-
uki - MotoManiak
- Posty: 287
- Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
- Lokalizacja: Raszowa
sprawdz gdy silnik jest gorocy czy chłodnica ma równomierna temperature (u dołu jaki jej góry)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
sprawdź termostat i wiatraczek od chłodzenia. u mnie w passacie tak było to trzeba było wymienić termostat i czujnik temperatury bo wiatrak za późno się włączał
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Chłodnica na górze zawsze będzie cieplejsza niż na dole,bo gorąca ciecz poprzez otwarty termostat płynie górnym przewodem poprzez całą chłodnicę i będąc już na dole jest schłodzona.Zresztą na jakiej podstawie twierdzisz,że się nadmiernie grzeje jak wskaźnik nie pokazuje?To,że nie chce później odpalic,wcale nie musi byc przegrzany.Silnik należy doprowadzic do normalnej temp.i sprawdzic na postoju czy włącza się wentylator chłodnicy,mniemam,że napędzany jest silnikiem elektrycznym,oraz czy górny wąż jest również gorący.
- Sekutor
- MotoManiak
- Posty: 234
- Dołączył(a): 8 wrz 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Łańcut
Sekutor napisał(a):Zresztą na jakiej podstawie twierdzisz,że się nadmiernie grzeje jak wskaźnik nie pokazuje?
Z metra czuc jak sie zarzy.
Sprawdze dzieki.
Racing 2T zapraszam --> http://racing2t.vgh.pl
-
uki - MotoManiak
- Posty: 287
- Dołączył(a): 2 lut 2009, o 23:34
- Lokalizacja: Raszowa
uki napisał(a):A jak bedzie mial nierownomierna?
to wtedy bedzie wiadome ze wina termostatu (nie puszcza obiegu)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Sekutor napisał(a):
Chłodnica na górze zawsze będzie cieplejsza niż na dole,bo gorąca ciecz poprzez otwarty termostat płynie górnym przewodem poprzez całą chłodnicę i będąc już na dole jest schłodzona
ale to w przypadku gdy termostat nie puscił bo potem raczeju juz ma równomierna temperature (nie zapominaj ze temp eksploatacyjna to ok 90 stopni)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Zawsze w górnej częsci ciecz jest cieplejsza,a na dole chłodniejsza,bo ulega schłodzeniu w tejże chłodnicy.Łatwo sprawdzic dotykając ręką górnego i dolnego zbiornika chłodnicy w czasie gdy silnik jest nagrzany do temp.eksploatacyjnej.
- Sekutor
- MotoManiak
- Posty: 234
- Dołączył(a): 8 wrz 2008, o 21:10
- Lokalizacja: Łańcut
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Sekutor napisał(a):Zawsze w górnej częsci ciecz jest cieplejsza,a na dole chłodniejsza,bo ulega schłodzeniu w tejże chłodnicy.Łatwo sprawdzic dotykając ręką górnego i dolnego zbiornika chłodnicy w czasie gdy silnik jest nagrzany do temp.eksploatacyjnej.
no to ile tam masz rozbierznosci ,prawie nie odczuwalne (i tak jej długo reka nie utrzymasz zarówno u góry jaki i dołu) ,a dotknij sobie wtedy gdy jeszcze termostat nie puscił (jak jest 70 stopni) wtedy jest wielka róznica pomiedzy góra a dołem ,a tak to ...
[ Dodano: 21 Mar 2009, 08:27 ]
polo napisał(a):ale nie radzę dotykać gorącej chłodnicy lepiej trzymać rękę w małej odległości ale nie dotykać
zagldac do niej tym bardziej
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Posty: 24
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 176 gości