Cześć,
Szukałem żarówek LED na allegro i znalazłem zamienniki LED do samochodów. Wyguglowałem wiadomość na http://oszczedzaj.unl.pl/samochod-swiatla.html, że nad diodach LED można sporo oszczędzić bo pobierają znacznie mniej prądu niż żarówki i rzadziej się przepalają.
Czy LED się opłaca w samochodzie?
Żarówki LED - czy da się na nich oszczedzić ?
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Jeśli z homologacją to jak najbardziej można założyć. Z tym, że nie licz na odczuwalne oszczędności w paliwie, akumulator odczuje to tylko w starym "maluchu" z prądnicą.
Natomiast ja połakomiłem się na takie żarówki, bez homologacji do ciągnika, jednak szybko je zastąpiłem zwykłymi. Dobierałem różne oporniki, jednak nie udało się osiągnąć kompromisu. Albo pozycja była za ciemna, albo nie było wyraźnej różnicy między pozycyjnym i stop. Nie próbowałem takich żarówek w kierunkach.
Natomiast ja połakomiłem się na takie żarówki, bez homologacji do ciągnika, jednak szybko je zastąpiłem zwykłymi. Dobierałem różne oporniki, jednak nie udało się osiągnąć kompromisu. Albo pozycja była za ciemna, albo nie było wyraźnej różnicy między pozycyjnym i stop. Nie próbowałem takich żarówek w kierunkach.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
cross2900 napisał(a):jak dla mnie to g... daje kilka litrów może mniej spalonych na rok
wg mnie nie chodzi tu o spalanie tylko bardziej o pobór prądu, (jak np dla postojówek gdy auto stoi cała noc na swiatłach itp)
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Znalazłem na dokumencie sejmowym http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/26D4C4F5 informacje że:
... Zgodnie z wynikami pomiarów włączone światła mijania zwiększają zużycie paliwa o około 2% ...
Światła mijania to u mnie jakieś 2x50W. Czyli jeśli wierzyć badaniu to trzeba by oszczędzić 100W na oświetlaniu żeby zyskać 2% na paliwie. Z parametrów zamienników LED widać że pobór mocy mają około 10X mniejszy niż tradycyjne.
Czyli jeśli wierzyć parametrom i badaniom to wystarczyło by wymienić około 110W oświetlenia tradycyjnego na diodowe (np. światła mijania + pozycyjne), by oszczędzić na tym 100W, czyli 2% paliwa (dla mnie to 10 zł/miesiąc).
Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy.
... Zgodnie z wynikami pomiarów włączone światła mijania zwiększają zużycie paliwa o około 2% ...
Światła mijania to u mnie jakieś 2x50W. Czyli jeśli wierzyć badaniu to trzeba by oszczędzić 100W na oświetlaniu żeby zyskać 2% na paliwie. Z parametrów zamienników LED widać że pobór mocy mają około 10X mniejszy niż tradycyjne.
Czyli jeśli wierzyć parametrom i badaniom to wystarczyło by wymienić około 110W oświetlenia tradycyjnego na diodowe (np. światła mijania + pozycyjne), by oszczędzić na tym 100W, czyli 2% paliwa (dla mnie to 10 zł/miesiąc).
Ciekawe ile w tym wszystkim prawdy.
-
driver - MotoManiak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 21 mar 2009, o 12:56
Diodami możesz zastąpić co najwyżej pozycje, stop, kierunki, oświetlenie tablicy, oświetlenie wnętrza, podświetlenie zegarów.
Cały czas świecą się tylko pozycje (20W), oświetlenie tablicy (5 lub 10W), podświetlenie zegarów (ok. 5W). Daje to w sumie 30-35W. Gdybyś zastąpił to diodami mógłbyś zejść załóżmy do 5W, czyli oszczędzasz 25-30W.
Znacznie więcej oszczędzisz stosując światła do jazdy dziennej. Zwykłe polskie firmy Wesem kosztują ok. 50 zł, do tego żarówki 21W. Oszczędzasz 70W (zamiast 2x55, świecisz 2X21).
Cały czas świecą się tylko pozycje (20W), oświetlenie tablicy (5 lub 10W), podświetlenie zegarów (ok. 5W). Daje to w sumie 30-35W. Gdybyś zastąpił to diodami mógłbyś zejść załóżmy do 5W, czyli oszczędzasz 25-30W.
Znacznie więcej oszczędzisz stosując światła do jazdy dziennej. Zwykłe polskie firmy Wesem kosztują ok. 50 zł, do tego żarówki 21W. Oszczędzasz 70W (zamiast 2x55, świecisz 2X21).
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
jak chcesz zaoszczędzić na paliwie to sprubuj ecodriving'u to daje odczuwalne korzyści dla spalania, a więc i dla portfela
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
O, to jest dobry pomysł.
Sam używam takich świateł. Żarówka w nich do tej pory przepaliła się tylko jedna (dla pewności zmieniłem od razu obydwie), dodam, że jeździłem cały czas na światłach, nawet, kiedy nie było jeszcze to wymagane. Natomiast halogenowe mam 2 czy 3 lata i dalej świecą (żarówki "premium" +50 czy 60%, czyli dość krótko wytrzymują).
polo napisał(a):jak chcesz zaoszczędzić na paliwie to sprubuj ecodriving'u
Nie w Polsce. Większość dróg jest jednopasmowa, zakorkowana, w praktyce często trzeba wyprzedzać, a wiadomo, że wtedy najlepsza jest redukcja i gaz do końca, im szybciej, tym bezpieczniej.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 145 gości