Witam
Z mojej wiedzy (skąpej ale zawsze) wynika, że układ różnicowy (inaczej dyferencjał) daje napęd na koło, które ma mniejszy opór. Jest to przydatne przy zakrętach, ponieważ koło od zewnętrznej strony zakrętu ma dłuższą drogę do przybycia w tym samym czasie więc kręci się szybciej, od tego od strony wewnętrznej. Gdyby kręciły się w tym samym tempie to pojazd wpadał by w poślizg. Dyferencjał ma także swoje wady. Gdy jedno koło traci przyczepność (nie dotyka ziemi, lub wpada w gęste błoto itp.) to cały napęd idzie właśnie na to koło, a to drugie nawet się nie kręci. Dla tego stworzono takie cudeńko jak blokada dyferencjału, która powoduje, że oba koła tymczasowo dostają taki sam napęd. No to to jest moja wiedza i teraz czas na moje rozważania traktorowo-rolnikowe
W tym Ursusie są dwa hamulce, jeden od jednego koła, drugi od drugiego (jak w czołgu ). Widzę wyraźnie że tylko jeden hamulec jest aktywny, drugi nie stawia żadnego oporu. Mimo to hamują oba koła. Myślę, że to jest niezbity dowód na to, że dyferencjał jest zafiksowany na stałe. Ale! Kilka tygodni temu traktor z zakrętu na trawie i mokrych kamieniach musiał ruszyć z 6 tonami piachu na pace. Boksowało koło ale tylko jedno No i co o tym sądzicie? O co tu chodzi? Wiem, że z prawej strony jest taki mały pedał podpisany BLOKADA DYFERENCJAŁU (nie no, żartuję ), ale wujek twierdzi, że to nie działa.
Powiedzcie mi mężni światłości synowie jak to jest z tym dyferem w tym traktorze
[URSUS C-355] Dziwne zachowanie układu różnicowego
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 5
• Strona 1 z 1
[URSUS C-355] Dziwne zachowanie układu różnicowego
....::::KOMAR RIDER::::....
-
Komar Rider - @admin
- Posty: 6013
- Dołączył(a): 7 sie 2008, o 02:00
- Lokalizacja: Rzepin
- Pochwały: 1
hmm ciekawe ja tez mam dwa hamulce i sie nie zastanowiałem nad tym
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Owszem, w 60'tce blokada dyfra jest - tylko że dość często się zacina i to jest(w zasadzie tylko włącznik) ten pedał w podłodze niedaleko hamulca
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
-
Łukasz K. - MotoManiak
- Posty: 1625
- Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
- Lokalizacja: CGD
- Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02
Jeśli masz pewność, że hamulec na jedno koło nie działa, a mimo to jest blokowane przy hamowaniu, to "coś" musi je łączyć. Jedyną rzeczą jaka mi przychodzi do głowy jest dyfer.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
może też pompka hamulcowa w mym c385 oba hamulce działają za dotknięciem pedału choć nic nie czuć,Marcek napisał(a):coś
zobacz na trawce, rozłącz hamulce i włączasz 3 i jedziesz wciskasz jeden hamulec i patrzysz czy koło ci stanęło a drugie powinno cię ciągnąć, potem zawracasz i wciskasz drugi hamulec, i patrzysz co się stało, jeżeli było tak samo dyfer zostaw w spokoju. Ja jak oram to mi zawsze jedno koło mocniej ciągnie
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 179 gości