spalanie w trasie na poziomie 8l fiat 126p pomóżcie

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

spalanie w trasie na poziomie 8l fiat 126p pomóżcie

Postprzez Karol. » 17 paź 2009, o 22:15

Mam taki problem z moim kaszlakiem. kupiłem go rok temu z przebiegiem 98000 i trochę w silniku porobiłem. Od samego początku wydawało mi się że pali zbyt dużo w porównaniu z moim drugi z przebiegiem 300000. Dlatego w silniku trochę porobiłem i dalej tyle samo chla. Pomóżcie mi z tym problemem bo pali tyle co polonez na gazie. Z góry dziękuje :)
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

spalanie w trasie na poziomie 8l fiat 126p pomóżcie

Postprzez Pani Kontekstowa » 17 paź 2009, o 22:15

Pani Kontekstowa
 

Postprzez petro » 17 paź 2009, o 22:40

Karol! napisał(a):300000


Nie pomyliłeś się o jedno zero? Taki przebieg w 126p jest raczej "nierealny".

Z reguły 126p wymagają remontu po przebiegu rzędu 100tys. km. Być może ta pora przychodzi i na twój silniczek. Ustaw dobrze gaźnik, książkowo, oraz perfekcyjnie zapłon.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez Karol. » 17 paź 2009, o 22:43

nie pomyliłem tyle przejechał ale silnik ma przejechane 20000 :yes:
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez petro » 17 paź 2009, o 22:45

Czyli inna bajka, podejrzewam że Twój silnik (ten z dużym spalaniem) już dogorywa.

Ale dla pewności zastosuj się do tego, co napisałem wyżej.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez Karol. » 17 paź 2009, o 22:48

gaźnik jest ustawiony wg książki ale świeca czarniawy ma nalot, a zapłon dokładnie 13 stopni przed GMP książka pisze że 10 ale podobno ma lepszego kopa na 13
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez petro » 17 paź 2009, o 22:52

Jeżeli świeca ma czarny nalot, oznacza to że mieszanka nie jest dokładnie spalana, nalot powinien być brązowy.

Nie ustawiaj na lepszego kopa, tylko na książkę i zobaczysz ze to pomoże.

Wyjaśniam: nic nie ma za darmo, chcesz mieć "lepszego kopa" więc musisz podać więcej mieszanki, proste? Podobnie jest w silnikach diesla nowszego typu, poprzez tzw. BOX (lub chip) oszukujesz ECU by podawał większą mieszankę przez co wzrasta moc.

Pozdrawiam
Piotr
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez irek_02gf » 20 paź 2009, o 18:43

Mój po polnych drogach palił grubo ponad 10 l. tzn. po 50 km było pól baku paliwa :F Też kopcił świece, ale dobrze palił i nieźle chodził. Zapłon wydawał się dobrze ustawiony, gaźnik też. Trochę słabawy tylko był. W końcu zaliczył zgona :F Sprawdź kompresję- może czas na remont :hmm: Zrób regulacje zaworów, gaźnika (jeśli kopci, może ma za mało powietrza i zapłon za późny), zapłonu zmień świece, przerywacze, filtr paliwa, powietrza, wyczyść gaźnik i pompę paliwa, zmień uszczelki gaźnika i membranę w pompie- może być gdzieś wyciek :wink: Jak coś to się pytaj, ja mam sporo części i trochę wiedzy :wink:
irek_02gf
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Postprzez AnDr3w » 20 paź 2009, o 21:47

Karol! napisał(a):drugi z przebiegiem 300000

Ja raz widzialem bisa który miał nabite 360 tys km tylko ze to była wersja na eksport- z prawej strony kierownica fabrycznie i pewnie dlatego tyle wytrzymał ;]
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Postprzez petro » 20 paź 2009, o 22:28

Kierownica nic do tego nie ma, może jeszcze miał licznik w milach? Bisy były jeszcze bardziej awaryjne od P, bez remontu taki przebieg jest nie realny.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez Konik » 20 paź 2009, o 22:44

Jakby miał w milach 360tyś, to by było napewno ponad 400tyś km ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Postprzez petro » 20 paź 2009, o 22:59

To był żart... Skoro angol to powinien mieć licznik w milach.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
petro
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez Karol. » 20 paź 2009, o 23:27

irek_02gf napisał(a):Sprawdź kompresję- może czas na remont

gładź cylindrów jest dobra, pierścionki wymieniłem a kompresji nie mam jak sprawdzić ale tak na oko jest bdb.
irek_02gf napisał(a):Zrób regulacje zaworów, gaźnika (jeśli kopci, może ma za mało powietrza i zapłon za późny

wyregulowane to i to. zapłon ustawiony na 9st. przed gmp( przedtem na 15 było)
irek_02gf napisał(a):zapłonu

ustawiony na 9 st przed gmp
irek_02gf napisał(a):zmień świece,

zmienione
irek_02gf napisał(a):przerywacze, filtr paliwa

zmienione
irek_02gf napisał(a):powietrza

jest jeszcze czysty
irek_02gf napisał(a):wyczyść gaźnik i pompę paliwa, zmień uszczelki gaźnika

wyczyszczone i zmienione
irek_02gf napisał(a):membranę w pompie

jest cała

[ Dodano: 20 Paź 2009, 23:29 ]

ponastawiałem na ,,fabrykę" i zobaczę jbc to się odezwę
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez endek » 21 paź 2009, o 10:46

200k panie to juz tam nie ma silnika albo juz sie kończy :D
dziwi cie to ze w trasie spala 8ke ? przeciez to auto nie nadaje sie na długie dystanse ,aby nie byc zawalidroga to trzeba trzymac te90-110km/h :mrgreen: wiec dla bobiego to praktycznie ostatanie mozliwosci :]
a tak po za tym to z tego co ja przywazyłem w tych autach to srednei spalanie to 7-8l wiec nie ma takich powodów do obaw.

petro napisał(a):Wyjaśniam: nic nie ma za darmo, chcesz mieć "lepszego kopa" więc musisz podać więcej mieszanki, proste? Podobnie jest w silnikach diesla nowszego typu, poprzez tzw. BOX (lub chip) oszukujesz ECU by podawał większą mieszankę przez co wzrasta moc.

w przypadku tuningu za 10zł to tak (oczywiscie te cudowne BOXy) to nic innego ja potencjometer i oporniki ) ale ktos kase trzepie na dobrej reklamie :]
dlatego polecam zmiane mapki,koszt ok 600-1000zł (zaleznie od auta) ale wtedy z reguły spalanie nie wzrasta ,czasem niekiedy moze i lekko spaść , no i co najwazniejsze przyrost mocy i momentu o jakies 25% (mowa tu bezpiecznym przedziale,bowiem moza podniesc do prawie 50% w niektorych modelach ale co z tego jak znacznie spadnie zywotnosc silnika ) jak wiadomo z reguły seryjne silniki maja nadtaki mocy gdzie producenci nie wykorzystali jej całkowicie

z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
Avatar użytkownika
endek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8963
Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Pochwały: 1

Postprzez AnDr3w » 21 paź 2009, o 14:44

petro napisał(a):może jeszcze miał licznik w milach?

licznik miał w KM
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Postprzez Karol. » 21 paź 2009, o 15:49

enduras ten maluch co pali 8l ma 100000 przejechane a ten co pali mniej to przejechał 200000. Przy prędkości 70-80km/h pali te 8 litrów
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości