spalanie w trasie na poziomie 8l fiat 126p pomóżcie
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
spalanie w trasie na poziomie 8l fiat 126p pomóżcie
Mam taki problem z moim kaszlakiem. kupiłem go rok temu z przebiegiem 98000 i trochę w silniku porobiłem. Od samego początku wydawało mi się że pali zbyt dużo w porównaniu z moim drugi z przebiegiem 300000. Dlatego w silniku trochę porobiłem i dalej tyle samo chla. Pomóżcie mi z tym problemem bo pali tyle co polonez na gazie. Z góry dziękuje
-
Karol. - MotoManiak
- Posty: 1384
- Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21
Karol! napisał(a):300000
Nie pomyliłeś się o jedno zero? Taki przebieg w 126p jest raczej "nierealny".
Z reguły 126p wymagają remontu po przebiegu rzędu 100tys. km. Być może ta pora przychodzi i na twój silniczek. Ustaw dobrze gaźnik, książkowo, oraz perfekcyjnie zapłon.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Czyli inna bajka, podejrzewam że Twój silnik (ten z dużym spalaniem) już dogorywa.
Ale dla pewności zastosuj się do tego, co napisałem wyżej.
Ale dla pewności zastosuj się do tego, co napisałem wyżej.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Jeżeli świeca ma czarny nalot, oznacza to że mieszanka nie jest dokładnie spalana, nalot powinien być brązowy.
Nie ustawiaj na lepszego kopa, tylko na książkę i zobaczysz ze to pomoże.
Wyjaśniam: nic nie ma za darmo, chcesz mieć "lepszego kopa" więc musisz podać więcej mieszanki, proste? Podobnie jest w silnikach diesla nowszego typu, poprzez tzw. BOX (lub chip) oszukujesz ECU by podawał większą mieszankę przez co wzrasta moc.
Pozdrawiam
Piotr
Nie ustawiaj na lepszego kopa, tylko na książkę i zobaczysz ze to pomoże.
Wyjaśniam: nic nie ma za darmo, chcesz mieć "lepszego kopa" więc musisz podać więcej mieszanki, proste? Podobnie jest w silnikach diesla nowszego typu, poprzez tzw. BOX (lub chip) oszukujesz ECU by podawał większą mieszankę przez co wzrasta moc.
Pozdrawiam
Piotr
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
Mój po polnych drogach palił grubo ponad 10 l. tzn. po 50 km było pól baku paliwa :F Też kopcił świece, ale dobrze palił i nieźle chodził. Zapłon wydawał się dobrze ustawiony, gaźnik też. Trochę słabawy tylko był. W końcu zaliczył zgona :F Sprawdź kompresję- może czas na remont Zrób regulacje zaworów, gaźnika (jeśli kopci, może ma za mało powietrza i zapłon za późny), zapłonu zmień świece, przerywacze, filtr paliwa, powietrza, wyczyść gaźnik i pompę paliwa, zmień uszczelki gaźnika i membranę w pompie- może być gdzieś wyciek Jak coś to się pytaj, ja mam sporo części i trochę wiedzy
- irek_02gf
- MotoManiak
- Posty: 1596
- Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Karol! napisał(a):drugi z przebiegiem 300000
Ja raz widzialem bisa który miał nabite 360 tys km tylko ze to była wersja na eksport- z prawej strony kierownica fabrycznie i pewnie dlatego tyle wytrzymał
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Kierownica nic do tego nie ma, może jeszcze miał licznik w milach? Bisy były jeszcze bardziej awaryjne od P, bez remontu taki przebieg jest nie realny.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
To był żart... Skoro angol to powinien mieć licznik w milach.
Polski Fiat 126p (1983)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
FSO Polonez 1.5 Straż Pożarna (1991)
Jawa 50 typ 23 Golden Sport (1972)
Simson SR2 (1957)
WSK 125 (1985)
Romet Polo (1974)
- petro
- MotoManiak
- Posty: 191
- Dołączył(a): 4 paź 2007, o 10:43
- Lokalizacja: Bielsk Podlaski
irek_02gf napisał(a):Sprawdź kompresję- może czas na remont
gładź cylindrów jest dobra, pierścionki wymieniłem a kompresji nie mam jak sprawdzić ale tak na oko jest bdb.
irek_02gf napisał(a):Zrób regulacje zaworów, gaźnika (jeśli kopci, może ma za mało powietrza i zapłon za późny
wyregulowane to i to. zapłon ustawiony na 9st. przed gmp( przedtem na 15 było)
irek_02gf napisał(a):zapłonu
ustawiony na 9 st przed gmp
irek_02gf napisał(a):zmień świece,
zmienione
irek_02gf napisał(a):przerywacze, filtr paliwa
zmienione
irek_02gf napisał(a):powietrza
jest jeszcze czysty
irek_02gf napisał(a):wyczyść gaźnik i pompę paliwa, zmień uszczelki gaźnika
wyczyszczone i zmienione
irek_02gf napisał(a):membranę w pompie
jest cała
[ Dodano: 20 Paź 2009, 23:29 ]
ponastawiałem na ,,fabrykę" i zobaczę jbc to się odezwę
-
Karol. - MotoManiak
- Posty: 1384
- Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21
200k panie to juz tam nie ma silnika albo juz sie kończy
dziwi cie to ze w trasie spala 8ke ? przeciez to auto nie nadaje sie na długie dystanse ,aby nie byc zawalidroga to trzeba trzymac te90-110km/h wiec dla bobiego to praktycznie ostatanie mozliwosci
a tak po za tym to z tego co ja przywazyłem w tych autach to srednei spalanie to 7-8l wiec nie ma takich powodów do obaw.
w przypadku tuningu za 10zł to tak (oczywiscie te cudowne BOXy) to nic innego ja potencjometer i oporniki ) ale ktos kase trzepie na dobrej reklamie
dlatego polecam zmiane mapki,koszt ok 600-1000zł (zaleznie od auta) ale wtedy z reguły spalanie nie wzrasta ,czasem niekiedy moze i lekko spaść , no i co najwazniejsze przyrost mocy i momentu o jakies 25% (mowa tu bezpiecznym przedziale,bowiem moza podniesc do prawie 50% w niektorych modelach ale co z tego jak znacznie spadnie zywotnosc silnika ) jak wiadomo z reguły seryjne silniki maja nadtaki mocy gdzie producenci nie wykorzystali jej całkowicie
dziwi cie to ze w trasie spala 8ke ? przeciez to auto nie nadaje sie na długie dystanse ,aby nie byc zawalidroga to trzeba trzymac te90-110km/h wiec dla bobiego to praktycznie ostatanie mozliwosci
a tak po za tym to z tego co ja przywazyłem w tych autach to srednei spalanie to 7-8l wiec nie ma takich powodów do obaw.
petro napisał(a):Wyjaśniam: nic nie ma za darmo, chcesz mieć "lepszego kopa" więc musisz podać więcej mieszanki, proste? Podobnie jest w silnikach diesla nowszego typu, poprzez tzw. BOX (lub chip) oszukujesz ECU by podawał większą mieszankę przez co wzrasta moc.
w przypadku tuningu za 10zł to tak (oczywiscie te cudowne BOXy) to nic innego ja potencjometer i oporniki ) ale ktos kase trzepie na dobrej reklamie
dlatego polecam zmiane mapki,koszt ok 600-1000zł (zaleznie od auta) ale wtedy z reguły spalanie nie wzrasta ,czasem niekiedy moze i lekko spaść , no i co najwazniejsze przyrost mocy i momentu o jakies 25% (mowa tu bezpiecznym przedziale,bowiem moza podniesc do prawie 50% w niektorych modelach ale co z tego jak znacznie spadnie zywotnosc silnika ) jak wiadomo z reguły seryjne silniki maja nadtaki mocy gdzie producenci nie wykorzystali jej całkowicie
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 157 gości