O sobie. Olej

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

O sobie. Olej

Postprzez Macieq05 » 8 lis 2009, o 00:12

Witam. Jestem tu nowy i chciałbym się przedstawić. Mam na imię Maciek. Motoryzacją interesuję się od dawna. W wieku 5 lat zaczęłem jeżdzić hmm... samoróbką zrobioną przez ojca. Był to ciągniczek. Na jednoślady przesiadłem się parę lat póżniej. Obecnie lubię podłubać przy wszelkiego rodzaju sprzętach. W przyszłe wakacje planuję samodzielnie zbudować jakiś pojazd, np.karta (mam 16 lat). To tyle o sobie.
Mam pytanie do Was. Ile należy wlać oleju do przekładni i mostu Żuka/Warszawy?
Macieq05
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 lis 2009, o 00:27
Lokalizacja: Polska
Pojazdy: GSXR 1000 K7

O sobie. Olej

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 lis 2009, o 00:12

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Mateusz » 8 lis 2009, o 00:53

Cześć.
Nie przypominam sobie żeby ktokolwiek miał tu żuka, ale reguła jest prosta i zazwyczaj taka sama.

Więc.
Stajemy pojazdem na równym podłożu.
Odkręcamy korek wlewowy (u góry mostu)
odkręcamy korek przelewowy (pokazujący wymagany stan)

Lejemy dotąd do korka wlewowego, aż się przeleje korkiem pokazujący wymagany stan oliwy.

pozdrawiam ;]
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Karol. » 8 lis 2009, o 00:59

w niektórych konstrukcjach się wlewa przez korek kontrolny np star 666, albo 28/29
Avatar użytkownika
Karol.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1384
Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21

Postprzez Mateusz » 8 lis 2009, o 01:03

Karol! masz rację ;]
za dużo obcuje przy ciągnikach siodłowych, a tam jest zawsze specjalny korek wlewowy :P
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Marcek » 8 lis 2009, o 10:05

W swoim traktorku mam most od Żuka. Nie pamiętam dokładnie ile oleju weszło, bo wymieniałem od razu w skrzyniach.
Jednak lałem, aż przelało się przez otwór wlewowy (śruba skierowana nieco w dół, pod skosem). Otworu kontrolnego raczej tam nie ma. Nie wiem, czy ta ilość rzeczywiście jest dobra, ale most się uciszył (poprzednio był olej chyba od nowości).
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Mody02 » 8 lis 2009, o 14:05

jak sie uciszył i nie zatarł to chyba dobrze:)
Mody02
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 177
Dołączył(a): 21 mar 2007, o 17:13
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Macieq05 » 8 lis 2009, o 17:11

Ojciec kończy budować "koparkę". Ma ona odwrócony most, więc odczyt jest trochę sfałszowany. Przypuszczam, że wlewa się ok.0.75-1l oleju. Do skrzyni ok.1-1,5l. Dzięki za rady. Pozdrawiam.
Macieq05
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7 lis 2009, o 00:27
Lokalizacja: Polska
Pojazdy: GSXR 1000 K7


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości