Wymiana płynu chłodniczego cinko 1.1

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Wymiana płynu chłodniczego cinko 1.1

Postprzez osa150 » 2 gru 2009, o 22:30

Witam wszystkich nadchodzą mrozy co za tym się kryje ze trzeba sprawdzić czy wszystkie płyny są odpowiednie w różnych elemętach samochodziku, mam do was pytanie jak można sprawdzić czy woda jest w chłodnicy czy moze płyn i jak najlepiej zabezpieczyć samochód (cinkoceto 1.1) przed nadchodzącymi mrozami ?
Ostatnio edytowano 4 gru 2009, o 00:27 przez osa150, łącznie edytowano 2 razy
osa150
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:24
Lokalizacja: Poznań

Wymiana płynu chłodniczego cinko 1.1

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 gru 2009, o 22:30

Pani Kontekstowa
 

Postprzez LUKASZ.22 » 2 gru 2009, o 22:33

plyn pozesz pobrac i zamrozic w zamrazalniku jak nie zamarznie to jest dobrze
LUKASZ.22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 17:19
Lokalizacja: włocławek

Postprzez osa150 » 2 gru 2009, o 22:35

ale jak to pobrać?
osa150
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez LUKASZ.22 » 2 gru 2009, o 22:36

strzykawka
LUKASZ.22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 17:19
Lokalizacja: włocławek

Postprzez osa150 » 2 gru 2009, o 22:40

ale z chłodnicy powiedz jak che to jutro zrobić mam wężyk zdjąć czy jak ?? a jak bezie woda to co ? i jak to miałbym wymienic jak by co
osa150
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez LUKASZ.22 » 2 gru 2009, o 22:48

jesli chlodnica ma korek to z chlodnicy a jak nie to ze zbiornika wyrownawczego a spuscisz odkrecajac przewod od hlodnicy na dole ale wloz plyn na cala noc do zamrazalnika
LUKASZ.22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 17:19
Lokalizacja: włocławek

Postprzez osa150 » 2 gru 2009, o 22:50

dzięki a jak najlepiej zabezpieczyć silniczek przed zimnem jeżeli stoi pod chmurką
osa150
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez LUKASZ.22 » 2 gru 2009, o 22:58

silnika raczej nie zabezpieczysz bynajmniej ja nie znam zadnych sposobow ale mozesz ogrzac aku robiac mu wdzianko ze steropianu lub waty szklanej najlepiej z pazlotkiem ale styro styka
LUKASZ.22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 17:19
Lokalizacja: włocławek

Postprzez osa150 » 2 gru 2009, o 23:00

a czy coś sie dzieje ze silnikiem gdy jest na dworze w zimę? może to troche denne pytanie ale zapytam sie
osa150
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez LUKASZ.22 » 2 gru 2009, o 23:09

raczej nic tylko przy odpalaniu na mrozie nie wolno robic przegazuwek i lepiej zeby silnik troszke pochodzil przed odjazdem to taka poranna gimnastyka dla niego
LUKASZ.22
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2 lut 2009, o 17:19
Lokalizacja: włocławek

Postprzez Koner » 2 gru 2009, o 23:38

Skoro nie masz pewności czy w chłodnicy jest woda czy płyn to najlepiej zakupić nowy płyn i wymienić.Zajmuje to kilkanaście minut a pozawala uniknąć wielu problemów :wink:
osa150 napisał(a):dzięki a jak najlepiej zabezpieczyć silniczek przed zimnem jeżeli stoi pod chmurką

Najlepiej od czasu do czasu odpalić i wybrać się w trasę żeby silnik się rozgrzał i popracował trochę.Warto też na początku zając się akumulatorem.Sprawdzić stan elektrolitu,ewentualny brak dopełnić i doładować akumulator.Wtedy nie będzie niespodzianki,że przy dużym mrozie nie odpali :wink:
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Marcek » 2 gru 2009, o 23:47

Dziwny sposób z zamrażalnikiem. Jak już, to należałoby najpierw sprawdzić, jaką masz w nim temperaturę. Jeżeli mniej niż -20, to odpada, w końcu w zimie może być i -30. Najlepiej podjechać do warsztatu, gdzie za darmo albo symboliczną opłatą sprawdzą temperaturę krzepnięcia. Ewentualnie kup sobie taki tester.
osa150 napisał(a):i jak to miałbym wymienic jak by co

Nagrzewasz silnik (aż włączy się wiatrak), zdejmujesz dolny wąż z chłodnicy, spuszczasz płyn, napełniasz wodą destylowaną (może być z jakąś płukanką), znów nagrzewasz i spuszczasz. Potem zalewasz płyn do chłodnicy i zbiornika.

osa150 napisał(a):jak najlepiej zabezpieczyć samochód (cinkoceto 1.1) przed nadchodzącymi mrozami ?

Kup wosk (najlepiej twardy, w "konserwie"), porządnie umyj samochód, nawoskuj, zerknij, czy nie odpada konserwacja.
Silnika nie przygotowuje się do zimy, jeżeli akumulator jest sprawny to nie potrzebuje ocieplaczy, jeżeli nie- to go wymień, bo i tak nic mu nie pomoże.
Po odpaleniu ruszaj najszybciej jak się da, po kilku sekundach od odpalenia, nie grzej silnika na postoju. To tylko niepotrzebnie wydłuża rozgrzewanie, silnik dłużej pracuje na bogatej mieszance. Mam nadzieję że silnik zalany jest syntetykiem, mineralny poniżej -20 bardziej przypomina masło niż olej.
Przy naprawdę dużych mrozach przed odpalaniem włącz na kilka sekund światła, żeby nieco rozgrzać elektrolit.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Wymina płynu fiat cinko 1.1

Postprzez osa150 » 4 gru 2009, o 00:20

więc tak panowie wziąłem się dzisiaj za to i wyciągałem wąż od chłodnicy na samym dole było tak około 4.3 litra jakiejś substancji brązowej, włożyłem w słoiczku do zamrażarki na - 10 i nie zamarzło ale wymiana się przydała. A co daje taka wymiana płyny chłodniczego ?
osa150
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:24
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Koner » 4 gru 2009, o 00:33

A co daje taka wymiana płyny chłodniczego ?

Z czasem płyn traci swoje właściwości i jego temperatura krzepnięcia jest niska.
Wymiana daje to,że podczas mrozu nie ulegnie zniszczeniu cały układ.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Marcek » 4 gru 2009, o 16:51

osa150 napisał(a):włożyłem w słoiczku do zamrażarki na - 10 i nie zamarzło

Taki pomiar nic nie dał. -10 to się czasem trafia na początku listopada. Gdybyś w lodówce miał -30, to moglibyśmy się zastanowić, czy płyn jest dobry.

osa150 napisał(a):A co daje taka wymiana płyny chłodniczego

Chodzi głównie o ochronę przed korozją. Dobry płyn przez kilka lat zabezpiecza przed nią układ. Temperatura krzepnięcia znacząco się nie podwyższa.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 125 gości