Hamulce Fiat CC 1100

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Hamulce Fiat CC 1100

Postprzez osa150 » 11 sty 2010, o 22:30

Witam ponownie wszystkich użytkowników.
Jak zwyklę piszę na tym forum aby zaczerpnąć wiedzy, tym razem o układzie hamulcowych Fiata cinquecento 1.1 z 1996r.
A mianowicie chodzi o to czy mógłbym założyć tarcze hamulcowe wentylowane tzn. te z dziurkami i jaki to byłby koszt i czy na pewno takie by pasowały bez żadnej przeróbki itp.

A kolejne pytanko dotyczy nagrzewania się mojego samochodziku powiedzcie mi jak sie zagrzał do 110 stopni C. to czy nic się nie stanie.?
osa150
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 6 wrz 2008, o 21:24
Lokalizacja: Poznań

Hamulce Fiat CC 1100

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 sty 2010, o 22:30

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Artur » 12 sty 2010, o 06:01

Na drugie pytanie ci mogę odpowiedzieć, nie powinien się zagrzać do 110*c, pewnie masz zepsuty wiatraczek który chłodzi chłodnicę, albo jest jakaś awaria w układzie chłodzenia, optymalna temperatura dla większości silników to 85-90*c, przy tej temperaturze najlepiej pracuje, a bardziej nie powinien się nagrzewać. :wink:
A zapytałeś czy może się coś stać, raczej nie, ale przy temperaturze 130*c, silnik może się zatrzeć, bo jak wiadomo, metal roszerza się pod wpływem temperatura, co może w konsekwencji doprowadzić do zatarcia i całkowitego nawt zniszczenia silnika. :)
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Mr.Rezystor » 12 sty 2010, o 22:07

osa150 napisał(a):A mianowicie chodzi o to czy mógłbym założyć tarcze hamulcowe wentylowane

Moim skromnym zdaniem nie opłaca się modyfikować tego samochodu do wyższego stopnia. Poniesiesz tylko spore koszty, bo musiałbyś wymieniać: zaciski, tarcze, klocki i być może piastę, bo raczej żadne CC nie miało wentylowanych tarcz, no może z wyjątkiem tych na KJS'y. Pomijając koszt przeróbki, to i tak dalszego sensu to nie ma bo CC ma za słaby silnik i jest za lekkie.


A kolejne pytanko dotyczy nagrzewania się mojego samochodziku powiedzcie mi jak sie zagrzał do 110 stopni C. to czy nic się nie stanie.?
Jeśli odpalił i pracuje tak jak przed nagrzaniem, nie ubywa płynów, nic nie stuka, to raczej jest sprawny i nic się nie stało. Jeśli będziesz często przegrzewał, to tak jak napisał kolega Artur możesz zatrzeć silnik, może przesunąć się panewka, może się rozlecieć pompa cieczy i ewentualnie uszczelki wywali.
http://motoalbum.pl/uzytkownik/4057/pojazdy

Kategoria A,B zdana za pierwszym strzałem :D
Avatar użytkownika
Mr.Rezystor
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1006
Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
Pojazdy: Audi 100 2.8


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 372 gości