Witam ponownie wszystkich użytkowników.
Jak zwyklę piszę na tym forum aby zaczerpnąć wiedzy, tym razem o układzie hamulcowych Fiata cinquecento 1.1 z 1996r.
A mianowicie chodzi o to czy mógłbym założyć tarcze hamulcowe wentylowane tzn. te z dziurkami i jaki to byłby koszt i czy na pewno takie by pasowały bez żadnej przeróbki itp.
A kolejne pytanko dotyczy nagrzewania się mojego samochodziku powiedzcie mi jak sie zagrzał do 110 stopni C. to czy nic się nie stanie.?
Hamulce Fiat CC 1100
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Na drugie pytanie ci mogę odpowiedzieć, nie powinien się zagrzać do 110*c, pewnie masz zepsuty wiatraczek który chłodzi chłodnicę, albo jest jakaś awaria w układzie chłodzenia, optymalna temperatura dla większości silników to 85-90*c, przy tej temperaturze najlepiej pracuje, a bardziej nie powinien się nagrzewać.
A zapytałeś czy może się coś stać, raczej nie, ale przy temperaturze 130*c, silnik może się zatrzeć, bo jak wiadomo, metal roszerza się pod wpływem temperatura, co może w konsekwencji doprowadzić do zatarcia i całkowitego nawt zniszczenia silnika.
A zapytałeś czy może się coś stać, raczej nie, ale przy temperaturze 130*c, silnik może się zatrzeć, bo jak wiadomo, metal roszerza się pod wpływem temperatura, co może w konsekwencji doprowadzić do zatarcia i całkowitego nawt zniszczenia silnika.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
osa150 napisał(a):A mianowicie chodzi o to czy mógłbym założyć tarcze hamulcowe wentylowane
Moim skromnym zdaniem nie opłaca się modyfikować tego samochodu do wyższego stopnia. Poniesiesz tylko spore koszty, bo musiałbyś wymieniać: zaciski, tarcze, klocki i być może piastę, bo raczej żadne CC nie miało wentylowanych tarcz, no może z wyjątkiem tych na KJS'y. Pomijając koszt przeróbki, to i tak dalszego sensu to nie ma bo CC ma za słaby silnik i jest za lekkie.
A kolejne pytanko dotyczy nagrzewania się mojego samochodziku powiedzcie mi jak sie zagrzał do 110 stopni C. to czy nic się nie stanie.?
Jeśli odpalił i pracuje tak jak przed nagrzaniem, nie ubywa płynów, nic nie stuka, to raczej jest sprawny i nic się nie stało. Jeśli będziesz często przegrzewał, to tak jak napisał kolega Artur możesz zatrzeć silnik, może przesunąć się panewka, może się rozlecieć pompa cieczy i ewentualnie uszczelki wywali.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
Posty: 3
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 295 gości