Witam!
Otóż muszę w Ładzie Samarze -1,3 poj, zapłon elektronik, świece muszą mieć rezystor tzn odpowiedniki NGK BPR6E i Iskry FE65PRS.
Świece zmienić muszę bo obecne NGK BP6E już trochę są zjechane i mam dylemat jakie wybrać .
Na Iskrach, ruskich i Briskach chodził słabo na NGK dobrze, na Boschach już nie pamiętam.
I tu mam dylemat tzn NGK, Bosch, BERU, DENSO może Champion Championów,DENSO ani BERU nigdy nie stosowałem.
Jakie są Wasze doświadczenia, zdanie co do tych świec
A i czy "długie" Championy też mogą popsuć gwint Podobno zdarza się że w Komarze można zepsuć gwint Championem, lecz nie wiem jak to jest z długimi
No i czy w wypadku takiego zapłonu mogę zastosować świece kilku elektrodowe
Np 4 elektrodowe Bosch-a Będzie jakaś różnica w pracy silnika
Proszę o poradę i z góry dziękuje.
Pozdro
Irek.
Wybór świec->jakość,osiągi itd
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Wkręcaj NGK u mnie na NGK wszystko chodzi i jak pięknie
Na 4elektrodowych żadnej różnicy nie będzie. Chodzić będzie a to tylko kasę wyrzucisz i tyle Wkręcaj jakie fabryka mówi bądz odpowiedniki i będzie GIT
irek_02gf napisał(a):No i czy w wypadku takiego zapłonu mogę zastosować świece kilku elektrodowe
Np 4 elektrodowe Bosch-a Będzie jakaś różnica w pracy silnika
Na 4elektrodowych żadnej różnicy nie będzie. Chodzić będzie a to tylko kasę wyrzucisz i tyle Wkręcaj jakie fabryka mówi bądz odpowiedniki i będzie GIT
-
Karol. - MotoManiak
- Posty: 1384
- Dołączył(a): 30 sie 2009, o 14:21
Sekutor napisał(a):Załóż zwykłe świece.
żeś dowalił - najlepiej to może spróbuj Denso,NGK lub Beru podobno dobre świece.
http://czesci.carocean.pl/swieca_iskrow ... b0408.html
Oryginalne osłony na nogi do komara Nabyte : D
-
Hudini123 - MotoManiak
- Posty: 176
- Dołączył(a): 9 gru 2009, o 19:48
- Lokalizacja: Zgorzelec/Goerlitz/Olsztyn
- Pojazdy: Kosmiczne Kalesony
Ja też nie bawłibym się w jakieś cuda techniki, zwykłe dobre świece o odpowiedniej wartości i ma chodzić.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Popieram - same świece osiągów (przynajmniej zauważalnie) nie poprawią. Więc bierz najtańsze o odpowiedniej ciepłocie.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Coś Ty się tak uparł na ten rezystor? Przecież w ładzie nie ma żadnych systemów kontroli trakcji, poduszek powietrznych czy ABS.
Aktualnie coraz więcej świec jest wyposażonych "standardowo" w rezystor przeciwzakłóceniowy, także nie ma problemu z nabyciem takich elementów. Jeśli chodzi o same świece, to nie jest tak banalnie z ich doborem; tak to jest zbyt piękne, by było realne. Setki inżynierów opracowywało różnorodne rodzaje świec, do różnych silników. Ale jednak najlepiej kierować się zaleceniami producenta samochodu.
Aktualnie coraz więcej świec jest wyposażonych "standardowo" w rezystor przeciwzakłóceniowy, także nie ma problemu z nabyciem takich elementów. Jeśli chodzi o same świece, to nie jest tak banalnie z ich doborem; tak to jest zbyt piękne, by było realne. Setki inżynierów opracowywało różnorodne rodzaje świec, do różnych silników. Ale jednak najlepiej kierować się zaleceniami producenta samochodu.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
kolejna wyobraznia własciela ze cudowna swieca sprawi cuda
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Mr.Rezystor napisał(a):Coś Ty się tak uparł na ten rezystor?
Mądra książka zwana "Budowa Eksploatacja Naprawa " WKiŁ mówi o tym i trzeba się tego stosować , z resztą każdy katalog internetowy przewiduje stosowanie takich świec
Mr.Rezystor napisał(a):Ale jednak najlepiej kierować się zaleceniami producenta samochodu.
No właśnie, mnie tylko chodzi o jakość Wiem jakie symbole podchodzą, tylko zastanawiam się nad wyborem producenta
endek napisał(a):cudowna swieca sprawi cuda
Wiem że nie :F Ale widać że na jednych chodzi lepiej, na drugich gorzej
- irek_02gf
- MotoManiak
- Posty: 1596
- Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Sekutor napisał(a):Kup najlepsze z Allegro i tak będą to chińczyki.Załóż zwykłe jednoelektrodowe i skończ temat.
Też tak sądzę. Wystarczą zwykłe Iskry, ewentualnie NGK.
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
irek_02gf napisał(a):Mr.Rezystor napisał:
Coś Ty się tak uparł na ten rezystor?
Mądra książka zwana "Budowa Eksploatacja Naprawa " WKiŁ mówi o tym i trzeba się tego stosować , z resztą każdy katalog internetowy przewiduje stosowanie takich świec
Trzeba- nie trzeba można by polemizować przez kilka następnych postów, ale ograniczę się do jednego.
Po co w ładzie dodatkowy rezystor ? Tak jak pisałem wyżej: łada z elektryki ma tylko światła, silniczki i co najwyżej radio. Zazwyczaj w autach z bardziej rozwiniętą elektroniką, rezystory w świecach są po to, żeby systemy typu: Elektroniczny wtrysk paliwa, elektroniczny układ zapłonowy z mikroprocesorem, ABS, ESP TC, Airbagi itp. nie głupiały.
Radio, do prawidłowej pracy musi mieć podane napięcie stałe, dosyć dobrze odfiltrowane. Biorąc pod uwagę fakt że w fajce jest już jeden rezystor przeciwzakłóceniowy, to nie widzę najmniejszego sensu wykosztowywania się i kupowania świec z rezystorami do starych samochodów, pozbawionych sterowników elektronicznych.
P.S. Im więcej rezystorów w układzie wyzwolenia, tym większe spadki napięć w układzie cewka-przewód-kopułka-przewód-świeca. Większe spadki napięcia osłabiają iskrę.
-
Mr.Rezystor - MotoManiak
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 28 kwi 2007, o 07:32
- Lokalizacja: Witkowice 20km od Częstochowy.
- Pojazdy: Audi 100 2.8
A o tych co sądzicie http://motoallegro.pl/item884646830_bpr ... ne_02.html
[ Dodano: 29-06-09GMT19:04 ]
I tych, są z fabryki Boscha http://motoallegro.pl/item879975357_swi ... cz_21.html
[ Dodano: 29-06-09GMT19:04 ]
I tych, są z fabryki Boscha http://motoallegro.pl/item879975357_swi ... cz_21.html
- irek_02gf
- MotoManiak
- Posty: 1596
- Dołączył(a): 30 cze 2008, o 18:34
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 233 gości