Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez Artur » 11 sty 2012, o 19:04

Ile normalnie wytrzymują hamulce w aucie, oczywiście wiem, że w każdym samochodzie jest inaczej, ale ile to mniej więcej kilometrów wytrzymuje, chodzi mi o tarcze, klocki, bębny, szczęki, serwo, czy np. najszybciej wysiadają klocki, czy szczęki może, ile mogą wytrzymać przetoczone bębny, na pewno, ma znaczenie jak się jeździ i gdzie czy po mieście czy na trasie, ale jak to wszystko wygląda z tymi hamulcami. Z góry dziękuję za odpowiedź. Interesuje mnie głównie fiat cc, ale każda informacja się przyda. :)
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez Pani Kontekstowa » 11 sty 2012, o 19:04

Pani Kontekstowa
 

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez 600rr » 12 sty 2012, o 02:52

Artur napisał(a): ma znaczenie jak się jeździ i gdzie czy po mieście czy na trasie


Tak jak napisałeś ma znaczenie. Wiadomo, w mieście jest tego hamowania trochę więcej niż na trasie ale z mniejszych prędkości. Na trasie zaś jadąc szybciej hamulce mają lepszą wentylację niż podczas jazdy po mieście ;) Przetoczone bębny wytrzymają na prawdę długo nawet jeśli przeżyły już kilka wymian klocków, tylko problem może być z nad wymiarowymi klockami ;) Jeśli bęben ma już spory ubytek a stoczymy go na równo, zwiększy się jego śr. wewnętrzna a co za tym idzie zwiększy się odległość szczęk od bębna, a w skrajnych przypadkach to i samo regulator nic już nie pomoże :D Więc trzeba stwierdzić czy nasz bęben warto przetaczać jeśli można kupić nowy w niezłej cenie ;) Szybsze zużycie okładzin powoduje np. stan naszego bębna, jeśli ma już spory ubytek (ktoś wymieniał same szczęki kilka razy a bęben pozostał ten sam) lub jakieś nierówności, będzie szybciej wycierał okładziny. Podobnie jest z tarczą, jeśli ktoś kilka razy wymieniał już klocki a tarcza ma spory ubytek to "rant" który jest na jej krawędziach będzie niszczył nowe klocki ( chociaż w tym wypadku piłuje się nieznacznie klocki po bokach. Tarcza powinna mieć określoną swoją szerokość w miejscu styku z kołem lub w tych okolicach.

Artur napisał(a):czy np. najszybciej wysiadają klocki, czy szczęki może,


Moim zdaniem i na tym i na tym można trochę pohulać, ale też zależy to od tego gdzie i jak jeździmy, jakie są gabaryty auta, czy jeździmy na pusto czy z bagażem ;)

Jedno jest pewne, trzeba się co jakiś czas nachylić czy ściągając koło czy robiąc to specjalnie, i sprawdzić stan klocków, tarcz, ściągnąć bęben i obejrzeć szczęki :D Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
600rr
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 829
Dołączył(a): 17 sty 2008, o 13:41
Lokalizacja: SBE - Czeladź
Pochwały: 1
Pojazdy: KTM SMC 690 LC4 SUPERMOTO '11, SUZUKI GS500E '96, PEUGEOT SV 80 '98 , SEAT IBIZA 1,9 TDI '01

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez magneto » 12 sty 2012, o 11:17

600rr napisał(a): Przetoczone bębny wytrzymają na prawdę długo nawet jeśli przeżyły już kilka wymian klocków, tylko problem może być z nad wymiarowymi klockami Jeśli bęben ma już spory ubytek a stoczymy go na równo, zwiększy się jego śr. wewnętrzna a co za tym idzie zwiększy się odległość szczęk od bębna, a w skrajnych przypadkach to i samo regulator nic już nie pomoże

W celu zmniejszenia odległosci zawsze mozna nabić odpowiedniej grubosci okładziny ,i bedzie jak nówka.
Najwazniejsza czynnosc to zrobienie fazki na rancie wewnetrznym bebna ,bardzo pomocna ona jest przy sciaganiu bebna (oryginalnie jest zbyt mała i jak szczeka wyrżnie rowek w bębnie potem cieżko jest sciagna go gdyz szczeki trzymaja )
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez cross2900 » 12 sty 2012, o 19:31

magneto napisał(a):(oryginalnie jest zbyt mała i jak szczeka wyrżnie rowek w bębnie potem cieżko jest sciagna go gdyz szczeki trzymaja )


Ciężko ściągnąć nie jest ciężko jest ściągnąć i nie uszkodzić mechanizmu regulacji luzu .


600rr napisał(a):Przetoczone bębny wytrzymają na prawdę długo nawet jeśli przeżyły już kilka wymian klocków, tylko problem może być z nad wymiarowymi klockami



Tak apropo do Tarczy -klocki do Bębna -szczęki :)

Tylko każda tarcza czy bęben ma tylko jakąś ilość mocnego materiału na sobie później jest już gorszy materiał i dla tego nasze tarcze jak i bębny mają swoją dopuszczalną grubość (tarcze) Średnice (bębny )
Tylko czy gra warta świeczki ? Jeśli mocno zużyte to nowe i już .

Co do twojego pytania .
Dla Fiata CC

Minimalna grubość tarczy 9,2 mm
Maksymalna wielkosć poslizgu bębna 186,83 mm

wszystkiego mi się nie chce zmęczony jestem ale
twoje wątpliwości powinien rozwiać ten artykuł
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uk ... lcowe.html
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez magneto » 12 sty 2012, o 20:22

cross2900 napisał(a):Ciężko ściągnąć nie jest ciężko jest ściągnąć i nie uszkodzić mechanizmu regulacji luzu

Wiadome o co chodziło ,aby minimalizowac pózniejsze koszta....

cross2900 napisał(a):Tylko każda tarcza czy bęben ma tylko jakąś ilość mocnego materiału na sobie później jest już gorszy materiał i dla tego nasze tarcze jak i bębny mają swoją dopuszczalną grubość (tarcze) Średnice (bębny )
Tylko czy gra warta świeczki ? Jeśli mocno zużyte to nowe i już .


Zawsze idzie wszystko odratować (jesli z dostepem ciezko bądz kolosalne kwoty) bądz zrobić tanszym kosztem ,chyba ze max wyprute i taniej wyjdzie kupić nowe .
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez Tomciosz » 14 sty 2012, o 11:25

Jeszcze, ważne jest to ile auto stoi bez ruchu, bo jak autko sobie stoi pod chmurką. Jeżdżone raz na tydzień, to tarcze czy bębny szybciej rdzewieją i wiadomo, pogarsza się jakość hamowania, oraz zmniejsza się okres ich eksploatacji ;)
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez rometrider » 14 sty 2012, o 15:44

U nac w cc po ok 200k km jeszcze tarcz bylo w *** duzo
rometrider
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 595
Dołączył(a): 3 lut 2009, o 09:18
Lokalizacja: Łaszczów
Pochwały: 2

Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)

Postprzez Marcek » 18 sty 2012, o 17:16

W Tico szczęki były do wymiany po 50 czy 60 tysiącach, reszta fabryczna do tej pory (ponad 80 kkm). Jazda w 90% miejska.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 385 gości