Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
Ile normalnie wytrzymują hamulce w aucie, oczywiście wiem, że w każdym samochodzie jest inaczej, ale ile to mniej więcej kilometrów wytrzymuje, chodzi mi o tarcze, klocki, bębny, szczęki, serwo, czy np. najszybciej wysiadają klocki, czy szczęki może, ile mogą wytrzymać przetoczone bębny, na pewno, ma znaczenie jak się jeździ i gdzie czy po mieście czy na trasie, ale jak to wszystko wygląda z tymi hamulcami. Z góry dziękuję za odpowiedź. Interesuje mnie głównie fiat cc, ale każda informacja się przyda.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
Artur napisał(a): ma znaczenie jak się jeździ i gdzie czy po mieście czy na trasie
Tak jak napisałeś ma znaczenie. Wiadomo, w mieście jest tego hamowania trochę więcej niż na trasie ale z mniejszych prędkości. Na trasie zaś jadąc szybciej hamulce mają lepszą wentylację niż podczas jazdy po mieście Przetoczone bębny wytrzymają na prawdę długo nawet jeśli przeżyły już kilka wymian klocków, tylko problem może być z nad wymiarowymi klockami Jeśli bęben ma już spory ubytek a stoczymy go na równo, zwiększy się jego śr. wewnętrzna a co za tym idzie zwiększy się odległość szczęk od bębna, a w skrajnych przypadkach to i samo regulator nic już nie pomoże Więc trzeba stwierdzić czy nasz bęben warto przetaczać jeśli można kupić nowy w niezłej cenie Szybsze zużycie okładzin powoduje np. stan naszego bębna, jeśli ma już spory ubytek (ktoś wymieniał same szczęki kilka razy a bęben pozostał ten sam) lub jakieś nierówności, będzie szybciej wycierał okładziny. Podobnie jest z tarczą, jeśli ktoś kilka razy wymieniał już klocki a tarcza ma spory ubytek to "rant" który jest na jej krawędziach będzie niszczył nowe klocki ( chociaż w tym wypadku piłuje się nieznacznie klocki po bokach. Tarcza powinna mieć określoną swoją szerokość w miejscu styku z kołem lub w tych okolicach.
Artur napisał(a):czy np. najszybciej wysiadają klocki, czy szczęki może,
Moim zdaniem i na tym i na tym można trochę pohulać, ale też zależy to od tego gdzie i jak jeździmy, jakie są gabaryty auta, czy jeździmy na pusto czy z bagażem
Jedno jest pewne, trzeba się co jakiś czas nachylić czy ściągając koło czy robiąc to specjalnie, i sprawdzić stan klocków, tarcz, ściągnąć bęben i obejrzeć szczęki Pozdrawiam!
-
600rr - MotoManiak
- Posty: 829
- Dołączył(a): 17 sty 2008, o 13:41
- Lokalizacja: SBE - Czeladź
- Pochwały: 1
- Pojazdy: KTM SMC 690 LC4 SUPERMOTO '11, SUZUKI GS500E '96, PEUGEOT SV 80 '98 , SEAT IBIZA 1,9 TDI '01
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
600rr napisał(a): Przetoczone bębny wytrzymają na prawdę długo nawet jeśli przeżyły już kilka wymian klocków, tylko problem może być z nad wymiarowymi klockami Jeśli bęben ma już spory ubytek a stoczymy go na równo, zwiększy się jego śr. wewnętrzna a co za tym idzie zwiększy się odległość szczęk od bębna, a w skrajnych przypadkach to i samo regulator nic już nie pomoże
W celu zmniejszenia odległosci zawsze mozna nabić odpowiedniej grubosci okładziny ,i bedzie jak nówka.
Najwazniejsza czynnosc to zrobienie fazki na rancie wewnetrznym bebna ,bardzo pomocna ona jest przy sciaganiu bebna (oryginalnie jest zbyt mała i jak szczeka wyrżnie rowek w bębnie potem cieżko jest sciagna go gdyz szczeki trzymaja )
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
magneto napisał(a):(oryginalnie jest zbyt mała i jak szczeka wyrżnie rowek w bębnie potem cieżko jest sciagna go gdyz szczeki trzymaja )
Ciężko ściągnąć nie jest ciężko jest ściągnąć i nie uszkodzić mechanizmu regulacji luzu .
600rr napisał(a):Przetoczone bębny wytrzymają na prawdę długo nawet jeśli przeżyły już kilka wymian klocków, tylko problem może być z nad wymiarowymi klockami
Tak apropo do Tarczy -klocki do Bębna -szczęki
Tylko każda tarcza czy bęben ma tylko jakąś ilość mocnego materiału na sobie później jest już gorszy materiał i dla tego nasze tarcze jak i bębny mają swoją dopuszczalną grubość (tarcze) Średnice (bębny )
Tylko czy gra warta świeczki ? Jeśli mocno zużyte to nowe i już .
Co do twojego pytania .
Dla Fiata CC
Minimalna grubość tarczy 9,2 mm
Maksymalna wielkosć poslizgu bębna 186,83 mm
wszystkiego mi się nie chce zmęczony jestem ale
twoje wątpliwości powinien rozwiać ten artykuł
http://eksploatacja-auta.wieszjak.pl/uk ... lcowe.html
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
cross2900 napisał(a):Ciężko ściągnąć nie jest ciężko jest ściągnąć i nie uszkodzić mechanizmu regulacji luzu
Wiadome o co chodziło ,aby minimalizowac pózniejsze koszta....
cross2900 napisał(a):Tylko każda tarcza czy bęben ma tylko jakąś ilość mocnego materiału na sobie później jest już gorszy materiał i dla tego nasze tarcze jak i bębny mają swoją dopuszczalną grubość (tarcze) Średnice (bębny )
Tylko czy gra warta świeczki ? Jeśli mocno zużyte to nowe i już .
Zawsze idzie wszystko odratować (jesli z dostepem ciezko bądz kolosalne kwoty) bądz zrobić tanszym kosztem ,chyba ze max wyprute i taniej wyjdzie kupić nowe .
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
Jeszcze, ważne jest to ile auto stoi bez ruchu, bo jak autko sobie stoi pod chmurką. Jeżdżone raz na tydzień, to tarcze czy bębny szybciej rdzewieją i wiadomo, pogarsza się jakość hamowania, oraz zmniejsza się okres ich eksploatacji
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
U nac w cc po ok 200k km jeszcze tarcz bylo w *** duzo
- rometrider
- MotoManiak
- Posty: 595
- Dołączył(a): 3 lut 2009, o 09:18
- Lokalizacja: Łaszczów
- Pochwały: 2
Pytanie odnośnie hamulców.(Fiat cc)
W Tico szczęki były do wymiany po 50 czy 60 tysiącach, reszta fabryczna do tej pory (ponad 80 kkm). Jazda w 90% miejska.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 385 gości