Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez Bartezz » 18 mar 2012, o 22:37

Mam z tym samochodem już od dłuższego czasu problemy ponieważ dość często dolewam mu oleju średnio raz na 1-1,5 miesiąca ale to nic :roll: Ostatnio przy dolewaniu na wlewie oleju zauważyłem, że osadza mi się tam coś co przypomina tak jakby "masło orzechowe" jest to olej silnikowy ;/ Przedtem dość dużo brał oleju, na miarce było po niżej minimum to uzupełniłem prawie do maks i za jakiś czas znowu były za mało :roll: Teraz jest tak po ostatnim uzupełnieniu oleju okazuje się, że jest go znacznie więcej niż gdy go uzupełniałem oraz olej na bagnecie jest starsznie wodnisty :/ Podejrzewam, że ciągnie płyn chłodniczy do silnika, auto jest dość już stare z '98 i ma już nalatane 180 tys bez większych napraw :? Jest to samochód mojej mamy i dojeżdża ona do pracy robiąc nim dziennie około 60-70 km, była z tym u mechanika to jej powiedział, że to "masło" to normalne bo olej się tak ścina gdy jest zimno :roll: A to ciekawe gdyż ostatnio to wytarłem szmatką i dziś sprawdzam i znowu jest to samo:/ Sprawdzałem u siebie oraz w aucie dziadka i nic się takiego nie dzieje takiego podobnego z olejem a lejemy tańszy ;/

I tu mam pytanie, co się może stać jak się będzie tak dalej jeździć :hmm: Mechanik nie chce się tego podjąć mówiąc, że to jest normalne :roll:
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez Pani Kontekstowa » 18 mar 2012, o 22:37

Pani Kontekstowa
 

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez Artur » 19 mar 2012, o 00:25

Bartezz, mogę cię tylko uspokoić, takie rzeczy się dzieją w takich silnikach, naprawa nie powinna być droga, także powstrzymaj emocje i oddaj auto komuś kto się na tym zna. Skąd te emocje to tylko maszyna i ma prawo nawalić.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez dieludolfs » 19 mar 2012, o 01:55

Nie zauważyłeś, żeby kopcił na niebiesko?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez Stachu.G » 19 mar 2012, o 07:11

Uszczelka pod głowicą
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez Bartezz » 19 mar 2012, o 16:45

Kopci na czarno jak się rusza i da po gazie ;/ Płyn chłodniczy też ubywa więc to pewnie będzie uszczelka pod głowicą :? Oleju też już dość trochę bierze bo dość często go dolewam, silnik ma przejechane ponad 180 tys i już powoli dobija do 200 tys więc już taki młody to nie jest :yes: Przy silniku nic nie było robione już od bardzo bardzo dawna ale jeszcze jakoś jedzie :)
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez Łukasz. » 19 mar 2012, o 22:31

Bartezz napisał(a):Podejrzewam, że ciągnie płyn chłodniczy do silnika,

Podejrzenie słuszne ;) Teraz tylko wymień uszczelkę pod głowicą, wymień olej i powinno wszystko wrócić do normy.
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez magneto » 20 mar 2012, o 20:53

Bartezz] Mechanik nie chce się tego podjąć mówiąc, że to jest normalne [/quote]

[quote="Bartezz napisał(a):
Mam z tym samochodem już od dłuższego czasu problemy ponieważ dość często dolewam mu oleju średnio raz na 1-1,5 miesiąca ale to nic

:shock:
Jak dla mnie to raczej nie normalne. :wink:
Obrazek
Avatar użytkownika
magneto
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1061
Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
Lokalizacja: Wola
Pochwały: 2

Fiesta IV "masło" zamiast oleju...

Postprzez Mateusz » 27 mar 2012, o 21:38

jak masło pod korkiem i pokrywą zaworową, to ewidentny przeciek płynu do oleju silnikowego.
Więc mogę potwierdzić diagnozę kolegów, uszelka pod głowicą.

Co mogę podpowiedzieć?
Nim rozbierzesz, zmierz ciśnienia na cylindrach. Jeśli jest widoczny spadek kompresji, to poświęć więcej czasu i zerwij też miskę, zmień pierścienie oraz sprawdź jak progi.


Nie zapominaj o wymianie uszczelniaczy w głowicy, oraz sprawdzenia przylgni zaworów.
Podpowiem, że częsci typu - pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworów - bierz oryginalne albo z najwyższej półki. Nie warto na tym oszczędzać.


No i można też pomyśleć nad splanowaniem głowicy, ale nie koniecznie - zależy od przylgni ;)
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości