RedBull napisał(a):Wiiitam, posiadam pewien problem mianowicie w moim Civicu (Sedan 94r w gazie) zapala się kontrolka silnika (na zółto), dodam że zapala się ona dopiero od 4tyś obrotów czyli wtedy gdy silnik przejdzie z benzyny na gaz, czy tak powinno być? Sprzedawca powiedział że ta dioda jest odpowiedzialna za to bym wiedział kiedy zapali się gaz, że tak zrobili w serwisie gdy zakładali gaz itp itd. Dodam że silnik wchodzi idealnie na obroty na gazie i na benzynie, nie telepie nim , nic nie puka i nie stuka... Więc czy tak ma być , czy lepiej zacząć się obawiać?
Zrób samo diagnostykę, honda na tyle dobrze rozwiązała ten problem że bez problemu można sczytać błędy bez żadnych(!) narzędzi, jedynie co trzeba mieć to listę błędów do danego silnika, można znaleźć na necie.
Po odchyleniu dywanika przekręcić stacyjkę w pozycję zapłon i gapić się na ECU, a dokładnie na tą szybkę pośrodku. Dioda wskazuje bład poprzez emitowanie regularnych błysków.
Jeśli występuje pojedynczy błąd to dioda emituje określoną liczbę błysków, po czym następuje około 2 sekundowa przerwa i powtórzenie tej samej liczby błyśnięć, aż do wyłączenia zapłonu.
Jeśli występuje więcej niż jeden błąd dioda emituje określoną liczbę błyśnięć (jeden kod) następnie jest dwusekundowa przerwa i emisja następnego kodu. Pomiędzy wyświetlanymi kodami następuje zawsze dwusekundowa przerwa. Liczba błyśnięć odpowiada bezpośrednio kodowi błędu, np. 2 błyśnięcia - odpowiada błędowi 2.