Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez dieludolfs » 22 maja 2012, o 19:07

Witam!

Powiedzmy, że będę wymieniał próg w samochodzie. Przed jego wspawaniem wypadało by jego środek zamalować podkładem reaktywnym, a po wspawaniu zakonserwować go od środka środkiem do profili zamkniętych BOLLa? Czy to wystarczy i przypadkiem konserwacja z BOLLa nie wejdzie w jakąś reakcje z podkładem? Co zrobić z łączeniem progu z błotnikiem?


Kolejne pytanie dotyczy podwozia samochodu. Gdy skuję starą konserwacje i oczyszczę z rdzy (wiadomo, nie zrobię tego idealnie, w niektórych miejscach nie da się doczyścić do gołej blachy) to co w tym przypadku zrobić? Nałożyć brunox? W takim wypadku w jakiej kolejności i co używać do konserwowania podłogi? Myślałem nad takim czymś, jednak nie wiem czy to dobre rozwiązanie i ile warstw zastosować:
Brunox -> podkład reaktywny -> podkład akrylowy -> baranek BOLLa

Czy powinienem stosować jakieś masy uszczelniające, jeżeli tak to kiedy ją nałożyć?
Chciałbym, aby konserwacja była pewna i na lata.



Jeżeli chciałbym zakonserwować podłogę od wewnątrz, po uprzednim wyczyszczeniu jej do blachy co mam nałożyć? Tak samo jak w przypadku konserwacji podwozia, tylko zamiast baranka zamalować całość farbą renowacyjną?

Aha, no i ostatnie. Który podkład jest lepszy - reaktywny czy epoksydowy? Czym one się różnią?
Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Pani Kontekstowa » 22 maja 2012, o 19:07

Pani Kontekstowa
 

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Kleofas » 23 maja 2012, o 21:50

Po wyspawaniu progów lejesz środek do profili i nie żałujesz go. Najlepiej mieć specjalny pistolet z sondą, bez tego dobrze nie rozpylisz. To jest cuś jakby wosk, nie sądze żeby wszedł w reakcje z farbą.
Co do podłogi ja stosuję takie zasady: dziura - wyciąć kawałek i wspawać. Odprysk konserwacji - czyszczę do gołego o ile się da i kilka cm naokoło. Jeżeli zostanie jakiś zainfekowany kawałek brunox. Potem podkład epoksydowy i konserwacja. Ja używam bitgumu i wydaje mi się najlepszym wyjściem do zmęczonych wiekiem podwozi. Baranek też powinien być ok ale jakiś lepszy, mam złe doświadczenia z takimi za 20-parę zł.
Podkład reaktywny to farba jtóra wchodzi w reakcję z rdzą, kładzie się toto bezpośrednio na blachę, na brunox nie polecam. To jest taka opcja po taniości, nie stosujesz do niego żadnych odrdzewiaczy.
Podkład epoksydowy z tego co mi wiadomo daje się na gołą zdrową blachę lub np brunox.
Podłogę w środku proponuję farbą chlorokauczukowa na pędzel lub ew. barankiem jak zabezpieczysz wszystko w środku.


Autor postu otrzymał pochwałę
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Marcek » 7 cze 2012, o 09:23

Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny, ale ostatnio uzupełniałem konserwację środkami Motip. Do progów 2 puszki w sprayu z wężykiem, do podłogi też 2 spraye. Mimo, że Bitex też spełnia zadanie, to Motip wydaje się bardziej "gumowaty".


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez dieludolfs » 7 cze 2012, o 13:54

Marcek, a wiesz może jak Motip spisuje się po kilku latach od jego położenia?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell


Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Marek.K. » 14 cze 2012, o 19:54

dieludolfs, ja bym Ci polecał najpierw reaktywny a póxniej wal coś innego
FSO Polonez to jest to :D
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew :D
Avatar użytkownika
Marek.K.
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 8494
Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
Lokalizacja: Winda, NKE
Pochwały: 16
Pojazdy: Pare Komarów :D

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez dieludolfs » 7 cze 2013, o 15:16

Panowie, zmiana planów.
Udało mi się zdobyć taką farbę:
Obrazek

A do tego taki utwardzacz:
Obrazek

Czy moglibyście mi powiedzieć, czy ta farba nada się do zakonserwowania podwozia oraz podłogi wewnątrz pojazdu? Chodzi mi oczywiście o tą pierwszą warstwę bezpośrednio na blachę, uprzednio oczyszczoną ze starej konserwacji.

Znalazłem o tej farbie artykuł w internecie, jednak z racji takiej że na farbach/lakierach się kompletnie nie znam, dlatego proszę o pomoc.

http://www.flesh.com.pl/upload/articles ... XII_07.pdf
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Janusz73 » 7 cze 2013, o 17:51

Dieludolfs powiem szczerze,że nie jestem ani blacharzem,ani lakiernikiem.Jednak z doświadczenia Ci powiem,że gołą,odtłuszczoną blache najlepiej konserwuje minia ołowiana.Najlepsza i tania farba.Często pod elastycznymi powłokami jak Bitex,Mottip itp.rdza sobie dobrze poczynia,a my tego nie widzimy bo wzrokowo farba sie trzyma.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez cross2900 » 10 cze 2013, o 10:38

Janusz73 napisał(a):minia ołowiana.

Niestety tego już nie kupisz już nie jest produkowana.

Czyszczenie
(Coratanin jak chcesz )
Epoksyd lub Reaktywny
na to lakier akrylowy dla odcięcia wszystkich warstw .
Jeżeli uszkodziłeś zgrzewy albo łączenia na to masa uszczelniająca
I dopiero na to możesz kłaść właściwą konserwacje jaką to już twój wybór tylko nie baranka !
Baranka możesz dać na progi .

Co do nowych progów spróbował bym pomalować je wewnątrz a następnie Fluidol :)
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

Re: Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Janusz73 » 10 cze 2013, o 20:33

Croos2900 masz racje.Mini nie kupisz,a mi sie pomyliło z Unikorem C.Cortanin jest jakby odrdzewiaczem,po prostu neutralizuje ogniska rdzy i na czystą blache nie jest zalecany.Tak,Fluidol jak najbardziej do profili zamknietych-super środek antykorozyjny z silnym,specyficznym zapachem pasty do butów Buwi (mam na myśli starsze wyroby).Miałem nówke ELX-a z 1996 roku i pamietam,że do profili zamknietych wstrzykiwałem rozgrzany Fluidol,naprawde przez 7 lat był spokój,ani progi nie korodowały,ani ten ważny profil zamkniety do którego są zgrzane szpilki mocujące resor.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Tomciosz » 10 cze 2013, o 22:46

cross2900 napisał(a):Niestety tego już nie kupisz już nie jest produkowana.



[*]{*}[*]
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Kilka pytań dotyczących konserwowania malucha.

Postprzez Grzechu335 » 26 sie 2013, o 22:46

ja jak robiłem malucha to podłoga cała wycięta była bo tyle tego było że łatać do czego nie było, z całej podłogi to jeden kawałek z 15cm x 20cm aby został ;) progi od błotników oddzielić to chyba szlifierką idzie xD
Avatar użytkownika
Grzechu335
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 110
Dołączył(a): 3 maja 2013, o 10:38
Lokalizacja: Mirzec
Pojazdy: komar ;]


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości