Witam, mam problem z moim VW, a konkretnie chodzi o to, że pali tylko na 3 gary (przynajmniej tak mi się zdaje).
Opiszę po kolei co się z tym silnikiem działo. Na początku zaobserwowałem, że nierówno chodził i zaczął gasnąć. Wymieniłem świece, wyczyściłem filtr powietrza i zaczął trochę lepiej chodzić i po wkręceniu na obroty chodzi dobrze, wydaje mi się, że 4 gar się załącza. Na wolnych obrotach, gdy chodzi na 3 garach strasznie szarpie silnikiem.
Jest to silnik 1.3 benzyna, na gaźniku.
Jeśli wiecie co mu dolega i co z tym zrobić to proszę o komentarze.
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Zajrzałeś do kopułki w jakim jest stanie oraz palec rozdzielacza? Zobacz czy przewody WN nie są przebite. Na wszystkich świecach masz dobrą iskrę jak na włączonym zapłonie kręcisz kołem pasowym? Gdy wykręcisz świece to nie są zażużlone czy coś w tym stylu? Dobrze by było też zmierzyć kompresję na wszystkich cylindrach, bo może się okazać, że silnik jest już zajeżdżony.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Świece były strasznie okopcone, tyle tylko wiem, a resztę dzisiaj sprawdzę.
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Podstawa nowe świece
ew.czyszczenie
Odpal go po ciemku i patrz czy przebicia nie widać
możesz jeszcze jakimś psikadłem zmoczyć przewody by wzmocnić efekt.
Jeśli nie widać to przez dobre kombinerki ( z izolacją ) wyciągaj fajki
jeśli po wyciągnięciu którejś nie będzie zmiany wiesz o który cylinder chodzi .
Sprawdź jeszcze czy przewód podciśnieniowy od przyśpieszacza zapłonu ( taka metalowa puszeczka przy rozdzielaczu ) nie wypadł wtedy obroty są zbyt niskie i wydaje się że nie pracuje na wszystkie cylindry . No i tak jak die pisał kopułka palec .
Jeśli świece okopcone możliwe że gaźnik ma humory.
Pozdrawiam
ew.czyszczenie
Odpal go po ciemku i patrz czy przebicia nie widać
możesz jeszcze jakimś psikadłem zmoczyć przewody by wzmocnić efekt.
Jeśli nie widać to przez dobre kombinerki ( z izolacją ) wyciągaj fajki
jeśli po wyciągnięciu którejś nie będzie zmiany wiesz o który cylinder chodzi .
Sprawdź jeszcze czy przewód podciśnieniowy od przyśpieszacza zapłonu ( taka metalowa puszeczka przy rozdzielaczu ) nie wypadł wtedy obroty są zbyt niskie i wydaje się że nie pracuje na wszystkie cylindry . No i tak jak die pisał kopułka palec .
Jeśli świece okopcone możliwe że gaźnik ma humory.
Pozdrawiam
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Dzisiaj niestety nic nie zdziałałem, ponieważ tłumik chciałem zmienić, lecz nowy raczył nie pasować, a nie chciałem go odpalać bez
Jeszcze jedno - o co chodzi z tym palcem?
Jeszcze jedno - o co chodzi z tym palcem?
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
>Krzychu napisał(a):Jeszcze jedno - o co chodzi z tym palcem?
Jest to część, która założona na aparacie zapłonowym rozdziela iskrę na poszczególne cylindry.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Kurczę, muszę poczytać o tym Trochę niewyedukowany jestem :<
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Nie wiem co z nim jest Wszystko się wydaje być w porządku, ale gdy dzisiaj zaczęło mi brakować paliwa, tuż przed skończeniem się zaczął dobrze, równo chodzić. Czyżby za dużo paliwa dostawał?
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
>Krzychu, Możliwe że coś z gaźnikiem jaki masz tam gaźnik
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Jesli za duzo paliwa to czemu problem jest na1 garnku?
Pewnie cos poknocone jest przy układzie zapłonowym
Pewnie cos poknocone jest przy układzie zapłonowym
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
cross2900, jak mam rozpoznać jaki on jest?
Może nic nie jest poknocone w układzie zapłonowym, tylko w dolotowym. Zapomniałem dodać, że autko stało dość długo i paliwo mogło się przekabacić w jakiś syf, który zapchał kanał dolotowy. Nie wiem, pierwszy raz naprawiam auto ;x
Jeszcze dodam, że kopci jak diesel i nie na niebiesko, tylko na czarno o.O
Może nic nie jest poknocone w układzie zapłonowym, tylko w dolotowym. Zapomniałem dodać, że autko stało dość długo i paliwo mogło się przekabacić w jakiś syf, który zapchał kanał dolotowy. Nie wiem, pierwszy raz naprawiam auto ;x
Jeszcze dodam, że kopci jak diesel i nie na niebiesko, tylko na czarno o.O
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Czyli za dużo benzyny. Jednak to może być dolot. Ale dziwne, że na jednym cylindrze. Świece są okopcone, ale jedna z nich nie była mokra, czy jakaś inna?
PS. Sprawdź, czy nie pozamieniałeś kolejności kabli wysokiego napięcia
PS. Sprawdź, czy nie pozamieniałeś kolejności kabli wysokiego napięcia
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Właśnie wszystkie były czarne, tylko jedna była z oleju, ale to na ceramicznej części, co raczej było spowodowane poceniem się silnika. Kable są raczej dobrze podłączone bo zmieniałem po jednej świecy, czyli wypinałem jeden kabel, wykręcałem/wkręcałem świece, zakładałem kabel i tak samo z kolejnymi.
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Ciekawe czy jak tak mocno kopci, to nie zadziało coś się w jednym cylindrze...
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[VW Golf mk2] pali na 3 gary
Więc co polecacie? Czyszczenie gaźnika i kanałów dolotowych? Da to coś?
Z chemii pamiętam tylko jeden wzór, N2O - napęd dla mych ukochanych kół
-
>Krzychu - MotoManiak
- Posty: 151
- Dołączył(a): 26 mar 2010, o 13:48
- Lokalizacja: Łambinowice
- Pojazdy: Adly Jet, Romet Komar 2350, VW Golf mk2, rower
Posty: 26
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 132 gości