Siema,
jako,że mam uno 1.0 i niestety nie bardzo to jedzie chciałbym troszkę w nim pozmieniać.
Co myślicie żeby ulepić takie coś:
-blok,tłoki i korby od 1.0,obecnego co posiadam.
-głowica 1.1(uno gaźnik),polerka kanałów,planowanie itp
-wałek punto 1.2 8V MPI 866
-kolektor wydechowy seria po powiększeniu kanałów,tłumik przelotowy
-stożek w grilu,coś w stylu grzybka HKS'a w jakiejś obudowie.
Cel jest prosty,ma wciągać Seicento sporting i cinquecento sporting oraz jakieś zajeżdzone escorty i bmw 316M.Da radę w ogóle to poskładać w ten sposób? Wytrzyma ten silnik ?
Tuning silnika FIRE
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
michal93tst - MotoManiak
- Posty: 444
- Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
- Lokalizacja: Starachowice
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Uno 1.0 turbo style
Tuning silnika FIRE
Nie wiem czy ci się to opłaca, bez żadnych kombinacji założysz silnik od 1.0 do 1.4 których jest pełno.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Tuning silnika FIRE
Swapy mnie nie interesują,ma być 1.0.
-
michal93tst - MotoManiak
- Posty: 444
- Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
- Lokalizacja: Starachowice
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Uno 1.0 turbo style
Tuning silnika FIRE
michal93tst, ja też byłbym za swapem jak Danio, wyjdzie podobnie jak zabawa z tuningiem jednostki 1.0 a tak wsadzisz np 1.2 od Fiata Palio 75KM, w którym można zrobić remont generalny albo szczegółowy przegląd.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Tuning silnika FIRE
Nawet skrzyni przy takim swapie nie musisz zmieniać.
Jeśli na upartego chcesz przerabiać ten silnik (nie żebym reklamował inne fora), to napisz na jakimś forum fiatów, tam na pewno czegoś się dowiesz.
Jeśli na upartego chcesz przerabiać ten silnik (nie żebym reklamował inne fora), to napisz na jakimś forum fiatów, tam na pewno czegoś się dowiesz.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Tuning silnika FIRE
1.0 mało rozwojowe, lepiej ładować swapa. Jeśli się już uparłeś to można próbować. Poczytaj na necie czy ktoś robił takie przeróbki i jakie były efekty, żeby później nie okazało się że mocy przybyło niewiele a koszta większe jak swap.
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
Tuning silnika FIRE
Nie opłaca sie! Uno zawsze bedzie unem i to jest samochód po to aby na lpg zrobic za 50 zł 250 km a nie 70 na benzynie (chyba ze masz zamiar po takim (hardcorowym tuningu na lpg jezdzic xD ). Zobaczysz ( sory nie zobaczysz bo jak zaczniesz to robic o ile zaczniesz, to nie skonczysz) że ten temat był juz przerabiany wielokrotnie i tak naprawde niewielu zeby nie powiedziec nikt tego nie ukonczył
Pzdr
Pzdr
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Tuning silnika FIRE
Wsadzić chociaż te 1.4 i coś wtedy można się pobawić coś. Bo tak ulepszysz to 1.0, ale uzyskasz może moc takiego 1.4 co też potęgą mocy nie jest
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Tuning silnika FIRE
ale w fiacie to z mocą 1.4<1.2
-
michal93tst - MotoManiak
- Posty: 444
- Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
- Lokalizacja: Starachowice
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Uno 1.0 turbo style
Tuning silnika FIRE
ciekawe rzeczy piszesz kolego AnDr3w szukałeś kiedyś projektów na bazie Uno? bo ja znam kilka, wszystkie były ukończone jeździły albo i jeżdżą do dziś. Teraz np powstaje Uno 4x4 z silnikiem z lancia delta inegrale, było kilka z wsadzonym silnikiem 1.6 16v ze sieny/palio, a swap w tym przypadku polegał tylko na dorobieniu jednej blachy.
Tu masz np uno 1.6 16V
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,199.html
Tu masz człowieka który co chwila robi swapy, ma uno 1.2 turbo lpg
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,198.html
A tu jest strona na której jest opisany troche temat przeróbki Uno
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,41.html
A najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie byłoby się zgłosić do Dj_o albo Glacy z Uno Klub Polska
Tu masz np uno 1.6 16V
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,199.html
Tu masz człowieka który co chwila robi swapy, ma uno 1.2 turbo lpg
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,198.html
A tu jest strona na której jest opisany troche temat przeróbki Uno
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,41.html
A najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie byłoby się zgłosić do Dj_o albo Glacy z Uno Klub Polska
Junak - legenda polskich szos
-
Junak - MotoManiak
- Posty: 866
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
- Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
- Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350
Tuning silnika FIRE
AnDr3w napisał(a):Nie opłaca sie! Uno zawsze bedzie unem
a może ja chcę mieć hardcorowe 1.0 które będzie wciągało wasze cudowne 316 MPower i Fordziny ?
Jakbym chciał iść dalej w las,to na prawdę uno 1.0 byłoby szybkie,ale po co. Teraz 1.0 lekko dłubnięte a później może 1.4 tjet.
Ale dla was i tak nadal to będzie rdzewiejący,stary fiat który wygląda jak wycięty siekierą z kawałka stali. W nim na prawdę siedzi potencjał ale Wy o tym nie wiecie bo wolicie się jarać jakimiś piździkami.
-
michal93tst - MotoManiak
- Posty: 444
- Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
- Lokalizacja: Starachowice
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Uno 1.0 turbo style
Tuning silnika FIRE
michal93tst, tak czytając twoje posty to dochodzę do wniosku że jedynym twoim życiowym celem jest wyprzedzać bmki. Nie rozumiem tego.
-
Danio - MotoManiak
- Posty: 1586
- Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
- Lokalizacja: Pruchna
- Pochwały: 3
- Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p
Tuning silnika FIRE
Jak chcesz mieć coś hardcorowego, to po pierwsze remont dołu
Skoro chcesz wrzucić głowicę 1.1, to może popróbuj dopasować jakąś 16V, bo to lepsza baza do dalszych przeróbek. Z tego co wiem, weszłaby od 1.2 16v. Jest trochę dłubania, bo trzeba zmienić dolne kółko rozrządu, porobić podcięcia w tłokach na zawory (ale to nie jest pewne) i dorobić nowe kolektory. Z 4 gaźnikami, ostrym wałkiem i splanowaną głowicą udałoby się dojść do 80KM, a może lekko ponad. Jak pokombinujesz, to zakręci nawet do 9000+obr/min
Ogólnie silnik ma potencjał. Ma krótszy skok od 1.2-1.4 i można całkiem fajnie to przerobić.
Skoro chcesz wrzucić głowicę 1.1, to może popróbuj dopasować jakąś 16V, bo to lepsza baza do dalszych przeróbek. Z tego co wiem, weszłaby od 1.2 16v. Jest trochę dłubania, bo trzeba zmienić dolne kółko rozrządu, porobić podcięcia w tłokach na zawory (ale to nie jest pewne) i dorobić nowe kolektory. Z 4 gaźnikami, ostrym wałkiem i splanowaną głowicą udałoby się dojść do 80KM, a może lekko ponad. Jak pokombinujesz, to zakręci nawet do 9000+obr/min
Ogólnie silnik ma potencjał. Ma krótszy skok od 1.2-1.4 i można całkiem fajnie to przerobić.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Tuning silnika FIRE
Kolego Junak, Swapy owszem za tym jestem jak najbardziej 4x4- fajna koncepcja sam kiedys myslałem o włożeniu do polówki motoru 1.8T z audi tt zobacz na yt jak to idzie. Ale nie widze sensu inwestowania w te małoprzyszłosciowe 1.0 bo jak to dopręzysz to korba wyjdzie bokiem a jak odpręzysz i dasz turbo z Iveco to przy wyprzedzaniu "316" wypluje zawór przez tłumik. Co do takiego Macoszego traktowania Bmek. Kolego nie kazdy kupuje bmke dla lansu i czy 1,6 czy tez 2.0 to nie ma roznicy jakbys jezdził RWD i to poczuł to nie zamieniłbys na zaden inny
Zakonczmy ten OT.
Pzdr
Zakonczmy ten OT.
Pzdr
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Tuning silnika FIRE
TYLKO SWAP ! 1,4 T-JET z Grande Punto załatwi tą sprawę
Zawsze możesz mi go podstawić, blisko masz, to ja tam Ci poprawie w silniku co nieco :F
Zawsze możesz mi go podstawić, blisko masz, to ja tam Ci poprawie w silniku co nieco :F
- Patryk.
- MotoManiak
- Posty: 2119
- Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
- Pochwały: 7
Posty: 18
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 198 gości