Tuning silnika FIRE

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Tuning silnika FIRE

Postprzez michal93tst » 8 sty 2013, o 22:49

Siema,
jako,że mam uno 1.0 i niestety nie bardzo to jedzie chciałbym troszkę w nim pozmieniać.
Co myślicie żeby ulepić takie coś:
-blok,tłoki i korby od 1.0,obecnego co posiadam.
-głowica 1.1(uno gaźnik),polerka kanałów,planowanie itp
-wałek punto 1.2 8V MPI 866
-kolektor wydechowy seria po powiększeniu kanałów,tłumik przelotowy
-stożek w grilu,coś w stylu grzybka HKS'a w jakiejś obudowie.
Cel jest prosty,ma wciągać Seicento sporting i cinquecento sporting oraz jakieś zajeżdzone escorty i bmw 316M.Da radę w ogóle to poskładać w ten sposób? Wytrzyma ten silnik ?
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

Tuning silnika FIRE

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 sty 2013, o 22:49

Pani Kontekstowa
 

Tuning silnika FIRE

Postprzez Danio » 9 sty 2013, o 21:26

Nie wiem czy ci się to opłaca, bez żadnych kombinacji założysz silnik od 1.0 do 1.4 których jest pełno.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Tuning silnika FIRE

Postprzez michal93tst » 9 sty 2013, o 21:36

Swapy mnie nie interesują,ma być 1.0.
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

Tuning silnika FIRE

Postprzez Tomciosz » 9 sty 2013, o 22:47

michal93tst, ja też byłbym za swapem jak Danio, wyjdzie podobnie jak zabawa z tuningiem jednostki 1.0 a tak wsadzisz np 1.2 od Fiata Palio 75KM, w którym można zrobić remont generalny albo szczegółowy przegląd.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Tuning silnika FIRE

Postprzez Danio » 10 sty 2013, o 21:59

Nawet skrzyni przy takim swapie nie musisz zmieniać.
Jeśli na upartego chcesz przerabiać ten silnik (nie żebym reklamował inne fora), to napisz na jakimś forum fiatów, tam na pewno czegoś się dowiesz.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Tuning silnika FIRE

Postprzez Konik » 10 sty 2013, o 22:55

1.0 mało rozwojowe, lepiej ładować swapa. Jeśli się już uparłeś to można próbować. Poczytaj na necie czy ktoś robił takie przeróbki i jakie były efekty, żeby później nie okazało się że mocy przybyło niewiele a koszta większe jak swap. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Konik
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5415
Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'

Tuning silnika FIRE

Postprzez AnDr3w » 13 sty 2013, o 13:44

Nie opłaca sie! Uno zawsze bedzie unem i to jest samochód po to aby na lpg zrobic za 50 zł 250 km a nie 70 na benzynie (chyba ze masz zamiar po takim (hardcorowym tuningu na lpg jezdzic xD ). Zobaczysz ( sory nie zobaczysz bo jak zaczniesz to robic o ile zaczniesz, to nie skonczysz) że ten temat był juz przerabiany wielokrotnie i tak naprawde niewielu zeby nie powiedziec nikt tego nie ukonczył :)
Pzdr ;)
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Tuning silnika FIRE

Postprzez Sławek. » 13 sty 2013, o 15:09

Wsadzić chociaż te 1.4 i coś wtedy można się pobawić coś. Bo tak ulepszysz to 1.0, ale uzyskasz może moc takiego 1.4 co też potęgą mocy nie jest :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Tuning silnika FIRE

Postprzez michal93tst » 14 sty 2013, o 20:46

ale w fiacie to z mocą 1.4<1.2 :D
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

Tuning silnika FIRE

Postprzez Junak » 14 sty 2013, o 21:29

ciekawe rzeczy piszesz kolego AnDr3w szukałeś kiedyś projektów na bazie Uno? bo ja znam kilka, wszystkie były ukończone jeździły albo i jeżdżą do dziś. Teraz np powstaje Uno 4x4 z silnikiem z lancia delta inegrale, było kilka z wsadzonym silnikiem 1.6 16v ze sieny/palio, a swap w tym przypadku polegał tylko na dorobieniu jednej blachy.
Tu masz np uno 1.6 16V
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,199.html
Tu masz człowieka który co chwila robi swapy, ma uno 1.2 turbo lpg
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,198.html

A tu jest strona na której jest opisany troche temat przeróbki Uno
http://www.fiatuno.pl/fiatuno,1,41.html

A najlepszym rozwiązaniem dla Ciebie byłoby się zgłosić do Dj_o albo Glacy z Uno Klub Polska
Junak - legenda polskich szos
Avatar użytkownika
Junak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 866
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350

Tuning silnika FIRE

Postprzez michal93tst » 14 sty 2013, o 22:52

AnDr3w napisał(a):Nie opłaca sie! Uno zawsze bedzie unem


a może ja chcę mieć hardcorowe 1.0 które będzie wciągało wasze cudowne 316 MPower i Fordziny ?

Jakbym chciał iść dalej w las,to na prawdę uno 1.0 byłoby szybkie,ale po co. Teraz 1.0 lekko dłubnięte a później może 1.4 tjet.

Ale dla was i tak nadal to będzie rdzewiejący,stary fiat który wygląda jak wycięty siekierą z kawałka stali. W nim na prawdę siedzi potencjał ale Wy o tym nie wiecie bo wolicie się jarać jakimiś piździkami.
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

Tuning silnika FIRE

Postprzez Danio » 14 sty 2013, o 23:30

michal93tst, tak czytając twoje posty to dochodzę do wniosku że jedynym twoim życiowym celem jest wyprzedzać bmki. Nie rozumiem tego.
Avatar użytkownika
Danio
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1586
Dołączył(a): 2 lis 2008, o 21:01
Lokalizacja: Pruchna
Pochwały: 3
Pojazdy: WSK 125 / Fiat 126p

Tuning silnika FIRE

Postprzez Tomek » 14 sty 2013, o 23:41

Jak chcesz mieć coś hardcorowego, to po pierwsze remont dołu ;)
Skoro chcesz wrzucić głowicę 1.1, to może popróbuj dopasować jakąś 16V, bo to lepsza baza do dalszych przeróbek. Z tego co wiem, weszłaby od 1.2 16v. Jest trochę dłubania, bo trzeba zmienić dolne kółko rozrządu, porobić podcięcia w tłokach na zawory (ale to nie jest pewne) i dorobić nowe kolektory. Z 4 gaźnikami, ostrym wałkiem i splanowaną głowicą udałoby się dojść do 80KM, a może lekko ponad. Jak pokombinujesz, to zakręci nawet do 9000+obr/min :D

Ogólnie silnik ma potencjał. Ma krótszy skok od 1.2-1.4 i można całkiem fajnie to przerobić.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Tuning silnika FIRE

Postprzez AnDr3w » 15 sty 2013, o 15:56

Kolego Junak, Swapy owszem :) za tym jestem jak najbardziej 4x4- fajna koncepcja sam kiedys myslałem o włożeniu do polówki motoru 1.8T z audi tt zobacz na yt jak to idzie. Ale nie widze sensu inwestowania w te małoprzyszłosciowe 1.0 bo jak to dopręzysz to korba wyjdzie bokiem a jak odpręzysz i dasz turbo z Iveco :twisted: to przy wyprzedzaniu "316" wypluje zawór przez tłumik. Co do takiego Macoszego traktowania Bmek. Kolego nie kazdy kupuje bmke dla lansu i czy 1,6 czy tez 2.0 to nie ma roznicy jakbys jezdził RWD i to poczuł to nie zamieniłbys na zaden inny ;]
Zakonczmy ten OT.
Pzdr
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Tuning silnika FIRE

Postprzez Patryk. » 16 sty 2013, o 15:41

TYLKO SWAP ! :mrgreen: 1,4 T-JET z Grande Punto załatwi tą sprawę :wink:

Zawsze możesz mi go podstawić, blisko masz, to ja tam Ci poprawie w silniku co nieco :F
Patryk.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2119
Dołączył(a): 25 lip 2009, o 11:35
Pochwały: 7

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości