Witam. Od dłuższego czasu mam problem z moim Fiatem Uno. Chodzi, o to, że jak jest zimny, to nie chce się wkręcać na wyższe obroty tak, że nie idzie praktycznie na gaz przełączyć. Winny był silnik krokowy i monowtrysk - zostały już wymienione. Trochę się poprawiło, lecz problem nie wkręcania się na obroty na zimnym silniku pozostał. Jak silnik jest już ciepły to bezproblemowo przełączam go na benzynę i nic się nie dzieje ( na LPG wszystko jest ok ). Silnik kopci, momentami na czarno, czuć niedopalone paliwo. Zorientowałem się, ze prawdopodobnie będzie to czujnik temp. cieczy chłodzącej lub temp. zasysanego powietrza. Ten drugi raczej jest dobry, bo został założony razem z monowtryskiem. Sprawdziłem czujnik temp. cieczy - po powrocie ze szkoły ( 15km, silnik rozgrzewa się do takiej temp, że włącza się wentylator, bo mam zastawioną na zimę chłodnicę) i odczekaniu jakiś 3h przy -5* na dworze czujnik wskazuje około 2,3 kOhm, jak silnik się rozgrzeje do około 70* to wskazuje około 380 Ohm. Dodam jeszcze, że podczas pracy silnika gdy jest już ciepły jak zdejmę wtyczkę z czujnika to silnik przyspiesza obroty i zachowuje się tak samo jak rano na zimnym silniku, czyli przerywa, jakby gubił iskrę czy jakby zwyczajnie padł kondensator jak to było z naszych kochanych jednośladach ( tak, wiem, tu nie ma kondensatora ). Jak ponownie założę wtyczkę to jest już ok Wydaje mi się, że czujnik ma nieodpowiednią oporność tą początkową, jak silnik jest jeszcze nierozgrzany, więc chcę się upewnić Nie chcę ładować kasy w błoto jeśli to nie jest czujnik
Pozdrawiam
[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 6
• Strona 1 z 1
[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika
próbowałeś może robić tak banalne rzeczy jak czyszczenie świec itp ? czujnik po prostu wymień,do uno to nie majątek kopcenie na czarno może oznaczać problemy z zapłonem,załóż inne świece i wtedy spróbuj
-
michal93tst - MotoManiak
- Posty: 444
- Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
- Lokalizacja: Starachowice
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Uno 1.0 turbo style
[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika
Zresetuj pan kompa - zdejmij klemę na 15 min. Powiedz czy się cos zmieni. Byc może mapy wtrysku się rozjechały od pracy na LPG.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
lecz dziś to ona żyć ci daje...
-
Kleofas - MotoManiak
- Posty: 1098
- Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
- Pochwały: 2
- Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)
[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika
michal93tst napisał(a):próbowałeś może robić tak banalne rzeczy jak czyszczenie świec itp ?
Nie próbowałem, bo skoro na gazie chodzi to chyba i na benzynie by chodził?
Kleofas napisał(a):resetuj pan kompa - zdejmij klemę na 15 min.
Resetowałem przez zdjęcie klemy + z akumulatora i dotknięcie nią na dłuższą chwilę do klemy -, nie pomogło.
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika
taki czujnik kosztuje około 20 zł, więc zabawa w sprawedzanie jego oporności itd nie ma sensu.
no właśnie nie, gaz posiada inne mapy wtrysku i benzyna też ma inne mapy, jeśli jeździ na gazie dobrze to nie jest to jednoznaczne z tym że będzie dobrze chodził na benzynie, wymień czujnik, odłącz akumulator na jakiś czas, dłużej niż 3 minuty, nie zwieraj plusa z minusem , potem zrób z 20 km na benzynie żeby mapy mogły się ustawić, jeśli to nie pomoże to najlepiej poszukaj tematu o tym np na tym forum:http://www.unofani.eev.pl
Pitucha napisał(a):Nie próbowałem, bo skoro na gazie chodzi to chyba i na benzynie by chodził?
no właśnie nie, gaz posiada inne mapy wtrysku i benzyna też ma inne mapy, jeśli jeździ na gazie dobrze to nie jest to jednoznaczne z tym że będzie dobrze chodził na benzynie, wymień czujnik, odłącz akumulator na jakiś czas, dłużej niż 3 minuty, nie zwieraj plusa z minusem , potem zrób z 20 km na benzynie żeby mapy mogły się ustawić, jeśli to nie pomoże to najlepiej poszukaj tematu o tym np na tym forum:http://www.unofani.eev.pl
Junak - legenda polskich szos
-
Junak - MotoManiak
- Posty: 866
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
- Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
- Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350
[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika
Nie polecam zasłaniać chłodnicy w nowszych autach. To jest dobre do żuka. poloneza borewicza, nyski
Ja raz zasłoniłem, pojechałem 70 km i check engine się świecił. Ewidentnie auto głupiało, chociaż temperatura była w normie, około 95 stopni
Ja raz zasłoniłem, pojechałem 70 km i check engine się świecił. Ewidentnie auto głupiało, chociaż temperatura była w normie, około 95 stopni
-
Lorrenzo - MotoManiak
- Posty: 649
- Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
- Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 174 gości