[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Postprzez Pitucha » 21 sty 2013, o 18:16

Witam. Od dłuższego czasu mam problem z moim Fiatem Uno. Chodzi, o to, że jak jest zimny, to nie chce się wkręcać na wyższe obroty tak, że nie idzie praktycznie na gaz przełączyć. Winny był silnik krokowy i monowtrysk - zostały już wymienione. Trochę się poprawiło, lecz problem nie wkręcania się na obroty na zimnym silniku pozostał. Jak silnik jest już ciepły to bezproblemowo przełączam go na benzynę i nic się nie dzieje ( na LPG wszystko jest ok ). Silnik kopci, momentami na czarno, czuć niedopalone paliwo. Zorientowałem się, ze prawdopodobnie będzie to czujnik temp. cieczy chłodzącej lub temp. zasysanego powietrza. Ten drugi raczej jest dobry, bo został założony razem z monowtryskiem. Sprawdziłem czujnik temp. cieczy - po powrocie ze szkoły ( 15km, silnik rozgrzewa się do takiej temp, że włącza się wentylator, bo mam zastawioną na zimę chłodnicę) i odczekaniu jakiś 3h przy -5* na dworze czujnik wskazuje około 2,3 kOhm, jak silnik się rozgrzeje do około 70* to wskazuje około 380 Ohm. Dodam jeszcze, że podczas pracy silnika gdy jest już ciepły jak zdejmę wtyczkę z czujnika to silnik przyspiesza obroty i zachowuje się tak samo jak rano na zimnym silniku, czyli przerywa, jakby gubił iskrę czy jakby zwyczajnie padł kondensator jak to było z naszych kochanych jednośladach ( tak, wiem, tu nie ma kondensatora ). Jak ponownie założę wtyczkę to jest już ok :) Wydaje mi się, że czujnik ma nieodpowiednią oporność tą początkową, jak silnik jest jeszcze nierozgrzany, więc chcę się upewnić :) Nie chcę ładować kasy w błoto jeśli to nie jest czujnik :)

Pozdrawiam
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Postprzez Pani Kontekstowa » 21 sty 2013, o 18:16

Pani Kontekstowa
 

[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Postprzez michal93tst » 22 sty 2013, o 08:25

próbowałeś może robić tak banalne rzeczy jak czyszczenie świec itp ? czujnik po prostu wymień,do uno to nie majątek :P kopcenie na czarno może oznaczać problemy z zapłonem,załóż inne świece i wtedy spróbuj :P
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Postprzez Kleofas » 22 sty 2013, o 12:00

Zresetuj pan kompa - zdejmij klemę na 15 min. Powiedz czy się cos zmieni. Byc może mapy wtrysku się rozjechały od pracy na LPG.
Prędkość może kiedyś zabije cię,
lecz dziś to ona żyć ci daje...
Avatar użytkownika
Kleofas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 27 mar 2007, o 14:20
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Pochwały: 2
Pojazdy: 2 Polonezy i 6 motórów ;)

[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Postprzez Pitucha » 22 sty 2013, o 15:22

michal93tst napisał(a):próbowałeś może robić tak banalne rzeczy jak czyszczenie świec itp ?


Nie próbowałem, bo skoro na gazie chodzi to chyba i na benzynie by chodził? :)

Kleofas napisał(a):resetuj pan kompa - zdejmij klemę na 15 min.


Resetowałem przez zdjęcie klemy + z akumulatora i dotknięcie nią na dłuższą chwilę do klemy -, nie pomogło.
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012 :]
Pitucha
*supporting
*supporting
 
Posty: 2522
Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
Lokalizacja: Okolice Lublina
Pochwały: 2
Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM

[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Postprzez Junak » 22 sty 2013, o 22:45

taki czujnik kosztuje około 20 zł, więc zabawa w sprawedzanie jego oporności itd nie ma sensu.
Pitucha napisał(a):Nie próbowałem, bo skoro na gazie chodzi to chyba i na benzynie by chodził?

no właśnie nie, gaz posiada inne mapy wtrysku i benzyna też ma inne mapy, jeśli jeździ na gazie dobrze to nie jest to jednoznaczne z tym że będzie dobrze chodził na benzynie, wymień czujnik, odłącz akumulator na jakiś czas, dłużej niż 3 minuty, nie zwieraj plusa z minusem :!:, potem zrób z 20 km na benzynie żeby mapy mogły się ustawić, jeśli to nie pomoże to najlepiej poszukaj tematu o tym np na tym forum:http://www.unofani.eev.pl
Junak - legenda polskich szos
Avatar użytkownika
Junak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 866
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 20:46
Lokalizacja: Kruszyna(koło Sulechowa)
Pojazdy: FSO 125p, Komar, Junak M10, Jawa TS350

[Fiat UNO Clip 1.0 Pb+LPG '98r] Czujnik temperatury silnika

Postprzez Lorrenzo » 23 sty 2013, o 13:57

Nie polecam zasłaniać chłodnicy w nowszych autach. To jest dobre do żuka. poloneza borewicza, nyski
Ja raz zasłoniłem, pojechałem 70 km i check engine się świecił. Ewidentnie auto głupiało, chociaż temperatura była w normie, około 95 stopni
Avatar użytkownika
Lorrenzo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 649
Dołączył(a): 10 lis 2012, o 20:55
Lokalizacja: Skarżysko- Kamienna
Pochwały: 4
Pojazdy: Toyota RAV4 03r Opel astra 16V 98r, Maluszek FL Dantom, sport x2, Ogar 200 i inne stare motory


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 75 gości