Tico - dużo pali

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Tico - dużo pali

Postprzez piciu308 » 30 mar 2013, o 20:00

Witam :) . Sprawa wygląda tak. W lato tico spala około 6-6.5 litra w mieście a zimą no to pod 8l podchodzi. Wiem że na forum jest kilku znawców tego modelu i pewno wiedzą o co chodzi. Najbardziej dziwi mnie jak działa ssanie w tym aucie. Po odpaleniu silnik wyje i po przejechaniu około 10km dopiero obroty spadają. A żeby chodził całkiem na wolnych obrotach to musze w korku postać kilka minut. Próbowałem obniżyć obroty na ssaniu taką śrubką z tyłu gażnika ale nie idzie jej ruszyć. Dodam że nie działa mi wskaźnik temperatury silnika i nie wiem przy jakiej temperaturze wyłącza sie ssanie.
- Co byś zrobił gdyby można zacząć wszystko od nowa?
- Nie brał bym tego gówna..
Avatar użytkownika
piciu308
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 15:31
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet kadet, Router WS 50, Renault Megane I Ph II.

Tico - dużo pali

Postprzez Pani Kontekstowa » 30 mar 2013, o 20:00

Pani Kontekstowa
 

Tico - dużo pali

Postprzez michal93tst » 30 mar 2013, o 20:09

a nie ma to czasem nic wspólnego z czujnikiem temperatury który Ci nie działa ? może ssanie się wyłącza pi razy drzwi kiedy mu się umyśli :) co do spalania...załóż lpg i będzie taniej :mrgreen:
Avatar użytkownika
michal93tst
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 444
Dołączył(a): 5 kwi 2010, o 22:00
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 2
Pojazdy: Uno 1.0 turbo style

Tico - dużo pali

Postprzez piciu308 » 30 mar 2013, o 20:31

LPG przewyższa wartość auta :D A właśnie. Może termostat jest otwarty cały czas? jak to się sprawdzało? Coś tam z dotykaniem węży od chłodnicy chyba
- Co byś zrobił gdyby można zacząć wszystko od nowa?
- Nie brał bym tego gówna..
Avatar użytkownika
piciu308
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 15:31
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet kadet, Router WS 50, Renault Megane I Ph II.

Re: Tico - dużo pali

Postprzez Janusz73 » 30 mar 2013, o 20:36

To jest szczyt oszczędności gazować Tikacza.Znam troche te samochody i one są bardzo ekonomiczne.Z tymi gażnikami nie ma co sie bawić w naprawy tylko oddać do regeneracji i poczekać na swój lub oddać do regeneracji i otrzymać gażnik już zregenerowany.Poważnie mówie i ta impreza kosztuje coś koło dwóch stówek.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Tico - dużo pali

Postprzez Tomek » 30 mar 2013, o 20:42

Ja bym szukał przy ssaniu. Spróbuj je podregulować. Z tyłu gaźnika masz dwie śrubki Musisz się nią pobawić i wyczuć kiedy będzie normalnie pracował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Tico - dużo pali

Postprzez dieludolfs » 30 mar 2013, o 21:18

Temat ssania przerabiałem już w swoim Tico. Ale zacznij od sprawdzenia termostatu, bo to może on być głównym winowajcą - chociaż ssania wyregulować również nie zaszkodzi :D
Ah więc do rzeczy:

piciu308 napisał(a):Może termostat jest otwarty cały czas? jak to się sprawdzało? Coś tam z dotykaniem węży od chłodnicy chyba

Dokładnie. Odpal zimny silnik i po upływie ok. 3-6min zobacz, czy wąż idący do chłodnicy nie jest przypadkiem ciepły. Musi być zimny, a jeżeli nie - prawdopodobnie termostat do wymiany.
Powiedz mi jeszcze jak wygląda sprawa ogrzewania? Jaki przebieg musisz przejechać, żeby samochód zaczął grzać?

Jeżeli termostat jest dobry, prawdopodobnie może być uszkodzony element woskowy w gaźniku, który odpowiada za wyłączanie ssania. Ponieważ część jest praktycznie niedostępna, lepiej kupić drugi gaźnik na szrocie lub stary dać do regeneracji (zalecam tę drugą opcje).

Regulację ssania możesz przeprowadzić według zdjęcia, które dał Tomek. Uwaga! Aby zmniejszyć czas pracy na ssaniu, należy WKRĘCIĆ śrubę zaznaczoną zieloną strzałką. Aby natomiast zmniejszyć obroty na ssaniu, wykręcasz śrubę zaznaczoną czarną strzałką (śruba ta jest widoczna dopiero po wciśnięciu gazu do dechy - najlepiej wziąć sobie drugą osobę do pomocy).
Jeżeli uszkodzony jest ten element woskowy, możesz spróbować wyłączyć sobie ssanie regulując odpowiednio śruby, a podczas odpalania wciśnij jakieś 4-5 razy pedał gazu do dechy i odpalaj na na delikatnie przyciśniętym pedale.
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Tico - dużo pali

Postprzez piciu308 » 31 mar 2013, o 09:01

Co do ogrzewania to powiem że nie wiem bo włączam dopiero gdy silnik zejdzie z obrotów (chce zeby jak najszybciej sie nagrzał dlatego nie włączam ogrzewania). W takim razie w pierwszej kolejności musze sprawdzić ten termostat :) Dzięki za pomoc!
- Co byś zrobił gdyby można zacząć wszystko od nowa?
- Nie brał bym tego gówna..
Avatar użytkownika
piciu308
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 1116
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 15:31
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet kadet, Router WS 50, Renault Megane I Ph II.


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 98 gości