[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez jankes87 » 2 maja 2013, o 13:45

Witam,
Jestem nowym użytkownikiem wiec prosze o wyrozumiałość.
W najbliższym czasie mam zamiar wymienić tylną belke skrętną w Citroen Xsara 2.0 HDI z 2001 roku. Prosiłbym o opinie na temat sprawdzonych warsztatów, w których mógłbym to zrobic. Głównie interesują mnie okolice Tarnowa i Sącza, ale Kraków też wchodzi w grę. Stron i warsztatów jest dużo ale pytam dlatego, że dużo ludzi narzeka na to, ze mechanicy oszczędzają i oszukują na częściach.
Pozdrawiam, Wojciech.
jankes87
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 maja 2013, o 13:42
Pojazdy: Citroen Xsara 2.0 HDI

[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez Pani Kontekstowa » 2 maja 2013, o 13:45

Pani Kontekstowa
 

Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez AnDr3w » 2 maja 2013, o 19:31

Jeżeli wymieniasz belke na inną to z tego co sie domyślam elementów konstrukcyjnych belki nie bedziesz zmieniał. Jeżeli chodzi o łożyska, klocki, tarcze to przecież sam mozesz to kupic czesci z górnej półki i dac mechanikowi do założenia. Żaden problem.
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez Łukasz. » 2 maja 2013, o 22:39

W sumie jestem po wymianie belki w megane. I to i to francuz, mają to samo idiotyczne rozwiązane tylne zawieszenie...
Wymieniłem, bo musiałem. Stara się skończyła, samochód był jakiś czas "na glebie" :D I oprócz innej belki nic więcej nie było potrzebne, więc na częściach raczej Cię nie oszuka :P
Nie znam żadnego mechanika w Małopolsce (może dlatego, że jestem w Wielkopolsce :P ), ale jeżeli chodzi o Kraków, to zapewne są jakieś ASO dla Citroena. Tamtejsze koszta Cię zjedzą, więc nie polecam ;)

I jeszcze dwa pytania:
Z jakiego powodu zdecydowałeś się na wymianę belki?
I czy będziesz zakładał nową, czy używaną? Samochód z 2001 roku już nowy nie jest (jakby nie patrzeć, 12-letnie auto), więc z góry mówię, że nowa belka skrętna jest nieopłacalna.
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez Janusz73 » 3 maja 2013, o 07:46

Akurat tak się składa,że mam dwa francuzy w rodzinie-Saxo i lwa 206.Nie kupuje sie używanej belki bo to kot w worku.Wyciagasz swoją i wysyłasz do Piły,wcześniej uzgadniasz czy będziesz czakał na regeneracje swojej która wróci do Ciebie czy w zamian za swoją otrzymasz belke regenerowaną.Można nawet jechać do nich i wszystko w aucie robią sami.Ogólnie mają wieloletnie doświadczenie i złego słowa o nich nie powiem.Łukasz zawieszenie tylne typu belka skretna nie jest zła,ma dobre właściwości trakcyjne,jest lekka ale niestety łożyskowanie wahaczy często ulega zużyciu na naszych drogach.Ogólnie 80-100tyś.km i belka jest do naprawy.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

[Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez Łukasz. » 3 maja 2013, o 14:43

Janusz73 napisał(a):Akurat tak się składa,że mam dwa francuzy w rodzinie

Też mam, megane i kangoo ;)
Janusz73 napisał(a):Łukasz zawieszenie tylne typu belka skretna nie jest zła,ma dobre właściwości trakcyjne,jest lekka ale niestety łożyskowanie wahaczy często ulega zużyciu na naszych drogach.

No właśnie o tym ułożyskowaniu mówię. Łożysko igiełkowe, które to nijak można nasmarować, a kurzu się tam gromadzi sporo... Fajne to to jest, ale na autostradzie, na równej drodze, gdzie miękkie zawieszenie jak najbardziej się sprawdza. I fajne jak nowe :P Tyle że nic wieczne nie jest, a szczególnie ta belka, tym bardziej, że na polskie warunki to to się nie sprawdza. Jednak nie wszędzie jest asfalt ;)
A właściwie, to jest moja opinia na temat tego zawieszenia, które jest dla mnie jedną z czołowych wad francuzów ;)
Janusz73 napisał(a):Nie kupuje sie używanej belki bo to kot w worku

Dziwne, rok już jeżdżę na używanej i (odpukać) nic się nie dzieje. Czyżby tutaj znowu objawiło się moje jedwabiste szczęście? :P U mnie wymiana belki wyglądała tak, że megane jednego dnia trafiła do mechanika, tego samego dnia objechałem wszystkie najbliższe szroty w poszukiwaniu innej belki (Szukałem z ABS-em, ciężko znaleźć, i cena o 100 zł droższa :d). W tym samym czasie renówka była już na warsztacie, mechanik zaczynał robotę. Drugiego dnia rano, przywiozłem mu inną belkę, a po południu już mogłem odebrać auto, na myjnię, i na następny dzień na wesele :D Może gdyby nie to, ze potrzebowałem bardzo pilnie samochodu, to całkiem inaczej bym rozwiązał tą sprawę, ale na chwilę obecną nie żałuję ;)
Regeneracja, na czym właściwie ona polega, i ile trzeba zapłacić za taką przyjemność?
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez Janusz73 » 3 maja 2013, o 18:15

Wejdż na strone regeneracja belek Piła i tam jest wszystko opisane.Zazwyczaj regeneracja polega na wymianie łożysk igiełkowych i co najważniejsze-czopów belki które współpracują z łożyskami.Wymieniaja też drążki skretne jak są słabe,a nawet wymieniają całą belke jak jest krzywa.Tu dodam,że są różne rozwiązania konstrukcyjne tych belek i wszystko dokładnie opisuje ich stronka.Łukasz z tymi uszczelnieniami to sie nie zgodze,bo tam do łożysk nic tak prędko sie nie dostaje,a smaru w łożyskach jest tyle że starcza na cały okres ich eksploatacji.Kupiłeś i jest w porządku to dobrze,ale pewny jesteś że w niej nie było żadnych przeróbek,bo Polak potrafi wszystko,Piła przedstawia przeróbki pseudofachowców które są niebezpieczne w eksploatacji auta.Co do stanu polskich dróg masz racje,nawet słyszałem że w innych krajach np.Niemcy,Francja belka jest elementem niezniszczalnym,przeżywa auto ale może to bzdura.Tak samo do dziś nie wiem czy występują oryginalne czopy do belki czy nie występują.Niedawno byłem w warsztacie i widziałem C3 na podnośniku-zdziwiłem się,on już nie miał belki skrętnej,a sprężyny i właściciel mi mówił że to nie jest żadna przeróbka.I to był nie stary samochód.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: [Citroen Xsara 2.0 HDI] wymiana tylnej belki skrętnej

Postprzez jankes87 » 4 maja 2013, o 18:12

Dzięki za zainteresowanie tematem. Udało mi się samemu znaleźć warsztat polecany przez mechaników w mojej okolicy i dzis odebrałem samochód. Wymienili mi łożyska, zregenerowali koncówki belki i wymienili drążki skrętne bo były juz wyrobione. Temat do zamknięcia.
jankes87
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2 maja 2013, o 13:42
Pojazdy: Citroen Xsara 2.0 HDI


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 71 gości