Focus muli.

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Focus muli.

Postprzez razor500 » 13 cze 2013, o 20:34

Od jakiegoś czasu mam problem z focusem mk1 1,8 TDI. Bez gazu praktycznie nie da się ruszyć, bo auto nie ma siły się rozpędzić. Ruszając spod świateł czy krzyżowania muszę mieć z 2 000obr. żeby po puszczeniu sprzęgła było chociaż te 1 500obr, kiedy to turbina się włącza. Poza tym na wolnych obrotach z opóźnieniem reaguje na gaz. Jeszcze też ciężko odpala, mechanik sprawdził czujnikiem i świec praktycznie nie ma, co utrudnia rozruch, ale nie wiem czy to jedyna przyczyna. W ogóle to wydaje mi się, że im cieplej jest, tylko gorzej się zbiera, bo w chłodniejsze dni jakby trochę lepiej się się zbierał i łatwiej było ruszyć. Auto raczej nie jet zamulone, bo już od jakiegoś czasu jeżdżę dość dynamicznie, ale wcale przez to nic nie jest lepiej. Wie ktoś co to by mogło być?
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Focus muli.

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 cze 2013, o 20:34

Pani Kontekstowa
 

Focus muli.

Postprzez Sławek. » 13 cze 2013, o 21:41

Mechanik błędów nie sprawdził? Może jakieś są, dużo łatwiej byłoby coś typować :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Re: Focus muli.

Postprzez razor500 » 14 cze 2013, o 19:01

Auto było na wymianie sprzęgła i przy okazji sprawdził stan świec na prośbę taty. Był u mechanika jakieś 3 miesiące temu, a ten mój problem pojawił się ok. miesiąc temu.
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Re: Focus muli i nie chce odpalić

Postprzez razor500 » 3 lip 2013, o 23:17

Jakiś czas temu byłem u mechanika, żeby sprawdził błędy i okazało się, że pompa paliwa się kończy :( Jednak mam inny problem. Kilka dni temu przez pół dnia miałem włączone radio w aucie i następnego dnia nie chciał odpalić. Odpaliłem na kable i jakoś działał, w czasie jazdy się podładował. Następnego dnia tylko musiałem go przestawić na podwórku to już ledwo ledwo zapalił, to po przestawieniu podłączyłem akumulator do ładowania na kilka godzin,wieczorem odłączyłem i auto stało 3 dni. Dzisiaj musiałem gdzieś jechać, wsiadam, a akumulator kompletnie rozładowany, nawet po przekręceniu kluczyka kontrolki nie świeciły. Podłączyłem do prostownika na kilka godzin i jak chciałem odpalić to rozrusznik nie kręcił tylko robił jedno krótkie ,,tyk", ale akumulator raczej był już naładowany, tzn. włączyłem na raz radio, awaryjne, postojówki i klakson i wszystko działało, a rozrusznik nie. Próbując odpalić na kable od tego samego auta co ostatnio, rozrusznik kręcił, ale powolutku, więc nie było szans na odpalenie. Akumulator był nie tak dawno wymieniany, ma ok rok, zresztą mamy lato to powinno mu nie być ciężko zapalić, a jednak... Wie ktoś co to może być? Wiem, że przez zepsutą pompę paliwa silnik gorzej pali, ale to chyba nie ma nic wspólnego z tym, że rozrusznik nie kręci się tak jak powinien.
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Focus muli.

Postprzez Romecik2t » 3 lip 2013, o 23:36

razor500, próbowałeś mu zaje*ać czymś metalowym? fordy tak mają że rozruszniki czasem nie działają...
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Re: Focus muli.

Postprzez razor500 » 3 lip 2013, o 23:48

Jak na razie nic nie robiłem, bo nie wiem jak się za to zabrać i co w ogóle może być przyczyną. Dziwne, że akumulator sam się w ciągu kilku dni rozładował. Jutro mogę spróbować puknąć parę razy w ten rozrusznik, o ile problem leży w ogóle w rozruszniku. Mam nadzieję, że inni się jeszcze wypowiedzą i coś doradzą, bo nie mam pojęcia co to może być.
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Focus muli.

Postprzez Romecik2t » 4 lip 2013, o 00:02

razor500, u mnie w escorcie parę lat temu rozrusznik ni z tego ni z owego nie kręcił, walnęło się parę razy w niego kluczem i do tej pory działa bez problemów tylko przekręcisz i już pali :F Wg mnie jak wszystkie kontrolki świecą a rozrusznik nie kręci no to chyba jasne że rozrusznik nawala, pompa ma może coś do odpalenia ale to rozrusznik ma kręcić :D
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Focus muli.

Postprzez Sławek. » 4 lip 2013, o 01:19

Jak rozrusznik to nie łapie to szczotki, ewentualnie komp go odcina jak aku rozładowane mocno ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Sławek.
#mod
#mod
 
Posty: 3622
Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
Pochwały: 18
Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.

Re: Focus muli.

Postprzez Janusz73 » 4 lip 2013, o 11:53

Razor500 jeżeli chodzi o akumulator to jak on jest otwierany (ma korki do cel) to dobrze by było sprawdzić gęstość elektrolitu ma być 1,25-1,28g/cm3.Ale to nie o to chodzi,chodzi o to czy w każdych celach gęstość jest jednakowa,bo jak w którejś celi jest gęstość wyjątkowo mała np.1,11-1,18g/cm3 to znak że akumulator jest uszkodzony,ma zwarcie wewnętrzne i sam się rozładowuje.Najprościej to odłacz go na noc i zobacz co będzie rano.TDi muli,dużo rzeczy może sie na to składać i podziwiam wiedze mechanika,że wie że to pompa wtryskowa.A nie proponowal Ci wymiany lub jej naprawy?Bo wtedy najlepiej by Ciebie skroił.Zacznij od wymiany filtra paliwa i powietrza.O ile pamietam w TDi występuje dużo wężyków od różnych podciśnień i też je posprawdzaj.Nie wiem,czy Focus ma Intercooler ale sprawdż szczelność przewodów powietrznych do niego i sprawdż czy nie jest zawalony olejem co niedobrze by świadczyło o turbinie.Jeżeli to nie pomoże to może być coś z rozrządem,turbiną,zaworem EGR od niej.Napisz w wolnej chwili co wylatuje z rury wydechowej gdy dasz pełen gaz na postoju,czy nie puszcza chmury czarnego dymu.No gorzej by było jakby z tłumika zaczeły wylatywać szmaty :D .Oczywiście żartuje.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: Focus muli.

Postprzez razor500 » 4 lip 2013, o 12:30

Janusz73 nad akumulatorem już myślałem, żeby sprawdzić go, ale jest bezobsługowy. Też właśnie wpadłem na pomysł by go odłączyć na noc i tak też zrobiłem, także od wczoraj jest odłączony i później go podłączę i sprawdzę co z nim. A temat ,,mulenia" odłóżmy na później. Byłem u mechanika tylko po to, żeby mi odczytał błędy i powiedział co jest nie tak.
A możliwe, że jest gdzieś na przewodach jakieś przebicie i gubi prąd po drodze do rozrusznika?
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Re: Focus muli.

Postprzez Janusz73 » 4 lip 2013, o 15:23

Moze być gdzieś przebicie i jest upływ prądu na mase.Jest do do sprawdzenia miernikiem ale w samochodach z komputerem ECU jest mały problem,bo to sie mierzy między biegunem "+" akumulatora,a zdjętą z niego klemą "+".Właśnie ECU pobiera cały czas mały prąd i wynik nie jest miarodajny.Tak samo prąd pobiera "pamięć"radia i akumulatorek syrenki alarmu.Jednak to są tak małe pobory prądu,że nowy,naładowany w 100% akumulator w nieużywanym samochodzie powinien wytrzymać ten pobór przeszło dwa miesiące.Razor 500 jeszcze proponuje Tobie sprawdzenie prądu ładowania.Włączasz silnik,wkręcasz go na stałe obroty około 2000-2500 i podłączasz miernik do biegunów akumulatora.Ładowanie powinno wynosić od 12,9 do 14,4V.Jak jest poniżej 12.5 to jest niedoładowany akumulator,a jak jest powyżej 14.4 to za wysokie napiecie ładowania mogło już zniszczyć roczny akumulator.Dodam jeszcze że takie cyrki z prądem dla sterownika ECU są niewskazane,może po prostu "zgłupieć " i jak podłaczasz akumulator to po przękręceniu zapłonu do momentu uruchomienia rozrusznika dobrze jest poczekać około 30sekund.Nie będe sie rozpisywał co to daje ale tak niektóre serwisówki nakazują postępować.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Focus muli.

Postprzez razor500 » 4 lip 2013, o 22:48

No więc jak już wspominałem wcześniej i kolega mi proponował, akumulator wczoraj po południu ładowałem, wieczorem odłączyłem od ładowania i chociaż trochę był naładowany tzn. klakson i takie drobiazgi działały. Zdjąłem klemy od akumulatora na noc i dzisiaj po południu podłączyłem. Okazało się, że akumulator jest padnięty prawie do ,,zera". Klakson nie działa, nawet zegarek, który tam jest cyfrowy gaśnie gdy się przekręci kluczyk i zapalą się kontrolki. Tak więc na pewno akumulator jest do wymiany, możliwe że jest jeszcze nawet na gwarancji. Teraz pojawia się pytanie czy wymiana samego akumulatora rozwiąże problem. A ładowania nie sprawdzę, bo silnik nie daje się odpalić. Aha jeszcze ciekawi mnie jak to jest z tym odpalaniem na kable. Jak próbowałem odpalić focusa od innego auta na kable, które oczywiście było odpalone to czy normalne jest, że rozrusznik kręci wolniej niż powinien i po 1-2 sekundach kręci coraz wolniej, czy powinien normalnie odpalić?
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Focus muli.

Postprzez Janusz73 » 5 lip 2013, o 06:03

Razor normalne,że rozrusznik kręci wolniej.Wiem co to znaczy rozruch na kable i mimo,ze byłem proszony o "pożyczenie' prądu ze swojego samochodu to nigdy nikomu tak nie pomogłem.Nie to,że jestem chytry ale pozyczając komuś prąd można zniszczyć sobie alternator.Jak już mam pomóc,to wyciągam całkiem akumulator ze swojego pojazdu i wtedy z niego pożyczam prąd.W momencie jak podłacza się kable do wyładowanego akumulatora w innym samochodzie to pierwsze co jest to potężny pobór prądu przez rozładowany akumulator,po drugie zaraz duży prąd zaczyna pobierać rozrusznik i alternator w samochodzie który pomaga może tego nie wytrzymać.Ile już slyszałem przypadków,że pomógł uruchomić auto na kable i potem zaczeła mu się żarzyć kontrolka ładowania.Nie wiem czy kiedykolwiek uruchamiałeś samochód za pomocą prostownika rozruchowego tzw."matki"?Tam jest inna procedura uruchomienia i to jest dobre-po prostu "matka" wytwarza potężny prąd w momencie jak jest właczony rozrusznik.Czyli przekręcam kluczyk i jednocześnie przyciskam włacznik od "matki".Znam przypadek,że kolo podłaczył "matke",przycisnął od niej włacznik i w ten sposób chciał podładować akumulator.Po pół minucie z jego akumulatora zrobiła sie skrzynka narzędziowa,bo całe wieko akumulatora z potężnym hukiem wyleciało w kosmos.Żaden akumulator nie wytrzyma ładowania potężnym prądem rozruchowym rzędu 500 i więcej amper.Razor zamontuj sprawny akumulator i wtedy zobaczymy co dalej,tego uszkodzonego już do samochodu nie montuj.Wiesz o tym,że akumulator do Diesla musi mieć duży prąd rozruchowy i na nim powinien byc symbol świecy żarowej-naklejka z takim symbolem.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: Focus muli.

Postprzez razor500 » 5 lip 2013, o 11:20

O tej ,,matce" zanim mi powiedziałeś, nie wiedziałem tak więc tym sposobem nie odpalałem nigdy auta.
U mnie teraz jest zamontowany akumulator BOSH S4 008 74ah. To też mi nie mówi zbyt dużo, bo o akumulatorach mam niewielkie pojęcie, jak i ogólnie o elektryce, bardziej mechanicznie wiem co i jak, bo z wiedzą o elektryce jest u mnie cienko :P Taki aku do diesla jest dobry?
I jeszcze jedno pytanko- czy jest możliwość, że zwykła wymiana akumulatora rozwiąże cały problem?
razor500
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 405
Dołączył(a): 7 sie 2009, o 22:38

Focus muli.

Postprzez dieludolfs » 5 lip 2013, o 11:39

Janusz73 napisał(a):pozyczając komuś prąd można zniszczyć sobie alternator

No dobrze, ale jeżeli będziemy "pożyczać" prąd na zgaszonym silniku i wyłączonym zapłonie to chyba nie powinno nic się stać z alternatorem?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Piotrasg i 122 gości