Witam! Kolega podstawił mi polówkę 1.9D 1998r silnik AEF do zdiagnozowania paru problemów
1. Polo ciężko odpala na ciepłym silniku, na zimnym idealnie.. nie wiem co jest grane, podejrzewam wtrysk po coś się klekocze i autko na ciepłym silniku jak się odpala (trzeba kręcić z 20s, z przerwami oczywiście) to wylatuje ogromna chmura siwego i niebieskiego dymu, dzieje się tak tylko jak auto jest ciepłe i po zgaszeniu postoi z 15 min, bo po zgaszeniu i odczekaniu ok 1 min odpala bez problemu. Dodam że po odpaleniu zero dymu nie dymi w ogóle nawet po dodaniu gazu.
2. Duże spalanie z tego co mi mówił ok 14 litrów!!! z doświadczenia wiem ze te auta palą po 5-6l w mieście. Też podejrzewam lejący wtrysk, da się go sprawdzi metodą na przelew? Czy ta metoda wypala tylko przy wtryskach CR?
Do tego trzęsie się cała buda na wolnych obrotach przy 1500 obr drgania ustają ( podejrzałem 2 masę, sprawdzona i jest w dobrym stanie) jakie są jeszcze objawy padniętego lub padającego wtrysku?
Polo 1.9D 1998r AEF
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Polo 1.9D 1998r AEF
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Polo 1.9D 1998r AEF
1. może czujnik temperatury ?
2. moga być wybite poduszki silnika co powoduje przenoszenie drgań na budę.
2. moga być wybite poduszki silnika co powoduje przenoszenie drgań na budę.
-
NIKE - MotoManiak
- Posty: 845
- Dołączył(a): 1 sie 2008, o 09:47
- Lokalizacja: Jachranka/Legionowo
- Pojazdy: Audi A4 B5 '99 |Skoda Fabia I '03| Komar 2351 '79
Polo 1.9D 1998r AEF
NIKE napisał(a):1. może czujnik temperatury ?2. moga być wybite poduszki silnika co powoduje przenoszenie drgań na budę.
czujnik sprawdzę, poduszki wszystkie nowe, jakies inne pomysły?
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Re: Polo 1.9D 1998r AEF
Niech mechanik sprawdzi Ci ustawienie rozrządu i czy na wale korbowym nie jest ścięty klin od koła rozrządu.Mój sąsiad miał identyczne objawy w Golfie 1.9D i uszkodzone było gniazdo na klin w wale korbowym,jednak ktoś o tym wiedział i koło rozrządu na wale zamontował na klej do gwintów.To połaczenie puściło i rozrząd przestawiał sie jak chciał,a co za tym idzie moment wtrysku sie też przestawiał.Chłopaki dobrze piszą o czujniku temperatury i sprawdż jeszcze czy powrót paliwa jest drożny.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Polo 1.9D 1998r AEF
Rozrząd będę mu robił na dniach wiec to sprawdzę, powrót paliwa drożny, termostat był przycięty i miał rozerwane uszczelki, wiec go wymieniałem zobaczymy ile mu to teraz spali.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Re: Polo 1.9D 1998r AEF
Dziwi mnie to duże spalanie.To nie wtrysk reguluje dawke,a pompa.Któryś czujnik moze szwankować,tylko nie pamietam jakiego koloru.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Polo 1.9D 1998r AEF
Złe odpalanie na ciepłym może oznaczać kończenie sie pompy...
-
gacekx1 - MotoManiak
- Posty: 408
- Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125
Polo 1.9D 1998r AEF
Problem rozwiązałem już dawno, jakiś matoł robił mu rozrząd i pompa była przestawiona (o 2 ząbki...)jak dobrze pamiętam był za wczesny wtrysk. Objawami trzęsienia były zbyt niskie obroty (ok 800), ustawiłem z vagiem 960 (na obroku 1000) drgania ustały. I jest git.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Re: Polo 1.9D 1998r AEF
Adrian.Jak bedzie przestawiony rozrząd na pompie o dwa zęby to diesel sie nie odezwie.O ząb jeszcze tak,ciężko będzie ale zagdaka.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 160 gości