Polo 1.9D 1998r AEF

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez adrian » 14 cze 2013, o 00:08

Witam! Kolega podstawił mi polówkę 1.9D 1998r silnik AEF do zdiagnozowania paru problemów

1. Polo ciężko odpala na ciepłym silniku, na zimnym idealnie.. nie wiem co jest grane, podejrzewam wtrysk po coś się klekocze i autko na ciepłym silniku jak się odpala (trzeba kręcić z 20s, z przerwami oczywiście) to wylatuje ogromna chmura siwego i niebieskiego dymu, dzieje się tak tylko jak auto jest ciepłe i po zgaszeniu postoi z 15 min, bo po zgaszeniu i odczekaniu ok 1 min odpala bez problemu. Dodam że po odpaleniu zero dymu nie dymi w ogóle nawet po dodaniu gazu.

2. Duże spalanie z tego co mi mówił ok 14 litrów!!! z doświadczenia wiem ze te auta palą po 5-6l w mieście. Też podejrzewam lejący wtrysk, da się go sprawdzi metodą na przelew? Czy ta metoda wypala tylko przy wtryskach CR?

Do tego trzęsie się cała buda na wolnych obrotach przy 1500 obr drgania ustają ( podejrzałem 2 masę, sprawdzona i jest w dobrym stanie) jakie są jeszcze objawy padniętego lub padającego wtrysku?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez Pani Kontekstowa » 14 cze 2013, o 00:08

Pani Kontekstowa
 

Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez NIKE » 14 cze 2013, o 00:25

1. może czujnik temperatury ?
2. moga być wybite poduszki silnika co powoduje przenoszenie drgań na budę.
ObrazekObrazek
:)
Posiadane:
07.2004 - Komar 2351 <3
20.06.2006 - karta motorowerowa
22.12.2010 - prawo jazdy kat. B
17.10.2011 - 07.08.2013 [*] - Fiat Bravo
21.08.2012 - Skoda Fabia
07.04.2014 - Audi A4 B5
26.05.2016 - Suzuki Bandit 600N
Avatar użytkownika
NIKE
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 845
Dołączył(a): 1 sie 2008, o 09:47
Lokalizacja: Jachranka/Legionowo
Pojazdy: Audi A4 B5 '99 |Skoda Fabia I '03| Komar 2351 '79

Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez adrian » 14 cze 2013, o 13:39

NIKE napisał(a):1. może czujnik temperatury ?2. moga być wybite poduszki silnika co powoduje przenoszenie drgań na budę.


czujnik sprawdzę, poduszki wszystkie nowe, jakies inne pomysły?
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Re: Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez Janusz73 » 14 cze 2013, o 14:02

Niech mechanik sprawdzi Ci ustawienie rozrządu i czy na wale korbowym nie jest ścięty klin od koła rozrządu.Mój sąsiad miał identyczne objawy w Golfie 1.9D i uszkodzone było gniazdo na klin w wale korbowym,jednak ktoś o tym wiedział i koło rozrządu na wale zamontował na klej do gwintów.To połaczenie puściło i rozrząd przestawiał sie jak chciał,a co za tym idzie moment wtrysku sie też przestawiał.Chłopaki dobrze piszą o czujniku temperatury i sprawdż jeszcze czy powrót paliwa jest drożny.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez adrian » 14 cze 2013, o 23:35

Rozrząd będę mu robił na dniach wiec to sprawdzę, powrót paliwa drożny, termostat był przycięty i miał rozerwane uszczelki, wiec go wymieniałem zobaczymy ile mu to teraz spali.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Re: Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez Janusz73 » 15 cze 2013, o 00:33

Dziwi mnie to duże spalanie.To nie wtrysk reguluje dawke,a pompa.Któryś czujnik moze szwankować,tylko nie pamietam jakiego koloru.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez gacekx1 » 15 lip 2013, o 23:23

Złe odpalanie na ciepłym może oznaczać kończenie sie pompy...
Avatar użytkownika
gacekx1
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 408
Dołączył(a): 23 mar 2008, o 22:07
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 2
Pojazdy: Audi A4B6 1.9 TDI avb, WSK 125

Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez adrian » 15 lip 2013, o 23:46

Problem rozwiązałem już dawno, jakiś matoł robił mu rozrząd i pompa była przestawiona (o 2 ząbki...)jak dobrze pamiętam był za wczesny wtrysk. Objawami trzęsienia były zbyt niskie obroty (ok 800), ustawiłem z vagiem 960 (na obroku 1000) drgania ustały. I jest git.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Re: Polo 1.9D 1998r AEF

Postprzez Janusz73 » 16 lip 2013, o 05:10

Adrian.Jak bedzie przestawiony rozrząd na pompie o dwa zęby to diesel sie nie odezwie.O ząb jeszcze tak,ciężko będzie ale zagdaka.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 90 gości