audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez sssTOMEKsss » 8 wrz 2013, o 15:13

Witam
sprawa z passatem zamknięta więc przyszedł czas na kupno nowego auta i tak oto stałem się posiadaczem tej a3
Obrazek
szukałem od dłuższego czasu aż w końcu znalazłem, wersja po lifcie, kupiony od starszej Pani za 9500zł, coś tam do zrobienia jest względem estetyki, stan licznika 140000

i tu moje pytanie wg. książki serwisowej rozrząd wymieniany był 30tys. km temu co ile w tym silniku wymienia się rozrząd? czytałem że jedni wymieniają co 60tys. inni co 90tys. jak to w końcu z tym jest?
druga sprawa przy jeździ słychać jak coś stuka, wiem że nikt tu wróżką nie jest i przez monitor to ciężko ale chociaż może mi przybliżycie co to może być
stuka coś z przodu, im jade szybciej tym stuka szybciej, im wolniej tym stuka wolniej, zauważyłem że jak skręcam w delikatnie lewo to stuka mocniej, a jak delikatnie skręcę kierownice w prawo to stukanie ustaje i wszystko jest okej
dla przykładu jadę po prostej drodze, wjeżdżam na lewy pas i skręcam trochę w prawo żeby wrócić na swój prawy pas ruchu i wówczas stukanie ustaje, jednak jak kierownice wyprostuje stukanie znów się pojawia,
na początku myślałem że któraś opona ma bicie, kupiłem ładne 4 letnie(wcześniej jeździł na 2 zimówkach z przodu i 2 letnich z tylu, właścicielka jeździła raptem 6km dziennie i przez to nie zmieniała), jednak wymiana nic nie dała
czy to może być wina zbieżności kół?
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Pani Kontekstowa » 8 wrz 2013, o 15:13

Pani Kontekstowa
 

Re: audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez AnDr3w » 8 wrz 2013, o 16:01

Podjedz na stację kontroli pojazdów niech sprawdzą Ci luzy na szarpakach albo podjedz do kogos kto ma podnosnik i sprawdz luzy.
Z tego co opisujesz to najprawdopodobniej będą to łączniki drążka stabilizatora lub gumy drążka stabilizatora. Mogą tez stukac tak swożnie lub końcówki ale tylko wtedy jak są w agonalnym stanie.
Pzdr ;]
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Marthinus » 8 wrz 2013, o 17:12

Czy na idealnie gładkiej drodze tez stuka podczas skręcania? :)
Avatar użytkownika
Marthinus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 291
Dołączył(a): 5 lip 2008, o 20:51
Lokalizacja: olsztyn
Pochwały: 2
Pojazdy: Romet 50 T-1, Ford Mondeo mk2 1.8 TD

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez sssTOMEKsss » 8 wrz 2013, o 18:44

tak stuka też na idelanej drodze, czy na stacji kontroli biorą coś siana za takie sprawdzenie?
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Janusz73 » 8 wrz 2013, o 18:50

sssTomeksss chłopaki dobrze piszą co może stukać.Ja Ci podpowiem obejrzyj dokładnie tarcze hamulcową koła od którego dobiegają stuki.Często peknięcie tarczy wygląda jak przyklejony włos i to może powodowac ciche stuki z natężeniem zależnym od prędkości auta.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Marthinus » 8 wrz 2013, o 20:55

w stacji wezma kilkadziesiat złotych, u mnie za szarpaki biorą 20 zł. Jeśli częstotliwość pukania rośnie wraz z prędkością, i czym bardziej skręcisz koła to może być przegób. Jeśli puka nierównomiernie, pukanie jest dość głośne i czuć stuki w podłodze to są uszkodzone gumy stabilizatora poprzecznego. :)
Avatar użytkownika
Marthinus
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 291
Dołączył(a): 5 lip 2008, o 20:51
Lokalizacja: olsztyn
Pochwały: 2
Pojazdy: Romet 50 T-1, Ford Mondeo mk2 1.8 TD

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez sssTOMEKsss » 25 wrz 2013, o 00:19

odświeżam
mam małe pytanie
otóż do mojej audicy posiadam taki o to kluczyk

Obrazek
Obrazek
Obrazek

i teraz od wuja dostałem oryginalny kluczyk z pilotem

Obrazek
Obrazek

czy da rade to jakoś pozamieniać? nigdzie nie widze immo w tym moim kluczyku
wersja audi jest dość podstawowa, nie ma podgrzewanych siedzeń, tempomatu, ani komputera

oraz druga sprawa, potrzebna pomoc jakiegoś blacharza
w aucie nie wszystkie szpary są pomiedzy poszczególntmi elementami są równe, czy da się to wszystko jakość wyregulować?
szpara miedzy maską a błotnikiem od strony pasażera
Obrazek
a tu od strony kierowcy
Obrazek
tu jeszcze nie ma tragedii

to pomiedzy przednimi drzwiami, belką a błotnikiem
tu jest ok (strona pasażera)
Obrazek
tu jest gorzej (strona kierowcy)
Obrazek

strona pasażera, szpara miedzy drzwiami przednimu a tylnymi
Obrazek

a tu z drugiej strony (strona kierowcy)
Obrazek

a tak sie schodzą u góry
Obrazek
Obrazek

tu góra drzwi tylnych
strona pasażera
Obrazek
i kierowcy
Obrazek


i tu widok auta z przodu
od strony kierowcy pieje trochę maska
Obrazek
jak widać od strony kierowcy jest najgorzej, czy da się to wszystko jakoś podregulować żeby to ładnie wyglądało?
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Re: audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Janusz73 » 25 wrz 2013, o 05:16

Jeżeli chodzi o kluczyk to nie rozumiem pytania.Obudowe chcesz zmienić czy grot?To są dwa kluczyki od tego samego samochodu-tak?Wyposażenie wnetrza nie nic do immobilajzera.SssTomeksss jak samochód ma nierówne szczeliny między drzwiami,lub błotnikami,a słupkiem to znak,że jest po przejściach.Albo dachowanie,albo dobry strzał.Nie trzymaj takiego samochodu.Mysle,że blacharz który go robił starał się jak najbardziej wyrównać szczeliny ale często jest to niemożliwe.Przy kupnie właśnie na takie rzeczy zwraca się uwage.Ja kiedyś obracałem się w warsztacie i na lawecie przywiozłem identyczną Audice po obcierce z palmą.Lewy błotnik dostał lekko i cofneło sie koło.Wydawało sie że wymiana wachacza załatwi problem i zaczełem się produkować z jego wymianą ale nie pasował mi nowy wachacz na otwory.Przypadkiem przyjechał do mnie dobry blacharz i zerknął nad drzwi kierowcy a tam zmieniła się szpara między nimi,a dachem.Mówi do mnie zostaw ten samochód,tutaj już dostała cała buda.Mówie poważnie-jak najszybciej szukaj jelenia na to auto.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez sssTOMEKsss » 25 wrz 2013, o 10:27

chce po prostu mieć pilot do otwierania i zamykania auta, a w tym kluczyku co go mam do auta tego nie ma a w tym drugim jest, dlatego chce przełożyć z tego co mam kluczyk do tego z pilotem i zaprogramowac pilot, tylko zeby zaprogramowac pilot do auta musze zamienic tez immobilajser


co do tych szczelin to auto było ogladane przez znajomego starszego mechanika na podnośniku i mówil ze nigdzie poprzestawiane nie jest
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Re: audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Janusz73 » 25 wrz 2013, o 13:55

SssTomek sss.Blacharka,a mechanika to oddzielne sprawy.Mówisz,ze mechanik oglądał i nie jest poprzestawiane-ok.Punkty zawieszenia i podłoga mogą byc prostowane na specjalnej ramie,a szczeliny są bo buda jest skoszona.Dziś nawet przy kupnie auta z salonu sprawdza się dokładność przylegania drzwi i klap.Były przypadki,że nowe auto spadło gdzieś z lawety,a i tak musi być sprzedane i wychodziło na jaw że blacharka była robiona tandetnie.Nie moje auto i nie będe się udzielał,ale na Twoim miejscu zrobiłbym test na szczelnośc budy robiąc samochodzikowi konkretny prysznic i testerem grubości lakieru pociągnął wszystkie blachy,a wtedy prawda wyjdzie na jaw.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez jarekvolvo » 25 wrz 2013, o 15:01

,
sssTOMEKsss napisał(a):stuka coś z przodu
- poradziłeś sobie z tym stukaniem, to czasem nie był przegub ?
jarekvolvo
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 773
Dołączył(a): 11 wrz 2007, o 09:40
Lokalizacja: Milanówek
Pochwały: 18
Pojazdy: Volvo 855 Estate "Hornet", Romet 50T1, , Komar MR 232, Gnom, MAW...

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Piotrek » 25 wrz 2013, o 16:04

Ty u siebie nie masz immobilisera. Co jest dziwne.. Gdybyś miał to po przeciwnej stronie żaróweczki miałbyś transponder immobilisera, a Ty masz tam puste miejsce. Ten transponder masz oznaczony jako A na poniższej fotce:

Obrazek

Odnośnie pilota w kluczyku. Pilot pilotem ale co z centralką która będzie odbierać sygnał z pilota i otwierać centralny zamek? Jej chyba też nie masz.
Avatar użytkownika
Piotrek
@admin
@admin
 
Posty: 3689
Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
Pochwały: 10
Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez sssTOMEKsss » 26 wrz 2013, o 10:31

Piotrek, właśnie dokładnie o to mi chodzi,

odnośnie tego stukania to mechanik mówił że to właśnie przegub ale póki co mam się tym nie przejmować i dopiero jak zacznie głośniej słychać to stukanie to wtedy szykować się na wymiane

Janusz73, ok, prawopodobnie masz rację, widać że fartuch był tam coś grzebany ale ja to auto kupiłem ze 9500zł a nie za 13tys czy 14tys, a auto trzyma się drogi, nigdzie je nie ściąga ani nic, silniczek pracuje znakomicie, ma odpowiednią werwe, oprócz tego co wam pokazałem to nie ma się do czego przyczepić, więc dlaczego mam je od razu szybko sprzedawać? nie rozumiem takiego podejścia troche... owszem było coś grzebane ale przecież na drodzę mi się chyba nie rozleci prawda?
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Re: audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez Janusz73 » 27 wrz 2013, o 06:28

SssTomeksss,jasne że sie nie rozleci.Pokazujesz na zdjęciach szpary między drzwiami,a to wcale nie musi być efekt stłuczki.Auto mogło dużo jezdzić po mieście,jak to się mówi "od drzwi,do drzwi" i te szczeliny to może być efekt luzów na zawiasach.Złap otwarte drzwi za dolną ich część i spróbuj podnosić ,wtedy zobaczysz czy jest luz.Mówie, dobrze by było przelecieć blachy miernikiem grubości lakieru.Może być,że wszędzie grubość jest taka sama i nigdzie nie ma szpachli.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.

Postprzez sssTOMEKsss » 28 wrz 2013, o 17:42

Janusz73, jeśli chodzi o dzrzwi to faktycznie masz rację, mają luz, moge je trochę podnieść ;)
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 89 gości