Witam, mam poważny problem i zależy mi na konkretnych wpisach a nawet nawiązania kontaktu czy nawet współpracy uzupełniającej się a mianowicie na wymianie doświadczeń. Przechodząc do problemu... Kia Sorento 3.5 V6 na LPG. Sterownik LPG Sprawny podmieniany wtryski rozcinane i dalej na PB nie chodzi na 5 i 3 cylinder. Brak impulsu na przewodach do wtryskow na 5, 3 wtrysku. Przewody od 5 i 3 wtrysku od samego sterownika do wtryskiwacza na krótko i dalej bez efektu. Został mi Sterownik chyba że ktoś ma mądre myśli proszę o pomoc motomaniaków!
rey-tango@wp.pl
KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 10
• Strona 1 z 1
KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze
Jezeli jest tak jak mowisz to niestety sterownik do wymiany. Sproboj znalesc auto z takim samym sterownikiem i podmianka wykluczy Ci moją teze. Sprawdz tez ewentualnie czy z samych pinow od sterownika wychodzi Ci sygnal.
Pzdro
Pzdro
Autor postu otrzymał pochwałę
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw
Tylko podpinka pod komputer diagnostyczny.Nie zapaliła sie kontrolka CE?Nie winiłbym odrazu całego sterownika.Byc moze,ze czujnik (lub czujniki bo tu są chyba dwa wałki) wałka rozrządu ale wtedy raczej pracowałby na wszystkie cylindry tylko praca odbywalby się w trybie awaryjnym.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw
Zaden z tych czujnikow nie bedzie objawial sie brakiem pracy jednego czy 2 cylindrow
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw
Witam, Check się oczywiście pali. Wypadanie zapłonów 5 i 3 cylinder , przypadkowe wypadanie, i blad który miał już wcześniej tzn. od kąd auto pamiętam to Wydajność katalizatora banku 2.. podejrzewam, że problem występował u źródła mianowicie w sterowniku aż wkońcu wyleciał całkiem... Ciężko znaleźć taki ster.. Kefico bo zostanie jeszcze kwestia immo. na wyjsci z stera tzn na pinach brak sygnałów bo podrzucałem przewody na krótko do wtrysków.. aa i jeszcze jedno instalacja nie chciała się zalączyc bo nie widział sterownik obrotów z cewki 5 cylindra wiec przerzuciłem je na 6 cylinder i przeszedł. To tak jakby poleciało sterowanie na 5 i 3 cylindrze. Sterownik niema zimnych lutów na pinach. Dziękuje za każdy wasz pomyśł dzięki temu forum się rozwija.
- Reyson
- MotoManiak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29 lis 2013, o 19:18
KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze
Jak Check sie pali to tylko podpinka pod komputer diagnostyczny.Jest w pamięci kod błedu i komputer diagnostyczny go odczyta.A po odłaczeniu i podłaczeniu akumulatora CE gasnie przez pierwsze kilka minut pracy silnika?Reyson takimi metodami chybił-trafił nie dojdziesz co dolega,tak samo wymiana sterownika może nic nie dać,bo mozliwe że trzeba by było zsynchronizować go z immobilizerem.Albo coś schrzanił elektryk od LPG,albo czujnik spalania stukowego wyłaczył te dwa cylindry i cos mu się zawiesiło LPG masz sekwencje?
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze
Janusz73,
czytaj ze zrozumieniem
Immobilaizer ani czujnik spalania stukowego ba ZADEN czujnik w silniku nie ma funkcji odlaczania poszczegolnych cylindrow. Na 99% sterownik. Przerabialem kilka razy ten temat.
Janusz73 napisał(a):Jak Check sie pali to tylko podpinka pod komputer diagnostyczny.Jest w pamięci kod błedu i komputer diagnostyczny go odczyta
czytaj ze zrozumieniem
Reyson napisał(a):Wypadanie zapłonów 5 i 3 cylinder , przypadkowe wypadanie
Janusz73 napisał(a): mozliwe że trzeba by było zsynchronizować go z immobilizerem.Albo coś schrzanił elektryk od LPG,albo czujnik spalania stukowego wyłaczył te dwa cylindry i cos mu się zawiesił
Immobilaizer ani czujnik spalania stukowego ba ZADEN czujnik w silniku nie ma funkcji odlaczania poszczegolnych cylindrow. Na 99% sterownik. Przerabialem kilka razy ten temat.
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw
AnDr3w rozumiem Ciebie.Ale weż Peugeota 206 z silnikiem 1.1 wielopunkt.Tam też były cyrki z często zapalającą sie kontrolką CE i bład wypadanie zapłonów któregoś z cylindrów,a okazywało się że to cewka.Uszkodzenie sterownika to jest ostatecność i jest kod błędu który informuje,że sterownik jest trwale uszkodzony.Są przypadki że sterownik wyłaczy jeden lub dwa cylindry,po prostu sterownik mógł "zgubić"mape zapłonu i wtrysku.AnDr3w czujnik spalania stukowego wyłaczy cylinder z pracy i to właśnie nie zapłonem,a wyłaczeniem wtryskiwacza,tylko że on to robi w momencie jak sie pojawi spalanie stukowe i trwa to tyle,że kierowca nawet tego nie odczuje,ale nie może go wyłaczyć na stałe.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw
No dokladnie. na jeden lub 2 cykle moze wylaczyc jeden cylinder czy 2 ale nie na stale. Kolega jasno napisal ze nie ma sygnalu na wtryskiwacz czyli nie ma mowy o cewce
Koniec dyskusji. Poczekajmy na odp ze strony autora tematu co dalej
PZDR
Koniec dyskusji. Poczekajmy na odp ze strony autora tematu co dalej
PZDR
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw
Mozliwe,że w ramach oszczędności paliwa sterownik wyłączyła dwa cylindry i silnik zamiast sześciocylindrowy stał sie czterocylindrowym Ja stawiam na jakiś bład przy montażu elektryki LPG.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 168 gości