KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze

Postprzez Reyson » 29 lis 2013, o 19:57

Witam, mam poważny problem i zależy mi na konkretnych wpisach a nawet nawiązania kontaktu czy nawet współpracy uzupełniającej się a mianowicie na wymianie doświadczeń. Przechodząc do problemu... Kia Sorento 3.5 V6 na LPG. Sterownik LPG Sprawny podmieniany wtryski rozcinane i dalej na PB nie chodzi na 5 i 3 cylinder. Brak impulsu na przewodach do wtryskow na 5, 3 wtrysku. Przewody od 5 i 3 wtrysku od samego sterownika do wtryskiwacza na krótko i dalej bez efektu. Został mi Sterownik chyba że ktoś ma mądre myśli proszę o pomoc motomaniaków!

rey-tango@wp.pl
Reyson
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 19:18

KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 lis 2013, o 19:57

Pani Kontekstowa
 

KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze

Postprzez AnDr3w » 1 gru 2013, o 11:21

Jezeli jest tak jak mowisz to niestety sterownik do wymiany. Sproboj znalesc auto z takim samym sterownikiem i podmianka wykluczy Ci moją teze. Sprawdz tez ewentualnie czy z samych pinow od sterownika wychodzi Ci sygnal.
Pzdro


Autor postu otrzymał pochwałę
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw

Postprzez Janusz73 » 1 gru 2013, o 16:37

Tylko podpinka pod komputer diagnostyczny.Nie zapaliła sie kontrolka CE?Nie winiłbym odrazu całego sterownika.Byc moze,ze czujnik (lub czujniki bo tu są chyba dwa wałki) wałka rozrządu ale wtedy raczej pracowałby na wszystkie cylindry tylko praca odbywalby się w trybie awaryjnym.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw

Postprzez AnDr3w » 1 gru 2013, o 19:35

Zaden z tych czujnikow nie bedzie objawial sie brakiem pracy jednego czy 2 cylindrow
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw

Postprzez Reyson » 1 gru 2013, o 20:05

Witam, Check się oczywiście pali. Wypadanie zapłonów 5 i 3 cylinder , przypadkowe wypadanie, i blad który miał już wcześniej tzn. od kąd auto pamiętam to Wydajność katalizatora banku 2.. podejrzewam, że problem występował u źródła mianowicie w sterowniku aż wkońcu wyleciał całkiem... Ciężko znaleźć taki ster.. Kefico bo zostanie jeszcze kwestia immo. na wyjsci z stera tzn na pinach brak sygnałów bo podrzucałem przewody na krótko do wtrysków.. aa i jeszcze jedno instalacja nie chciała się zalączyc bo nie widział sterownik obrotów z cewki 5 cylindra wiec przerzuciłem je na 6 cylinder i przeszedł. To tak jakby poleciało sterowanie na 5 i 3 cylindrze. Sterownik niema zimnych lutów na pinach. Dziękuje za każdy wasz pomyśł dzięki temu forum się rozwija.
Reyson
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 lis 2013, o 19:18

KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze

Postprzez Janusz73 » 1 gru 2013, o 21:04

Jak Check sie pali to tylko podpinka pod komputer diagnostyczny.Jest w pamięci kod błedu i komputer diagnostyczny go odczyta.A po odłaczeniu i podłaczeniu akumulatora CE gasnie przez pierwsze kilka minut pracy silnika?Reyson takimi metodami chybił-trafił nie dojdziesz co dolega,tak samo wymiana sterownika może nic nie dać,bo mozliwe że trzeba by było zsynchronizować go z immobilizerem.Albo coś schrzanił elektryk od LPG,albo czujnik spalania stukowego wyłaczył te dwa cylindry i cos mu się zawiesiło :D LPG masz sekwencje?
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiwacze

Postprzez AnDr3w » 1 gru 2013, o 22:36

Janusz73,
Janusz73 napisał(a):Jak Check sie pali to tylko podpinka pod komputer diagnostyczny.Jest w pamięci kod błedu i komputer diagnostyczny go odczyta

czytaj ze zrozumieniem
Reyson napisał(a):Wypadanie zapłonów 5 i 3 cylinder , przypadkowe wypadanie


Janusz73 napisał(a): mozliwe że trzeba by było zsynchronizować go z immobilizerem.Albo coś schrzanił elektryk od LPG,albo czujnik spalania stukowego wyłaczył te dwa cylindry i cos mu się zawiesił

Immobilaizer ani czujnik spalania stukowego ba ZADEN czujnik w silniku nie ma funkcji odlaczania poszczegolnych cylindrow. Na 99% sterownik. Przerabialem kilka razy ten temat.
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw

Postprzez Janusz73 » 2 gru 2013, o 07:36

AnDr3w rozumiem Ciebie.Ale weż Peugeota 206 z silnikiem 1.1 wielopunkt.Tam też były cyrki z często zapalającą sie kontrolką CE i bład wypadanie zapłonów któregoś z cylindrów,a okazywało się że to cewka.Uszkodzenie sterownika to jest ostatecność i jest kod błędu który informuje,że sterownik jest trwale uszkodzony.Są przypadki że sterownik wyłaczy jeden lub dwa cylindry,po prostu sterownik mógł "zgubić"mape zapłonu i wtrysku.AnDr3w czujnik spalania stukowego wyłaczy cylinder z pracy i to właśnie nie zapłonem,a wyłaczeniem wtryskiwacza,tylko że on to robi w momencie jak sie pojawi spalanie stukowe i trwa to tyle,że kierowca nawet tego nie odczuje,ale nie może go wyłaczyć na stałe.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw

Postprzez AnDr3w » 2 gru 2013, o 21:03

No dokladnie. na jeden lub 2 cykle moze wylaczyc jeden cylinder czy 2 ale nie na stale. Kolega jasno napisal ze nie ma sygnalu na wtryskiwacz czyli nie ma mowy o cewce ;]
Koniec dyskusji. Poczekajmy na odp ze strony autora tematu co dalej ;]
PZDR
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Re: KIA SORENTO 3.5 V6 Sterownik ? brak impulsów na wtryskiw

Postprzez Janusz73 » 2 gru 2013, o 21:23

Mozliwe,że w ramach oszczędności paliwa sterownik wyłączyła dwa cylindry i silnik zamiast sześciocylindrowy stał sie czterocylindrowym :mrgreen: Ja stawiam na jakiś bład przy montażu elektryki LPG.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości