1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez sssTOMEKsss » 12 mar 2014, o 17:54

Witam wszystkich

otóż mam taki problem, w sumie nie wiem czy to problem ale wolę się upewnić a mianowicie
w mojej a3 zauważyłem że podczas odpalonego silnika trochę kopci i dmucha z bagnetu i korka wlewu oleju oraz delikatnie pluje olejem z bagnetu nie wiem czy to normalne, jeśli nie to co zaczyna psuć i jaki jest koszt naprawy tego?

załączam film, kręcony na rozgrzanym silniku,

http://www.youtube.com/watch?v=JyTt_eMLQUQ

na zimnym silniku tego kopcenia nie ma oraz nie pluje i nie dmucha tak mocno z bagnetu
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Pani Kontekstowa » 12 mar 2014, o 17:54

Pani Kontekstowa
 

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Bartezz » 12 mar 2014, o 18:15

taki objaw to zazwyczaj zużyte pierścienie
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Romecik2t » 12 mar 2014, o 21:32

YYY odma zapchana?
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Bartezz » 12 mar 2014, o 21:53

a silnik bierze dużo oleju? bo jak nie to raczej odma
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez sssTOMEKsss » 12 mar 2014, o 23:28

no właśnie bierze trochę bierze

a więc co ile km wymienia się pierścienie? oraz jaki jest koszt ich wymiany, wyczytałem że gdy wymienia się pierścienie trzeba też coś z głowicą robić planować bodajże
jak to z tym jest??
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez adrian » 13 mar 2014, o 15:54

W praktyce nie opłaca się tego robić lepiej kupić 2 silnika ale jak już to koszty myślę ok 2-3 tys robisz wtedy nowe pierscienie do tego do wyboru albo tulejowanie albo szlif i nowe tłoki, planowanie głowicy a co za tym idzie jak już to jej regeneracja (uszczelniacze, prowadnice, gniazda) do tego posprawdzanie luzów osiowych wału itp. jak bierze dużo oleju to zalać minerałem (po ewentualnym remoncie powracasz do syntetyka)
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Re: 1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Janusz73 » 13 mar 2014, o 19:09

Planowania głowicy należy unikać,tym bardziej w Dieslu.Ja planuje głowice w tylko jednym przypadku-gdy została wypalona uszczelka i wiadomo,że głowica straciła płaszczyzne przylegania.SssTomeksss-nie ma reguły co ile wymienia sie pierścienie,bo moga one prawidłowo pracować bardzo długo gdy w silniku zawsze jest olej i gdy silnik nie osiagnął za wysokiej temperatury-nie przegrzał się.Na filmie troche tych spalin jest za dużo,ale jak zużycie oleju (zużycie,nie wycieki)nie przekracza jednego litra na tysiąc kilometrów to jeszcze troche można na tym silniku się pokolebotać.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Re: 1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez AnDr3w » 13 mar 2014, o 20:02

Janusz73 napisał(a):Planowania głowicy należy unikać,tym bardziej w Dieslu

:roll: Może jeszcze na starą uszczelke co?
Podliczajac czas i koszt ponownego rozbierania góry silnika to szlif to podstawa co sie robi po sciagnieciu glowicy. Pozniej rozmiar grubsza uszczelka ( w zależnosci ile zostało zebrane) i nie ma co sie dziac. ;) Co do tego silnika ja osobiscie wolałbym zrobic ten i wiedziec czym jezdze. Bo nie wiadomo co sie kupi no chyba ze sasiad ma z rozbitka o ile nie stoi 3 lata w pokrzywach ;)
Janusz73 napisał(a):jednego litra na tysiąc kilometrów to jeszcze troche można na tym silniku się pokolebotać.
czyli 10 litrów od wymiany do wymiany? hehe to nie ma co w takich wypadkach oleju zmieniac tylko co jakis czas filtr oleju nowy wkrecic. Jak zezre wiecej niz 4l od wymiany do wymiany to silnik nadaje sie do generalnego remontu. Od biedy Litr jeszcze moze byc i bedzie to normalne.
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez adrian » 13 mar 2014, o 21:14

AnDr3w napisał(a):Może jeszcze na starą uszczelke co? Podliczajac czas i koszt ponownego rozbierania góry silnika to szlif to podstawa co sie robi po sciagnieciu glowicy.


W niektórych silnikach np VW producent nie zezwala na planowanie głowicy, ale z doświadczenia wiem, że i tak planują ;) Ja zawsze zabielam wtedy nawet nie trzeba dawać innej uszczelki.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Re: 1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Janusz73 » 13 mar 2014, o 21:52

AnDr3w mało wiesz o Dieslach.Jako mechanik jestes typowym naciągaczem i gdyby moje auto zepsuło się w bramie Twojego warsztatu to sorry,ale z Twojej pomocy bym nie skorzystał.Adrian ma dużo większą wiedze o silnikach.Tak,takim granicznym dopuszczalnym zużyciem oleju przez silnik jest litr na 1000km.SssTomeksss powinien wszystko przekalkulować czyli czy remontować silnik,czy kupić drugi i wziąść jeszcze pod uwage jak długo będzie właścicielem tego auta.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez cross2900 » 13 mar 2014, o 22:15

Janusz73 napisał(a):Planowania głowicy należy unikać,tym bardziej w Dieslu.

yyyy ...
zebranie kilku setek materiału nie wpływa jakoś ogromnie na pojemność komory spalania .
Przez to zwiększy się nam stopień sprężania co przy silniku już o sporym przebiegu napewno mu nie zaszkodzi .
a jeśli zawory są zbyt blisko denka zawsze można pogłębić gniazda i wpuścić zawór głębiej .

sssTOMEKsss,
A co do twojego auta
odpuścił bym sobie na twoim miejscu remonty o ile jak poprzenicy mówili nie pobiera jakichś ogromnych ilości oleju i normalnie odpala .
przedmuchy w 1.9 to norma fakt u ciebie mogły by być mniejsze ale ..
cross2900
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2350
Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
Pochwały: 15

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez sssTOMEKsss » 13 mar 2014, o 23:08

remont raczej nie wchodzi w grę z powodu braku funduszy, nawet jakbym je miał to raczej i tak bym nie wsadził w auto 3 koła, wolałbym sprzedać już te i kupić inne, ale wracając do tematu właśnie obecnie silnik chodzi na oleju castrol 5w40 pełen syntetyk pytanie czy pozostać przy nim czy zalać półsyntetykiem czy może od razu mineralnym? szczerze powiedziawszy to o te 200zł mi raczej nie chodzi i myślałem żeby lać nadal pełen syntetyk do niego tylko czy w obecnej sytuacji nie wpłynie to jeszcze gorzej na pracę silnika?
Avatar użytkownika
sssTOMEKsss
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1599
Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
Lokalizacja: Chocz
Pochwały: 5

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Bartezz » 14 mar 2014, o 01:10

mi się stało to samo niedawno w golfie 1 1.6d, jechałem i urwał się pasek od pompy przez co nie było chłodzenia i jechałem tak dość kawałek ;/ efekt: silnik stracił na mocy, zaczął brać więcej oleju oraz właśnie objawiało się to tym, że dość mocno walił dymem z bagnetu, korka oraz olejem jak się rękę przyłożyło :? łatwiej tak jak mówią chyba jest znaleźć jakiś dobry zadbany silnik i zrobić przekładkę bo remont to jest trochę kosztowny
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez AnDr3w » 14 mar 2014, o 19:14

Janusz73 Jakim cudem alfo nasza mozesz porównywac moja wiedze do kogokolwiek z forum czy siebie? Znasz mnie? Kiedykolwiek naprawialem Ci cokolwiek? -.-
Naciagacz? DURNIU KOSTROBATY bo inaczej cIE nie nazwę 30 zł na szlif to naciaganie? Wez opanuj swoje hormony.
litr na 1000 km? czyli w przecietnym silniku 2,5 raza tyle dolewamy co wlewamy podczas wymiany. Puknij sie w glowe. Im cos ciezsze tym lepsze. Może głowicą? NIEPLANOWANĄ koniecznie bo bedzie o całe kilka gram cięższa.
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Re: 1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka

Postprzez Janusz73 » 14 mar 2014, o 19:57

AnDr3w właśnie brak wiedzy powoduje u Ciebie nerwy.Nie masz najmniejszego pojęcia o silnikach spalinowych.Co to jest za planowanie głowicy za 30zł?Wiesz,że przed planowaniem sprawdza się głowice na płycie i wtedy podejmuje się decyzje czy planujemy,czy też nie.Za 30zł to może jest planowanie typu-usunięcie resztek starej uszczelki.Nie o wage chodzi przy planowaniu głowicy ale o zmiane pojemności jej komór spalania,a jak w Dieslu są komory spalania w tłoku to w głowicy grzybki zaworów wystają ponad jej płaszczyzne i trzeba mieć pojęcie jak ją wtedy planować ale dla wielu pseudofachmanów to jest czarna magia..Powtarzam jeszcze raz,że maksymalne dopuszczalne zużycie oleju w silniku to litr na tysiąc kilometrów i wiedz ,że nawet w takim przypadku wymieniamy olej między określonymi przebiegami.Śmieszysz mnie chłopie swoją niewiedzą i mam prośbe,żebyś uważał na słownictwo.Nie umiesz się zachować i wyzywasz to widły w dłoń i do chlewa,a nie do mechaniki która jest dla Ciebie tylko znana z opowieści mechaników którzy składali "sześciedziątki" w PGR-ach.Ja z mechaniką mam doczynienia od początku osiemdziesiątych lat i myśle,że wtedy nawet nie byłeś jeszcze w formie plemnika.Jednak jestem taki,że słucham nawet młodszych,ale nie słucham pierdół od gości co się nasłuchali głupot od mechaników z trzeciorzędnych warsztatów.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 85 gości