1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 68
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Chłopaki, wyluzujcie. To tylko forum, gdzie każdy dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniami, a nie zawody "kto ma rację" i "kto komu bardziej dop*erdoli" Tym bardziej, że na forum owszem, można dyskutować, ale kłócić się? Warto?
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Janusz nie rozsmieszaj mnie prosze Cie
Skladaj sobie bez planowania. Ja i tak bd robił tak jak robie. Przyjechal do Ciebie jakis klient z problemami po zlozeniu glowicy bez planowania? o ile wgle taki był? czy ta wiedza jest czerpana z google? com?
Dalsza dyskusja nie ma sensu. Pamietaj. Zbierasz material dajesz grubsza uszczelke. Miesci sie to w Twojej głowce i nie ma to wplywu na zmiane pojemnosci komory spalania. I nie mow mi ze nie mam zadnej wiedzy bo mnie nie znasz poprostu. Dziekuje
Skladaj sobie bez planowania. Ja i tak bd robił tak jak robie. Przyjechal do Ciebie jakis klient z problemami po zlozeniu glowicy bez planowania? o ile wgle taki był? czy ta wiedza jest czerpana z google? com?
Dalsza dyskusja nie ma sensu. Pamietaj. Zbierasz material dajesz grubsza uszczelke. Miesci sie to w Twojej głowce i nie ma to wplywu na zmiane pojemnosci komory spalania. I nie mow mi ze nie mam zadnej wiedzy bo mnie nie znasz poprostu. Dziekuje
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
sssTOMEKsss napisał(a): ale wracając do tematu właśnie obecnie silnik chodzi na oleju castrol 5w40 pełen syntetyk pytanie czy pozostać przy nim czy zalać półsyntetykiem czy może od razu mineralnym? szczerze powiedziawszy to o te 200zł mi raczej nie chodzi i myślałem żeby lać nadal pełen syntetyk do niego tylko czy w obecnej sytuacji nie wpłynie to jeszcze gorzej na pracę silnika?
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
jedz na pomiar kompresji zaraz będziesz wiedział w jakiej kondycji
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Re: 1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Ssstomeksss jeżeli nie było dotychczas żadnych kłopotów z uszczelką głowicy to nie daj się namówić na żadne planowanie i mechanik który będzie Ci to naprawial ma być na "ty z kluczem dynometrycznym i podziałką kątową " jeżeli etapy dokręcania głowicy podane są w wartościach kątowych.Pseudomechaników co planują i dokręcają głowice przedłużką typu rurka nie słuchaj.Adrian podpowiada Ci o kontroli kompresji i to jest dobra rada ale ja stawiam na zużycie lub zapieczenie pierścieni olejowych.Silnik 1.9TDi to super silnik i ta naprawa nie jest skomplikowana o ile ma się o nim pojęcie.Na Twoim miejscu bym kupił nową uszczelke głowicy,kompet uszczelniaczy zaworowych,nowy pasek rozrządu,silikon lub uszczelke miski olejowej oraz preparat do usuwania starej uszczelki głowicy,bo niektórzy nawet nie wiedzą że są silniki w których pozostałości starej uszczelki głowicy nie wolno skrobać tylko należy usunąć chemicznie,a oni odrazu planują Pasek rozrządu też po zdjęciu należałoby wymienic na nowy.I mówie mechanik,a nie fachman zrobi Ci to w jeden dzień na spokojnie.Najgorsza opcja to uszkodzenie tłoka lub tuleji,ale jak nie rozbierzesz to nie będziesz wiedział.I nie słuchaj takich gamoni co by Ci zaraz szlifowali wał korbowy,bo według nich z tego tytułu silnik bierze olej.Ta naprawa to niecałe 1000zł czyli koszt części+robocizna.Ewentualnie mogą dojść nowe sruby głowicy,ale mówie-ewentualnie.Juz kilka silników z taką awarią"uratowałem" i one nadal pracują bez zarzutów.Nie planuj głowicy,bo w pewnym momencie zabraknie Ci nadwymiarowych uszczelek
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Janusz73, Myslisz ze czyms mnie zaskoczyles tymi wypocinami. Wez daj spokoj. Nie bd dalej ciagnął tej dyskusji bo to nie ma najmniejszego sensu. Zapamiętaj jedno. Nie jestes takim fachowcem jakim widzisz i opisujesz sam siebie na forum czy gdziekolwiek indziej w zyciu prywatnym tylko takim jakim widzą Cie ludzie ktorym naprawiales auta. Bo to oni widzą jak zachowuje sie ich autko w dalszej eksploatacji po roku, kilku latach. A to głownie to swiadczy o jakosci usług swiadczonych przez mechanika. No chyba ze ktos robi auto na sprzedaz to wtedy juz inna bajka.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Janusz73 napisał(a):Ewentualnie mogą dojść nowe sruby głowicy,ale mówie-ewentualnie.
Pamiętam, że parę lat temu na praktykach "majster" kazał dokręcać głowice na starych śrubach... a że nowa śruba potrafi rozciągnąć się nawet 2 mm wiec dziwne nie ma i strzeliła, trochę zabawy z nią było by ją wyciągnąć, ale się udało, od tamtego czasu jeżeli producent zaleca wymianę na nowe to wymieniam, a nie bawię się w dokręcanie na starych.
Janusz73, a co robisz w przypadku, gdy głowica jest zwichrowana? Też nie planujesz?
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Re: 1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Adrian.Wtedy głowice daje do planowania,ale przedtem musi być dobrze sprawdzona na płycie.Dobrze piszesz,że nie wszystkie głowice sie planuje i dodam,że fabrycznie nowy silnik może mieć już głowice o niższej wysokości gdzie zamontowano uszczelke nie nominalną,a nadwymiarową czyli z większą ilością otworków lub wycieć które oznaczają jej grubość.Powiem szczerze,że do tej pory planowałem dwie głowice od benzyniaków pracujących na LPG,a jedna była taka,że z powodu odkształcenia nie nadawała się do planowania.Ja pisze z doświadczenia,a nie z opowieści których sie nasłuchałem panie AnDr3w.Co do srub głowicy to sie zgodze,że mogą być wyciągnięte.Nie jestem arcymechanikiem i też popełniałem fatalne błedy przez pośpiech i złych doradców.VV Golf 1.9TD nie miał mocy i jego maksymalna prędkość to 45km/h.Wywaliłem turbosprężarke do regeneracji,a okazało sie że spadła zapinka z linki gazu na pompie wtryskowej.Skucha z mojej strony za...sta.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
póki chodzi to nie bede raczej nic grzebał, prędzej zrobie tą przekładke wymienie po prostu blok silnika
zostać przy pełnym syntetyku czy zmienić na pół syntetyk?
sssTOMEKsss napisał(a):sssTOMEKsss napisał(a): ale wracając do tematu właśnie obecnie silnik chodzi na oleju castrol 5w40 pełen syntetyk pytanie czy pozostać przy nim czy zalać półsyntetykiem czy może od razu mineralnym? szczerze powiedziawszy to o te 200zł mi raczej nie chodzi i myślałem żeby lać nadal pełen syntetyk do niego tylko czy w obecnej sytuacji nie wpłynie to jeszcze gorzej na pracę silnika?
zostać przy pełnym syntetyku czy zmienić na pół syntetyk?
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
ja bym zalał połówką
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
sssTOMEKsss napisał(a):zostać przy pełnym syntetyku czy zmienić na pół syntetyk?
To już zależy od Ciebie. Możesz równie dobrze zostać przy syntetyku, możesz przejść na półsyntetyk, możesz od razu na mineralny. One praktycznie mają takie same normy, a różnią się trwałością, no i oczywiście, bo jakże by inaczej, ceną
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Przedewszystkim należy zacząć od sprawdzenia kompresji z próbą olejową, następnie dla pewności sprawdzić drożność odmy. Jeżeli miało by dojść do ściągnięcia głowicy, uszczelkę zakładasz o takiej samej ilości karbów niezależnie od ilości zeskrawanego materiału, w dieslu wystawanie tłoków decyduje o grubości uszczelki. Ale zanim obarczysz winą pierścienie przyglądnij się turbosprzężarce i dolocie.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
wszystko wskazuje na to że to jednak nie wina pierścieni ani tym bardziej silnika(przynajmniej nie w aż tak dużym stopniu) mianowicie
byłem wczoraj na wymianie filtru i oleju przy okazji obejrzeliśmy silnik, jak się okazało olej wycieka spod głowicy zaworów, puściła uszczelka a więc gdzieś za 2 tyg. pojadę na wymianę, wcześniej silnik był myty i oglądany ale nic nie było widać ale teraz po większej ilości przejechanych km okazało się że to właśnie spod głowicy zaworów
teraz pytanie bo coś tu wspominaliście o śrubach
przy kupnie tej uszczelki śruby tez mam kupić nowe do tej głowicy? czy przy wymianie samej uszczelki mogą zostać stare?
byłem wczoraj na wymianie filtru i oleju przy okazji obejrzeliśmy silnik, jak się okazało olej wycieka spod głowicy zaworów, puściła uszczelka a więc gdzieś za 2 tyg. pojadę na wymianę, wcześniej silnik był myty i oglądany ale nic nie było widać ale teraz po większej ilości przejechanych km okazało się że to właśnie spod głowicy zaworów
teraz pytanie bo coś tu wspominaliście o śrubach
przy kupnie tej uszczelki śruby tez mam kupić nowe do tej głowicy? czy przy wymianie samej uszczelki mogą zostać stare?
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
Chodzi Ci o głowicę, czy pokrywę zaworów? Nie wiem jak zaleca producent przy wymianie uszczelki pod głowicą, ale do pokrywy zaworów nowe śruby raczej są niepotrzebne.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
1.9tdi 90KM dmucha i delikatnie kopci z bagnetu i korka
pokrywa zaworów to jest bodajże
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
Posty: 68
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości