Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Postprzez kondziosimek » 26 paź 2014, o 15:57

Witam, mam pytanie. Jak powinien prawidłowo działać ten termostat, jak go sprawdzić i ustawić?
Avatar użytkownika
kondziosimek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 20:04
Pojazdy: Simson star 50

Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Postprzez Pani Kontekstowa » 26 paź 2014, o 15:57

Pani Kontekstowa
 

Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Postprzez Tomciosz » 26 paź 2014, o 16:09

Aisan zapewne.

Nigdzie nie dostaniesz na wymianę, sprawdzić też ciężko, bo coś koło 20st. ma zmianę wychylenia. Najprościej zrób jak ja. Weź zamocuj tak ten plastik co zamyka ciepłe/zimne aby dostawał tylko zimne powietrze. Natomiast zimą, można poluzować to, by dostawał ciepłe powietrze przy odpalaniu(tak jak fabryka przewidziała). Już szukałem tego termostatu i nigdzie tego nie ma.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Postprzez kondziosimek » 26 paź 2014, o 17:04

@Tomciosz nie Aisan, a Weber, odpala fajnie, tylko słabo się grzeje teraz jak jest chłodno. Myślałem jeszcze, że to da się jakoś ustawić, ale nigdzie nic nie mogę znaleźć na ten temat.
Avatar użytkownika
kondziosimek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 20:04
Pojazdy: Simson star 50

Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Postprzez Tomciosz » 26 paź 2014, o 17:36

kondziosimek, he?! :F

Obrazek

To? To nie wpływa na szybkość nagrzania się silnika. Jak masz na myśli, słabe ogrzewanie w aucie, to zapchana nagrzewnica, zepsuty termostat lub stary płyn chłodniczy.

Konkretnie ten termostat:

Obrazek

Znajduje się na dole silnika po lewej stronie, stojąc od czoła pojazdu.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Re: Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Postprzez kondziosimek » 26 paź 2014, o 18:10

@Tomciosz w aucie się nagrzeje, tylko że czasami rozgrzeje się tak do 65, 70 stopni i dalej już ma ciężko. No i powoli się nagrzewa. Muszę wymienić płyn bo mam niezły kicz, to i przy okazji termostat zmienię. A przy tym termostacie od powietrza to chodzi mi o te złote "pokrętło", do czegoś służy? (u mnie się obraca to tylko). Dolne śrubki to wiem, że są od ustawienia.
Avatar użytkownika
kondziosimek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 22
Dołączył(a): 16 paź 2009, o 20:04
Pojazdy: Simson star 50

Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza

Postprzez Tomciosz » 26 paź 2014, o 20:50

kondziosimek, to mosiężne czy tam brązowe "pokrętło" w obudowie filtra powietrza, to termostat. Wiem, że był stosowany(tylko) w CC z AISAN'em, regulował on które powietrze jest zasysane przez gaźnik. Jak mnie pamięć nie myli, poniżej 23 stopni Celsjusza zasysane było powietrze ciepłe, powyżej powietrze zimne. W 98% aut jest on nie sprawny.

Służy to głównie temu, by gaźnik szybciej się nagrzał, w celu polepszenia jego warunków pracy. Bo zamarznięty gaźnik - raczej nie jest przyjemną rzeczą, jednak wątpię by się tak stało. Z własnego doświadczenia i teoretycznego rozeznania tematu. Ustawiłem tak, by ciągle zasysał zimne powietrze. Uzasadniłem to tym, że istnieje takie urządzenie jak intercooler. Jak wiadomo, ta chłodnica - stworzona do ochładzania powietrza w silnikach doładowanych - zwiększa sprawność i moc jednostki. Więc nie widzę sensu, aby zasysane powietrze było ogrzewane przez kolektor wydechowy(odsyłam do budowy układu dolotowego w CC).
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 94 gości