Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza
Witam, mam pytanie. Jak powinien prawidłowo działać ten termostat, jak go sprawdzić i ustawić?
http://thetytus2.vgh.pl/news.php - Zapraszam
-
kondziosimek - MotoManiak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 16 paź 2009, o 20:04
- Pojazdy: Simson star 50
Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza
Aisan zapewne.
Nigdzie nie dostaniesz na wymianę, sprawdzić też ciężko, bo coś koło 20st. ma zmianę wychylenia. Najprościej zrób jak ja. Weź zamocuj tak ten plastik co zamyka ciepłe/zimne aby dostawał tylko zimne powietrze. Natomiast zimą, można poluzować to, by dostawał ciepłe powietrze przy odpalaniu(tak jak fabryka przewidziała). Już szukałem tego termostatu i nigdzie tego nie ma.
Nigdzie nie dostaniesz na wymianę, sprawdzić też ciężko, bo coś koło 20st. ma zmianę wychylenia. Najprościej zrób jak ja. Weź zamocuj tak ten plastik co zamyka ciepłe/zimne aby dostawał tylko zimne powietrze. Natomiast zimą, można poluzować to, by dostawał ciepłe powietrze przy odpalaniu(tak jak fabryka przewidziała). Już szukałem tego termostatu i nigdzie tego nie ma.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza
@Tomciosz nie Aisan, a Weber, odpala fajnie, tylko słabo się grzeje teraz jak jest chłodno. Myślałem jeszcze, że to da się jakoś ustawić, ale nigdzie nic nie mogę znaleźć na ten temat.
http://thetytus2.vgh.pl/news.php - Zapraszam
-
kondziosimek - MotoManiak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 16 paź 2009, o 20:04
- Pojazdy: Simson star 50
Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza
kondziosimek, he?! :F
To? To nie wpływa na szybkość nagrzania się silnika. Jak masz na myśli, słabe ogrzewanie w aucie, to zapchana nagrzewnica, zepsuty termostat lub stary płyn chłodniczy.
Konkretnie ten termostat:
Znajduje się na dole silnika po lewej stronie, stojąc od czoła pojazdu.
To? To nie wpływa na szybkość nagrzania się silnika. Jak masz na myśli, słabe ogrzewanie w aucie, to zapchana nagrzewnica, zepsuty termostat lub stary płyn chłodniczy.
Konkretnie ten termostat:
Znajduje się na dole silnika po lewej stronie, stojąc od czoła pojazdu.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza
@Tomciosz w aucie się nagrzeje, tylko że czasami rozgrzeje się tak do 65, 70 stopni i dalej już ma ciężko. No i powoli się nagrzewa. Muszę wymienić płyn bo mam niezły kicz, to i przy okazji termostat zmienię. A przy tym termostacie od powietrza to chodzi mi o te złote "pokrętło", do czegoś służy? (u mnie się obraca to tylko). Dolne śrubki to wiem, że są od ustawienia.
http://thetytus2.vgh.pl/news.php - Zapraszam
-
kondziosimek - MotoManiak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 16 paź 2009, o 20:04
- Pojazdy: Simson star 50
Cinquecento 700 - Termostat w filtrze powietrza
kondziosimek, to mosiężne czy tam brązowe "pokrętło" w obudowie filtra powietrza, to termostat. Wiem, że był stosowany(tylko) w CC z AISAN'em, regulował on które powietrze jest zasysane przez gaźnik. Jak mnie pamięć nie myli, poniżej 23 stopni Celsjusza zasysane było powietrze ciepłe, powyżej powietrze zimne. W 98% aut jest on nie sprawny.
Służy to głównie temu, by gaźnik szybciej się nagrzał, w celu polepszenia jego warunków pracy. Bo zamarznięty gaźnik - raczej nie jest przyjemną rzeczą, jednak wątpię by się tak stało. Z własnego doświadczenia i teoretycznego rozeznania tematu. Ustawiłem tak, by ciągle zasysał zimne powietrze. Uzasadniłem to tym, że istnieje takie urządzenie jak intercooler. Jak wiadomo, ta chłodnica - stworzona do ochładzania powietrza w silnikach doładowanych - zwiększa sprawność i moc jednostki. Więc nie widzę sensu, aby zasysane powietrze było ogrzewane przez kolektor wydechowy(odsyłam do budowy układu dolotowego w CC).
Służy to głównie temu, by gaźnik szybciej się nagrzał, w celu polepszenia jego warunków pracy. Bo zamarznięty gaźnik - raczej nie jest przyjemną rzeczą, jednak wątpię by się tak stało. Z własnego doświadczenia i teoretycznego rozeznania tematu. Ustawiłem tak, by ciągle zasysał zimne powietrze. Uzasadniłem to tym, że istnieje takie urządzenie jak intercooler. Jak wiadomo, ta chłodnica - stworzona do ochładzania powietrza w silnikach doładowanych - zwiększa sprawność i moc jednostki. Więc nie widzę sensu, aby zasysane powietrze było ogrzewane przez kolektor wydechowy(odsyłam do budowy układu dolotowego w CC).
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 136 gości