Płyn do chłodnic G12+

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Janusz73 » 3 gru 2014, o 18:18

Mam pytanie,bo nie wiem co już robić.Wymieniamy okresowo ten płyn czy nie?Audi A3 Sportback (1.6 BSE) 2007rok instrukcja podaje,że nie podlega wymianie,natomiast inne fora podają że maksymalnie co 5 lat.Sprawdzałem ten płyn i wiem,że nie zamarznie do -37.Ale on jest od nowości samochodu-już siedem lat.Jak Wy byście postąpili-wymienili czy nie?Kogo się słuchać mechaników czy instrukcji?
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Pani Kontekstowa » 3 gru 2014, o 18:18

Pani Kontekstowa
 

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Tomek » 3 gru 2014, o 18:40

Ja bym zostawił jeśli trzyma swoje parametry. I tak zazwyczaj wlewa się świeży płyn przy robieniu rozrządu.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8663
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Romecik2t » 3 gru 2014, o 19:15

A potem korozja, padniete pompy i termostaty :F Dej pan spokoj lepiej zmienić :D
A to w jakiej temp. zamarznie to zalezy od proporcji w ktorych wlali w fabryce, jesli zalali czysty to pewnie wlasnie kolo -40 :mrgreen:
POZNAJ HISTORIĘ ORAZ REGULAMIN FORUM.
Dodaj się na mapę! :arrow: Mapa Użytkowników
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Romecik2t
#mod
#mod
 
Posty: 11089
Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
Pochwały: 45

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez adrian » 3 gru 2014, o 20:10

Jeżeli pisze w instrukcji, że niema potrzeby wymiany, to chyba nikt sobie tego o tak nie wymyślił. Potem zdziwko czemu nowe auta się psują, bo jak w Polonezie 30 lat temu tak się robiło to teraz też a producent w instrukcji głupoty piszę.
For those about to rock, we salute you!
Avatar użytkownika
adrian
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3008
Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
Lokalizacja: Oświęcim
Pochwały: 31
Pojazdy: Audi A7

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Łukasz. » 3 gru 2014, o 20:23

Skoro ma dobre parametry (-37 to wręcz idealna temperatura krzepliwości :P ) to zostawiamy, skoro instrukcja tak mówi.
Romecik2t napisał(a):A potem korozja, padniete pompy i termostaty :F

A jaki wpływ ma płyn chłodniczy, który de facto się nie starzeje na szybkość zużywania się elementów i korozję? Co do korozji, to co ma zardzewieć, skoro płyn cały czas jest w układzie? :P
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Re: Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Janusz73 » 3 gru 2014, o 20:57

Właśnie nie podałem przebiegu w który mi raczej nikt nie uwierzy,ale mam ten samochód od nowości-30 tyś.km.Ja robie w nim przeglądy zależne nie od przebiegu,a od czasu.Co do rozrządu to nie mam pojęcia za ile lat należałoby wymienić.Adrian właśnie nie wiem czy ten G12+ to jakiś super rewelacyjny płyn.Mam pierwszy raz z nim doczynienia.Romecik2t też ciekawie pisze.Wyczytałem w internecie tak-G12 gotowy płyn,G12+ to jego koncentrat.Teraz jest G12++ lub już nawet G13.Ta literka G to normy jakie ma spełniać płyn.Dalej nie wiem co robić,a w planach mam zalać układ płynem Borygo Alu i te pięć lat mieć spokój.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Łukasz. » 4 gru 2014, o 21:36

Tak nawiasem mówiąc, to ten koncentrat jest tylko po to, by... Woda w układzie chłodzenia nie zamarzła :P

Czysto teoretycznie, po zalaniu samego koncentratu do chłodnicy, nie uzyskamy chłodzenia, bo koncentrat nie ma właściwości chłodzących. Płyn chłodniczy to nic innego jak koncentrat i woda destylowana. Kolory są trzy: czerwony, który stosuje VAG, żółty, spotykany w francuzach i japońcach, i niebieski, stosowany wszędzie indziej. Wszystkie są mieszalne (bo muszą być :P "wymogi unijne" ) do takiego stopnia, że pracując jeszcze w sklepie motoryzacyjnym, przyszedł klient, i uznał, że chce płyn chłodniczy o kolorze zielonym. Co wtedy się robi? 1/4 koncentratu niebieskiego, 1/4 koncentratu żółtego, 1/2 wody i mamy piękny zielony płyn chłodniczy :D

Co do samego płynu, to jego wymiana ma na celu nie pozbycie się starego płynu, a pozbycie się "raz na jakiś czas" różnego rodzaju zabrudzeń z układu chłodzenia. W praktyce, jakby szło, to można płyn spuścić, przefiltrować go, i wlać spowrotem :P Ale że to nieopłacalne i bezsensowne, to się wymienia :P

Teraz moje skromne zdanie:
Zostaw ten płyn, chyba że lepiej się poczujesz po jego wymianie, to go zmień ;)
Obrazek

"...gdy ktoś, kto mi jest światełkiem, gaśnie nagle w biały dzień..."
Avatar użytkownika
Łukasz.
@admin
@admin
 
Posty: 4771
Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
Lokalizacja: WLKP -> PWL
Pochwały: 13
Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87

Re: Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Janusz73 » 5 gru 2014, o 06:21

Łukasz.O tym wiem,że nigdy samego koncentratu się nie wlewa.Tak,praktycznie wszystkie płyny chłodnicze są mieszalne ze sobą i wyjątek tutaj stanowi Borygo Eko,bo posiada inny rodzaj glikolu.Właśnie obawiam się tego co pisze Romecik2t,jestem starszej daty i nie bardzo wierze w wymiane oleju co 30 tyś.km i brak potrzeby okresowej wymiany płynu chłodniczego.Wole dmuchać na zimne i wymienie płyn po tylu latach.Jeszcze rozpatruje czy zaleje Borygiem Alu,czy nowym nieznanym mi Borygiem Premium G12+.Ogólnie to wszystko ciężko jest zrozumieć i nie wolno zadławic się reklamą.Borygo Alu znam i doskonale spisuje mi się w innym pojezdzie.Strona Borygo mówi o tym płynie,że jeden z najlepszych,że mało jest płynów które spełniaja tak rygorystyczne normy jak Borygo Alu.Inne żródła podają że Borygo Alu spełnia tylko starszą norme G11.Ale uważam tak-lepiej mieć nowy płyn w układzie chłodzenia,może troche gorszy jakościowo od fabrycznego niż stary zalany w fabryce który zaczyna robić się delikatnym kwaskiem.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez dieludolfs » 5 gru 2014, o 15:13

Btw. Od czego się robi osad w układzie chłodzenia?
Avatar użytkownika
dieludolfs
#mod
#mod
 
Posty: 8314
Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
Pochwały: 41
Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell

Re: Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Janusz73 » 6 gru 2014, o 16:45

Dieludolfs.Wykluczmy jakikolwiek przestrzał oleju lub kompresji do płynu chłodzącego i faktycznie zawsze w układzie chłodzenia jest jakiś osad.Wydaje mi się że jak płyn setki razy się nagrzewa i stygnie to zawsze coś z niego musi się wytrącić.Chyba nawet jak do układu byśmy doswiadczalnie wlali wode destylowaną to z biegiem czasu i z niej by się coś wytrąciło.Już w internecie na temat płynów chłodzących "przeleciałem" chyba wszystko.Zauważam,że są skargi na płyn Paraflu który skutecznie zatyka nagrzewnice w Fiatach,nawet okresowo wymieniany.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Płyn do chłodnic G12+

Postprzez majuniaa28 » 21 sty 2015, o 11:11

Ja szukam właśnie jakiegoś sprawdzonego płynu do chłodnic nie wiecie który z tych http://www.aparts.pl/pages/custompage.aspx?pageid=131 mogłabym kupić do corsy 1.7 dti?
majuniaa28
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 24 lis 2014, o 09:11

Re: Płyn do chłodnic G12+

Postprzez Janusz73 » 22 sty 2015, o 15:39

Majunia28.Powiem tak;ja już za stary jestem żeby "łykać" cudotwórcze właściwości płynów chłodniczych.Polskie Borygo jest bardzo dobre (nie znam dokładnie Boryga Eko i nie wolno go mieszać z innymi płynami) ale Borygo Alu,Nowy to są bardzo dobre płyny.Oczywiście niemieckie płyny są lepsze ale tylko z reklamy i np.Borygo Alu spełnia według nich normy tylko G11.Ja tą norme G11,G12,G12+,G12++,już jest podobno G13 mam gdzieś.Majunia28 lej Borygo Alu i przez pięć lat masz spokój.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości