BMW e36 Coupe - na co zwrócić uwagę?

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

BMW e36 Coupe - na co zwrócić uwagę?

Postprzez RedBull » 13 kwi 2015, o 10:43

Cześć, po wakacjach jestem pewien kupna E36 w coupe w wersji silnikowej 2.0 . Jednakże nigdy nie miałem styczności z tą marką, a wielu z was na pewno ją miało. Chciałbym porad na co zwracać uwagę przy kupnie auta, co często nawala i jak sobie z tym radzić. Dodam że byłaby to najbogatsza wersja więc do awarii można dodać climatronic, skóry, podgrzewanie foteli, komputery, abs itp itd. Nie mam pojęcia czy wybrałem dobry dział. Ewentualnie proszę o przeniesienie . Dziękuję i pozdrawiam
Od za małej bluzy z za dużym logo
Po luksusową marynarę Burberry
Avatar użytkownika
RedBull
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 702
Dołączył(a): 25 sty 2010, o 23:51
Pochwały: 1
Pojazdy: TDR 125 / Megane II

BMW e36 Coupe - na co zwrócić uwagę?

Postprzez Pani Kontekstowa » 13 kwi 2015, o 10:43

Pani Kontekstowa
 

BMW e36 Coupe - na co zwrócić uwagę?

Postprzez brandt095 » 13 kwi 2015, o 20:10

Vanos - tak
2.0 jak najbardziej. Trwały i ekonomiczny. Ale taki jest także 2.8 a osiągi między nimi to wielka różnica. m52 lubi się z dobrze zrobionym gazem. Nie baw się w 4cyl. Nie są złe jako tako ale przy ich spalaniu to 2.0 jest lepszym wyborem.

Słabe punkty m52 to:
- uszczelki (klawiatury, głowicy, miski olejowej), termostat i visco ( jak ktoś o to nie dbał to potem sprzedaje z przegrzanym silnikiem i idącymi za tym konsekwencjami.. )
- silniki krokowe, przepływki ( też bywa różnie)
- gumowe elementy dolotowe ( nierówna praca, dławienie..)

Jak koledzy piszą to korozja głównie:
-progi - mocowania lewarka i za przednimi nadkolami to standard.
-nadkola - nie koniecznie jeśli nie było przy nich grzebane..
-tylna klapa, tylny pas pod klapą
-przedni pas - element w których są mocowane neki
-doły drzwi
Jeśli kupowany egzemplarz nie ma tych ognisk korozji to albo już ktoś z tym walczył albo padnie to na ciebie ( raczej )
Warto sprawdzić mocowania amortyzatorów ( głównie tylnych )

Obejrzy dokładnie podłużnice przednie i "spawy'' kielichów przednich. Glebione e36 lubią tam pękać..

Z elektryki to..
- obracające się bębenki kluczyka (choć to mechanika raczej :wink: )
- niesprawne mechanizmy szyb elektrycznych
- problemy z tylnymi lampami i ich równym świeceniem
- krańcówki drzwi
- maty foteli pasażera (airbag)
- czujniki abs
- cewki
- czujniki położenia wału i wałka
- czujniki klocków hamulcowych

Dodatkowo:
Zawieszenie to zależy od ciebie czy należysz do tych co uważają ,że koła są po to żeby tłumiły jak najlepiej przejeżdzane dziury czy ,że są po to aby zapewniały świetną trakcję z zachowaniem tych walorów..
Ale.. listwy kierownicze w e36 pomimo dbania się sypią.. A reszt na normalnym poziomie

No i to tyle co mi się nasuwa na pierwszy ogień :wink: Problemy wymienione to są rzeczy o których warto pamiętać przy zakupie. Im bardziej auto jest pozbawione tych wad tym lepiej. Niektóre z tych rzeczy mogą (ale nie muszą ) wyjść podczas twojej przygody z e36. Naprawdę warto szukać długo i z pewnego żródła.. No ale takie egzemplarze mają najwyższe ceny..
-

Zapożyczone z forum Bmw Team

Wystarczy poszukać nic nie boli a użytkownicy tych maszyn chyba wiedzą co mówią.
Mam nadzieję że pomogłem :yes:


Autor postu otrzymał pochwałę
Aktualnie :-)
- Audi A4 1.8T (150KM)
- MZ ETZ 250e
Było ;-)
- Ferro 901 140cm3
- Suzuki Alto 1.0GL (55KM)
- Seat Toledo I FL 1.6 (101KM)
- Audi A3 8l 1.8 (125KM)
Avatar użytkownika
brandt095
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 21:56
Pochwały: 4
Pojazdy: Audi A4 1.8T ,MZ ETZ 250e


Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 92 gości