Mam mały, ale denerwujący problem z Żukiem. Na benzynie wszystko jest OK, a na gazie nie ma wolnych obrotów. Po puszczeniu pedału gazu gaśnie. Podczas jazdy na wyższych obrotach wszystko jest OK. Na razie zmieniłem świece i przewody w/n, ale bez efektu. Instalacja to najprostsza I generacja. Da się coś zrobić samemu, czy szukać dobrego gazownika?
Do tej pory nie miałem w ogóle do czynienia z gazem w samochodzie, więc nie bardzo wiem od czego zacząć.
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Próbowałeś zmniejszyć przerwę na świecach?
Pomogłem ? Kliknij pomógł
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Marcek, nie dostaje za dużo powietrza?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
A nie ma wogóle wolnych obrotów zarówno jak ciepły czy zimny? Spróbuj podkrecić mu wolne obroty przy nagrzanym silniku na parowniku Powinna być tam taka duża śrubka ze sprężynka
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Parownik- mianowicie memnbrany juz są za sztywne, Nieszczelnosci w dolocie, filterek gazu albo kwestia regulacji.
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Również obstawiam słabą membranę w parowniku. W wymianę raczej nie warto się bawić. Nowe reduktory nie są drogie, a spokojnie dadzą radę w Żuku. Przy okazji zmień filtr jeśli masz jakiś typowy, kosztuje parę zł.
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Marcek.Może być tak jak chłopaki piszą.A ja jeszcze proponuje żebyś obejrzał przewód gazu reduktor-mikser,na tym przewodzie powinien być zainstalowany silniczek krokowy i zobacz czy kostka z niego nie spadła.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Silnik krokowy? W gazniku?
-
AnDr3w - MotoManiak
- Posty: 540
- Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
- Lokalizacja: LLB
- Pochwały: 9
Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi
Żuk zachowuje się tak od kupna, gdyby nie problem przed skrzyżowaniami, gdzie na chwilę trzeba przełączać na benzynę, to pewnie by mi to nie przeszkadzało.
Wczoraj jak nim jechałem, zgasł mi na wolnych na gazie. W tej sytuacji zawsze odpalałem na benzynie, ale wyjątkowo postanowiłem zrobić eksperyment i odpalić na gazie. Nie udało się. Jednak po ręcznym podaniu gazu (przycisk "ssania") i wciśniętym pedale gazu odpalił. Przyszło mi do głowy, że może na wolnych obrotach napięcie jest za niskie i elektrozawór zamyka?
Ale to dość naciągana teoria Co do regulacji - muszę zdjąć reduktor, bo dostęp do niego nie jest najlepszy i pooglądać co w nim siedzi Na razie jedyne co zauważyłem, to mosiężna śruba z okrągłym łbem na dole reduktora. Podobno służy do spuszczania osadu, ale nie udało mi się jej póki co odkręcić.
Może rzeczywiście czas reduktora się skończył Ma niski przebieg, ale ponad 10 lat. Membrany są w nim gumowe? Jeśli tak, to może sparciały ze starości.
Żuk zachowuje się tak od kupna, gdyby nie problem przed skrzyżowaniami, gdzie na chwilę trzeba przełączać na benzynę, to pewnie by mi to nie przeszkadzało.
Wczoraj jak nim jechałem, zgasł mi na wolnych na gazie. W tej sytuacji zawsze odpalałem na benzynie, ale wyjątkowo postanowiłem zrobić eksperyment i odpalić na gazie. Nie udało się. Jednak po ręcznym podaniu gazu (przycisk "ssania") i wciśniętym pedale gazu odpalił. Przyszło mi do głowy, że może na wolnych obrotach napięcie jest za niskie i elektrozawór zamyka?
Ale to dość naciągana teoria Co do regulacji - muszę zdjąć reduktor, bo dostęp do niego nie jest najlepszy i pooglądać co w nim siedzi Na razie jedyne co zauważyłem, to mosiężna śruba z okrągłym łbem na dole reduktora. Podobno służy do spuszczania osadu, ale nie udało mi się jej póki co odkręcić.
Może rzeczywiście czas reduktora się skończył Ma niski przebieg, ale ponad 10 lat. Membrany są w nim gumowe? Jeśli tak, to może sparciały ze starości.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
AnDr3w.Nie w gażniku,tylko instalacji LPG.Napisałem wyrażnie-na drodze parownik-mikser.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Janusz73, to pierwsza generacja. Powinna być zwykła śruba. Krokowiec jest jeśli masz komputer sterujący silnikiem, a więc na pewno nie 1gen i nie gaźnik
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Tomek,zgadza się.Zapomniałem,że mam w Nivie wielopunktowy wtrysk paliwa,a nie gażnik.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Janusz73, co ciekawe w Renówce mam wielopunkt, a na wężu jest śrubka. W drugą stronę jest ciężej
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Wymiana redyktora i pożądna regulacja, ja ustawiałem w nysie sam i chodziła jak dzika mam nawet nówke parownik ale leży już od dobrych kilku lat więc raczej sie juz nie nadaje
Aktualnie
- Audi A4 1.8T (150KM)
- MZ ETZ 250e
Było
- Ferro 901 140cm3
- Suzuki Alto 1.0GL (55KM)
- Seat Toledo I FL 1.6 (101KM)
- Audi A3 8l 1.8 (125KM)
- Audi A4 1.8T (150KM)
- MZ ETZ 250e
Było
- Ferro 901 140cm3
- Suzuki Alto 1.0GL (55KM)
- Seat Toledo I FL 1.6 (101KM)
- Audi A3 8l 1.8 (125KM)
-
brandt095 - MotoManiak
- Posty: 246
- Dołączył(a): 24 mar 2013, o 21:56
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Audi A4 1.8T ,MZ ETZ 250e
Żuk - brak wolnych obrotów na LPG
Teoria z elektrozaworem upadła Chyba rzeczywiście trzeba się przyjrzeć reduktorowi.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 107 gości