Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Jeśli masz problem z samochodem i nie wiesz jak go rozwiązać, napisz a na pewno ktoś Ci pomoże.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.

Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.


    Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
    Komar 2351 regulacja zapłonu
    Regulacja zapłonu Komar 2351

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Marcek » 29 kwi 2015, o 13:00

Mam mały, ale denerwujący problem z Żukiem. Na benzynie wszystko jest OK, a na gazie nie ma wolnych obrotów. Po puszczeniu pedału gazu gaśnie. Podczas jazdy na wyższych obrotach wszystko jest OK. Na razie zmieniłem świece i przewody w/n, ale bez efektu. Instalacja to najprostsza I generacja. Da się coś zrobić samemu, czy szukać dobrego gazownika?
Do tej pory nie miałem w ogóle do czynienia z gazem w samochodzie, więc nie bardzo wiem od czego zacząć.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Pani Kontekstowa » 29 kwi 2015, o 13:00

Pani Kontekstowa
 

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Stachu.G » 29 kwi 2015, o 13:47

Próbowałeś zmniejszyć przerwę na świecach?
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Stachu.G
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1036
Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
Lokalizacja: Podkarpackie
Pochwały: 42
Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Tomciosz » 29 kwi 2015, o 16:03

Marcek, nie dostaje za dużo powietrza?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.

Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko

Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR :P
Avatar użytkownika
Tomciosz
Ekspert
Ekspert
 
Posty: 4996
Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
Pochwały: 88
Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Bartezz » 29 kwi 2015, o 17:14

A nie ma wogóle wolnych obrotów zarówno jak ciepły czy zimny? :) Spróbuj podkrecić mu wolne obroty przy nagrzanym silniku na parowniku ;) Powinna być tam taka duża śrubka ze sprężynka :)
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło :P
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity ;/
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki ;/
Golf II '90 1,3+lpg
Avatar użytkownika
Bartezz
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1049
Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
Lokalizacja: Porąbka
Pochwały: 4
Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175

Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez AnDr3w » 29 kwi 2015, o 21:51

Parownik- mianowicie memnbrany juz są za sztywne, Nieszczelnosci w dolocie, filterek gazu albo kwestia regulacji.
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Tomek » 29 kwi 2015, o 22:44

Również obstawiam słabą membranę w parowniku. W wymianę raczej nie warto się bawić. Nowe reduktory nie są drogie, a spokojnie dadzą radę w Żuku. Przy okazji zmień filtr jeśli masz jakiś typowy, kosztuje parę zł.
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Janusz73 » 30 kwi 2015, o 05:32

Marcek.Może być tak jak chłopaki piszą.A ja jeszcze proponuje żebyś obejrzał przewód gazu reduktor-mikser,na tym przewodzie powinien być zainstalowany silniczek krokowy i zobacz czy kostka z niego nie spadła.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez AnDr3w » 30 kwi 2015, o 05:54

Silnik krokowy? :D W gazniku? :shock: :D
Avatar użytkownika
AnDr3w
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 540
Dołączył(a): 15 sie 2007, o 15:43
Lokalizacja: LLB
Pochwały: 9

Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Marcek » 30 kwi 2015, o 06:29

Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi :)
Żuk zachowuje się tak od kupna, gdyby nie problem przed skrzyżowaniami, gdzie na chwilę trzeba przełączać na benzynę, to pewnie by mi to nie przeszkadzało.
Wczoraj jak nim jechałem, zgasł mi na wolnych na gazie. W tej sytuacji zawsze odpalałem na benzynie, ale wyjątkowo postanowiłem zrobić eksperyment i odpalić na gazie. Nie udało się. Jednak po ręcznym podaniu gazu (przycisk "ssania") i wciśniętym pedale gazu odpalił. Przyszło mi do głowy, że może na wolnych obrotach napięcie jest za niskie i elektrozawór zamyka?
Ale to dość naciągana teoria ;) Co do regulacji - muszę zdjąć reduktor, bo dostęp do niego nie jest najlepszy i pooglądać co w nim siedzi ;) Na razie jedyne co zauważyłem, to mosiężna śruba z okrągłym łbem na dole reduktora. Podobno służy do spuszczania osadu, ale nie udało mi się jej póki co odkręcić.
Może rzeczywiście czas reduktora się skończył ;) Ma niski przebieg, ale ponad 10 lat. Membrany są w nim gumowe? Jeśli tak, to może sparciały ze starości.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Janusz73 » 30 kwi 2015, o 14:34

AnDr3w.Nie w gażniku,tylko instalacji LPG.Napisałem wyrażnie-na drodze parownik-mikser.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Tomek » 30 kwi 2015, o 18:17

Janusz73, to pierwsza generacja. Powinna być zwykła śruba. Krokowiec jest jeśli masz komputer sterujący silnikiem, a więc na pewno nie 1gen i nie gaźnik ;)
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Re: Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Janusz73 » 30 kwi 2015, o 20:41

Tomek,zgadza się.Zapomniałem,że mam w Nivie wielopunktowy wtrysk paliwa,a nie gażnik.
Janusz73
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1308
Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
Pochwały: 44
Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Tomek » 1 maja 2015, o 00:52

Janusz73, co ciekawe w Renówce mam wielopunkt, a na wężu jest śrubka. W drugą stronę jest ciężej :D
Avatar użytkownika
Tomek
#mod
#mod
 
Posty: 8664
Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
Lokalizacja: Dirksland, NL
Pochwały: 75
Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez brandt095 » 5 maja 2015, o 21:08

Wymiana redyktora i pożądna regulacja, ja ustawiałem w nysie sam i chodziła jak dzika :F mam nawet nówke parownik ale leży już od dobrych kilku lat więc raczej sie juz nie nadaje :(
Aktualnie :-)
- Audi A4 1.8T (150KM)
- MZ ETZ 250e
Było ;-)
- Ferro 901 140cm3
- Suzuki Alto 1.0GL (55KM)
- Seat Toledo I FL 1.6 (101KM)
- Audi A3 8l 1.8 (125KM)
Avatar użytkownika
brandt095
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 24 mar 2013, o 21:56
Pochwały: 4
Pojazdy: Audi A4 1.8T ,MZ ETZ 250e

Żuk - brak wolnych obrotów na LPG

Postprzez Marcek » 6 maja 2015, o 05:59

Teoria z elektrozaworem upadła :F Chyba rzeczywiście trzeba się przyjrzeć reduktorowi.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Następna strona

Powrót do Pomoc

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 118 gości