Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Witam
Koledzy poradźcie za jakim autkiem mam się rozglądać, samochód będzie służył do dojazdu do pracy.
Dziennie będę robił w obie strony około 100km.
Chodzi o sutko jak najbardziej ekonomiczne w jeździe i niezawodne zarazem.
Chciałbym się zmieścić w kwocie 10 tysi.
Koledzy poradźcie za jakim autkiem mam się rozglądać, samochód będzie służył do dojazdu do pracy.
Dziennie będę robił w obie strony około 100km.
Chodzi o sutko jak najbardziej ekonomiczne w jeździe i niezawodne zarazem.
Chciałbym się zmieścić w kwocie 10 tysi.
- tomcio110977
- MotoManiak
- Posty: 243
- Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Bierz jakiegoś VAGa 1.9 TDI 90KM
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Lepiej cos w gazie jesli ma byc najtaniej, taniej kupisz i taniej wyjdzie eksploatacja i tankowanie takie 1.8 czy 2.0 8v spokojnie sobie poradzi w trasie i spali 8-10 przy dynamicznej jezdzie w trasie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Z mojego doświadczenia - Ford Escort 1,8TD/VW Bora 1,9TDI na krótszych odcinkach - nie ma bata 6-6,5, czasami nawet 7 litrów na setkę. Na długiej trasie (powyżej 100km w jedną stronę, a i to zależy gdzie, bo po pipidówach to więcej) spalanie 4,5-5/100. Czyli licząc najmniej (po trasie) 21zł/100km, a normalnie 28zł/100km. Freelander 1,8 w gazie - po trasie 10 gazu = 19zł/100km. Różnica jest taka, że freelander to już prawdziwa krowa, o dużych oporach toczenia. Jakimś Ticiem, Corsą czy nawet Puntem w gazie by szło zejść jeszcze niżej ze spalaniem - do kosztu rzędu 13-15zł/100km. Niby różnica niewielka, ale w skali miesiąca (dla wariantu Corsa/Punto) by to było blisko 150-200zł oszczędności (przy planie minimum - 500km tygodniowo) w skali roku (po potrąceniu na podwyższony koszt przeglądu i dodatkowy serwis) - koło 2000zł - Ubezpieczenie + komplet opon.
-
Angler - Zwycięzca konkursu
- Posty: 2224
- Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
- Lokalizacja: Rawicz
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Witam
Nie wiem czy czy chciałbym się bawić w gaz, moi 2 kolesie jeżdżą w gazie i zawsze coś im tam szwankuje w instalacji.
Myślałem o jakimś dieslu 1,5l np. z silnikiem D4D np. jakaś Toyota.
Do pracy będę jeździł na zmianę z kolegami po tygodniu. Tak że będę jadził co 2-3 tydzień.
Nie wiem czy czy chciałbym się bawić w gaz, moi 2 kolesie jeżdżą w gazie i zawsze coś im tam szwankuje w instalacji.
Myślałem o jakimś dieslu 1,5l np. z silnikiem D4D np. jakaś Toyota.
Do pracy będę jeździł na zmianę z kolegami po tygodniu. Tak że będę jadził co 2-3 tydzień.
- tomcio110977
- MotoManiak
- Posty: 243
- Dołączył(a): 17 lis 2013, o 20:04
- Pochwały: 1
- Pojazdy: Toyota Corolla E12 Barton Fighter
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Ja bym szedł w gaz, jak dobra instalka to będzie latać, a zawsze można na benzynie się przejechać
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Takm ale do instalacji dochodzi serwisowanie co jakiś czas, wymiana świec zapłonowych częściej niż w benzynie, a do gazu trzeba co jakiś czas doliczyć paliwo do odpalania itp. wiec koszta eksploatacji są większe niż w dieslu. Mimo to tez polecam gaz, ale wtedy większy silnik, bo 75KM silnik spali praktycznie tyle samo co 150KM.
Jak miałbym codziennie do roboty tłuc się Ticiem po 100km wolał bym być stratny na te 2tys co opisałeś i kupić coś wygodnego.
Angler napisał(a): Jakimś Ticiem, Corsą czy nawet Puntem w gazie by szło zejść jeszcze niżej ze spalaniem
Jak miałbym codziennie do roboty tłuc się Ticiem po 100km wolał bym być stratny na te 2tys co opisałeś i kupić coś wygodnego.
Ostatnio edytowano 18 maja 2015, o 21:40 przez adrian, łącznie edytowano 1 raz
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Ze swojej strony w takim budżecie polecałbym auta marki peugeot 307 lub 206 z silnikiem 1.6 HDI 90KM. Kultura pracy silnika lepsza niż w 1.9 TDI a pali na trasie w granicach 5L/100km. Auta dosyć solidne a i silniki niezawodne. Jak kupisz nie zajeżdżony egzemplarz to będziesz jeździł długo i tanio
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Ja z kolei użytkuje auto zasilane LPG. Spalanie na poziomie 7-8 litrów, w trasie śmiało schodzi do 5-6 litrów, czyli w cyklu mieszanym jakieś 20 zł/100km. Czy są problemy? Bywają. Ale do niektórych idzie się przyzwyczaić
Jeżeli chodzi o serwis, to wymiana dwóch filtrów gazu (fazy ciekłej i lotnej), w czasie gwarancji na wymianie tych części u gościa, co mi zakładał instalację, wyszło 60 zł. W własnym zakresie, nie wiem, 30 zł to może będzie kosztować. Przegląd droższy chyba o 47 zł, butla wymiana raz na 10 lat, a poza tym, no, trochę więcej uwagi i kasy trzeba poświecić układowi zapłonowemu. Reszta jest okej
Zrobiłem już ponad 15 tys km na instalacji LPG, i stwierdziłem, że mimo sporych kosztów założenia (ponad dwa tysie, instalacja IV generacji), i tak się opłaca. Spalanie ilościowo praktycznie się nie zmieniło, a gaz jest o jakieś 50-60% tańszy od benzyny. (lub i więcej, obecnie cena gazu to okolice 2 zł, a benzyny już 4.70-4.80). Czyli w ogólnym rozrachunku wychodzi się korzystniej.
Co do diesli, tam już trzeba bardziej się troszczyć o silnik i osprzęt. Masz turbine, w nowszych już dwumasę, DPF-y, i inne srety... Ale z drugiej strony masz lepszy moment obrotowy i spalanie na poziomie 5-6 litrów w cyklu mieszanym, w trasie nawet mniej (gdzieś czytałem, że testowali octavię w dieslu, chyba 2.0, z Warszawy do Paryża. Równe 1600 km. Przejechali to na jednym baku, tyle że prędkość max wynosiła 80 km/h Spalanie wyszło około 2,8-3,2 l/100 km). Wiec, póki się kula, jest lepsze od gazu, ale jak coś padnie, to naprawy mogą by wtedy liczone w tysiącach, a używki wiadomo, zależy na co trafisz...
Szczerze? Sam mam obecnie dylemat, bo również chcę w niedalekiej przyszłości auto zmienić. I problem polega na tym, czy wybrać benzynę i dołożyć gaz, czy szukać diesla. Na chwilę obecną bardziej jestem za jednostką benzynową z instalką LPG.
A teraz, jeżeli chodzi o diesle, to chętnie poleciłbym coś w sdi. Proste, bez udziwnień, tyle że na tle innych samochodów wychodzi "mułowato", ale nadrabia kosztami utrzymania. W Niemczech golfem trójką w kombi z tym właśnie silnikiem (przebieg prawie 400 tys km ), osiągnąłem na autostradzie 185 km/h. Nie interesowałem się, czy jest to prawdziwa prędkość, czy licznik przekłamywał, ale w miarę się to nawet zbierało, można powiedzieć, że lepiej, niż moje megane (1.6, 75 km, a sdi ma 69 km). I jeżeli nie to, że jednak chciałbym kupić auto na poziomie mocy 100-110 km, to nawet bym się tym zainteresował. Ale nie mówię nie
Wyrzekaj się silników dci, kiepsko u nich z bezawaryjnością. TDi jak najbardziej, ale nie 2.0, nieudany model. Fiatowskie diesle są pono dosyć przyjemne w eksploatacji (JTD, często spotykane w fiacie stilo), oplowskie (cdti) tak w miarę. Można polecić jeszcze np focusa w 1.8 TDDi, ale inne diesle tej marki już wychodzą blado.
Toyota, hmmm, nie miałem z nimi do czynienia w sensie "znajomy ma", więc się nie wypowiem.
Jeżeli chodzi o serwis, to wymiana dwóch filtrów gazu (fazy ciekłej i lotnej), w czasie gwarancji na wymianie tych części u gościa, co mi zakładał instalację, wyszło 60 zł. W własnym zakresie, nie wiem, 30 zł to może będzie kosztować. Przegląd droższy chyba o 47 zł, butla wymiana raz na 10 lat, a poza tym, no, trochę więcej uwagi i kasy trzeba poświecić układowi zapłonowemu. Reszta jest okej
Zrobiłem już ponad 15 tys km na instalacji LPG, i stwierdziłem, że mimo sporych kosztów założenia (ponad dwa tysie, instalacja IV generacji), i tak się opłaca. Spalanie ilościowo praktycznie się nie zmieniło, a gaz jest o jakieś 50-60% tańszy od benzyny. (lub i więcej, obecnie cena gazu to okolice 2 zł, a benzyny już 4.70-4.80). Czyli w ogólnym rozrachunku wychodzi się korzystniej.
Co do diesli, tam już trzeba bardziej się troszczyć o silnik i osprzęt. Masz turbine, w nowszych już dwumasę, DPF-y, i inne srety... Ale z drugiej strony masz lepszy moment obrotowy i spalanie na poziomie 5-6 litrów w cyklu mieszanym, w trasie nawet mniej (gdzieś czytałem, że testowali octavię w dieslu, chyba 2.0, z Warszawy do Paryża. Równe 1600 km. Przejechali to na jednym baku, tyle że prędkość max wynosiła 80 km/h Spalanie wyszło około 2,8-3,2 l/100 km). Wiec, póki się kula, jest lepsze od gazu, ale jak coś padnie, to naprawy mogą by wtedy liczone w tysiącach, a używki wiadomo, zależy na co trafisz...
Szczerze? Sam mam obecnie dylemat, bo również chcę w niedalekiej przyszłości auto zmienić. I problem polega na tym, czy wybrać benzynę i dołożyć gaz, czy szukać diesla. Na chwilę obecną bardziej jestem za jednostką benzynową z instalką LPG.
A teraz, jeżeli chodzi o diesle, to chętnie poleciłbym coś w sdi. Proste, bez udziwnień, tyle że na tle innych samochodów wychodzi "mułowato", ale nadrabia kosztami utrzymania. W Niemczech golfem trójką w kombi z tym właśnie silnikiem (przebieg prawie 400 tys km ), osiągnąłem na autostradzie 185 km/h. Nie interesowałem się, czy jest to prawdziwa prędkość, czy licznik przekłamywał, ale w miarę się to nawet zbierało, można powiedzieć, że lepiej, niż moje megane (1.6, 75 km, a sdi ma 69 km). I jeżeli nie to, że jednak chciałbym kupić auto na poziomie mocy 100-110 km, to nawet bym się tym zainteresował. Ale nie mówię nie
Wyrzekaj się silników dci, kiepsko u nich z bezawaryjnością. TDi jak najbardziej, ale nie 2.0, nieudany model. Fiatowskie diesle są pono dosyć przyjemne w eksploatacji (JTD, często spotykane w fiacie stilo), oplowskie (cdti) tak w miarę. Można polecić jeszcze np focusa w 1.8 TDDi, ale inne diesle tej marki już wychodzą blado.
Toyota, hmmm, nie miałem z nimi do czynienia w sensie "znajomy ma", więc się nie wypowiem.
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Łukasz. napisał(a):Co do diesli, tam już trzeba bardziej się troszczyć o silnik i osprzęt.
Czy ja wiem, ja swoją Vectrą 2.2 DTI natłukłem już ponad 50 kafli i jedyne co robię przy silniku to zmieniam oleje i filtry. Nawet rozrząd jest na łańcuchu. Spalanie 5l-6,5l/100km, zależne od stylu jazdy.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Fiat JTD to to samo co Opel CDti
Dobre jednostki, bezawaryjne i oszczędne.
Spalanie w cyklu 50/50 (miasto/trasa) spokojnie poniżej 5l, nawet jak jeździmy 110-120km/h a w mieście dość dynamicznie
Jednak mimo wszystko benzyna z gazem wychodzi taniej, jakby na to nie patrzeć.
Wujek kupił nową Dacię Dokker (duuuże auto!), z fabryczną instalacją LPG i spalanie wychodzi mu (w tych samych warunkach co moje) jakieś 8-8,5l gazu
Więc mając trzy razy więcej miejsca w aucie przejeżdża 100km taniej ode mnie
Dobre jednostki, bezawaryjne i oszczędne.
Spalanie w cyklu 50/50 (miasto/trasa) spokojnie poniżej 5l, nawet jak jeździmy 110-120km/h a w mieście dość dynamicznie
Jednak mimo wszystko benzyna z gazem wychodzi taniej, jakby na to nie patrzeć.
Wujek kupił nową Dacię Dokker (duuuże auto!), z fabryczną instalacją LPG i spalanie wychodzi mu (w tych samych warunkach co moje) jakieś 8-8,5l gazu
Więc mając trzy razy więcej miejsca w aucie przejeżdża 100km taniej ode mnie
-
traktorzysta - Ekspert
- Posty: 1904
- Dołączył(a): 6 cze 2009, o 19:21
- Lokalizacja: Solniki Wielkie
- Pochwały: 82
- Pojazdy: Opel Corsa D 08', WSK M06B3, Kingway Yamasaki 110ccm, Romet 750
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
Łukasz. napisał(a):Można polecić jeszcze np focusa w 1.8 TDDi, ale inne diesle tej marki już wychodzą blado.
TDDi bardzo możliwe, że będzie ok, ale TDCi lipa U mnie znowu coś z wtryskiwaczami Po za tym focus całkiem przyjemne autko
-
Sławek. - #mod
- Posty: 3622
- Dołączył(a): 16 lip 2008, o 22:33
- Lokalizacja: Kwidzyn, Łódź
- Pochwały: 18
- Pojazdy: Opel Vectra C 2.8T 169kW 2006r.
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
1.8 TDDI niezniszczalny brak dwumasy, normalna rotacyjna pompa i tyle, brak wtrysków CR, DPFa, dwumasy jak w przypadku 2.0 i 1.8 TDCI więcej o tym silniku rozpisałem się w innym temacie jak by ktoś dokładnie chciał widzieć co tam się psuje.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
eee citroen i jego xud09 ? albo DW8 niezniszczalne, bez sreli i innych dupereli, zwykła jednostka
mam to w c15, spalanie koło 5-7 litrów (zależy czy grzmocę z tą budą 140 czy tylko 100 )
zakładane do Peugeot 206 chyba
mam to w c15, spalanie koło 5-7 litrów (zależy czy grzmocę z tą budą 140 czy tylko 100 )
zakładane do Peugeot 206 chyba
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Jakie autko do dojzadu do pracy z małym diesel-em
dieludolfs napisał(a):ja swoją Vectrą 2.2 DTI natłukłem już ponad 50 kafli i jedyne co robię przy silniku to zmieniam oleje i filtry
Nie każdy ma tyle szczęścia co ty
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Posty: 19
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 169 gości