Witam! Kolega poprosił mnie o pomoc, ale nie znam się w ogóle na oplowskich jednostkach wiec proszę was o pomoc. Pacjent to Opel Frontera B 2,2DTI, objawy, zimny silnik ciężko odpala. Objawia się to tym, auto po nocy trzeba kręcić z 10s zanim zaskoczy, następnie po opaleniu wydobywa się biała chmura dymu (nie spalona ropa) dzieje się tak przy każdej temperaturze powyżej 5*C. Jak dowiedziałem się w oplach świecę grzeją do 5*C, sytuacja zmienia się gdy tylko zaczną grzać świece i czy będzie to -10 czy 4*C pali od strzału. Nie mam pojęcia od czego zacząć, podejrzewam zapowietrzanie, ale wykluczało by to błyskawiczny start po zagrzaniu świec. Jeżeli spotkaliście się z podobna usterką w silniku 2.2DTI proszę o wszelkie wskazówki, będziemy po kolei sprawdzać.
PS. Nie mam kabla do opla, wiec na razie diagnostyka kompem odpada.
PS. Wie może ktoś jak rozwiązane w tym silniku jest przestawienie konta wtrysku (ssanie) i co nim steruje?
Opel Frontera B 2,2DTI ciężko odpala na zimnym
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Opel Frontera B 2,2DTI ciężko odpala na zimnym
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Opel Frontera B 2,2DTI ciężko odpala na zimnym
Moja Vectra ma podobnie, jak zagrzeją świece to pali dosłownie na dotyk, a tak to trzeba też nią trochę pokręcić, ale bez przesady - 2, max 3 sekundy wystarczą. Podstawą jest jednak sprawny rozrusznik i mocny akumulator, by rozrusznik szybko kręcił, chociaż... w moim przypadku to nawet na zdechniętym akumulatorze dawał radę.
Z tego co ja czytałem w necie, można wgrać nowy soft, dzięki czemu świece grzeją nawet przy 10*C, ale jak się to konkretniej robi to niestety nie wiem, bo nie zagłębiałem się w szczegóły. Najprawdopodobniej będzie potrzebny Opel Tech 2 i odpowiedni soft z poprawką.
Jaka pompa znajduje się w tym silniku? Jednowtykowa VP44 czy dwuwtykowa PSG16?
W tej pierwszej pompie przestawiacz kąta wtrysku jest pokryty teflonem, ale gdy paliwo jest zbyt "suche" to bardzo często lubi się zacierać, a następnie pod wpływem zbyt dużego oporu pada elektronika, a konkretniej to jakiś tam tranzystor w sterowniku na pompie wtryskowej. Gdy jednak to nastąpi to samochód nie ma mocy i wywala na liczniku check engine.
Btw. jaki przebieg ma samochód? Może pompa wtryskowa jest już na wykończeniu?
adrian napisał(a):Jak dowiedziałem się w oplach świecę grzeją do 5*C
Z tego co ja czytałem w necie, można wgrać nowy soft, dzięki czemu świece grzeją nawet przy 10*C, ale jak się to konkretniej robi to niestety nie wiem, bo nie zagłębiałem się w szczegóły. Najprawdopodobniej będzie potrzebny Opel Tech 2 i odpowiedni soft z poprawką.
adrian napisał(a):PS. Wie może ktoś jak rozwiązane w tym silniku jest przestawienie konta wtrysku (ssanie) i co nim steruje?
Jaka pompa znajduje się w tym silniku? Jednowtykowa VP44 czy dwuwtykowa PSG16?
W tej pierwszej pompie przestawiacz kąta wtrysku jest pokryty teflonem, ale gdy paliwo jest zbyt "suche" to bardzo często lubi się zacierać, a następnie pod wpływem zbyt dużego oporu pada elektronika, a konkretniej to jakiś tam tranzystor w sterowniku na pompie wtryskowej. Gdy jednak to nastąpi to samochód nie ma mocy i wywala na liczniku check engine.
Btw. jaki przebieg ma samochód? Może pompa wtryskowa jest już na wykończeniu?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Opel Frontera B 2,2DTI ciężko odpala na zimnym
Zapomniałem napisać, akumulator nowy, świece tak samo, przebiegu nie znam ale zapewnie ma dużo, z tego co pytałem po zagrzaniu auto spada z obrotów wiec przestawiacz konta wtrysku chyba jest ok, o sofcie czytałem i na razie odpuszczamy bo z tego co wiem może wgrać tylko aso a cena jak z kosmosu. Jak nie nie rozwiążemy usterki pójdziemy na łatwiznę i przerobie mu sterownik od świec, aby grzaly za każdym razem, na zazie czekam na sugestie.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
Opel Frontera B 2,2DTI ciężko odpala na zimnym
adrian, w takim razie stawiam na zajechaną pompę wtryskową/zajechany silnik. Najtańszym i zarazem najprostszym jak i najefektowniejszym rozwiązaniem będzie zrobienie "oszukiwacza" modułu świec żarowych, w postaci wpięcia szeregowo do czujnika temperatury odpowiedniego rezystora, który po odpaleniu silnika będzie odłączany za pomocą przekaźnika. Dzięki temu komputer będzie myślał, że na dworze jest zimnej i uruchomi świece żarowe oraz zwiększy dawkę paliwa/przestawi kąt wtrysku, a po odpaleniu silnika rezystor zostanie odłączony i komputer będzie otrzymywał prawidłowe dane z czujnika temperatury. Przy ilu stopniach Celsjusza zaczynają się problemy z odpalaniem? Zobacz jaką rezystancje ma czujnik temperatury przy 5*C (gdy załączają się świece żarowe), oraz jaką rezystancje przy temperaturze, w której zaczynają się problemy z rozruchem, następnie obliczając różnice dobierz odpowiedni rezystor.
Ewentualnie możesz jeszcze kupić gotowy moduł, ale ciekawi mnie zasada jego działania... czy podaje do komputera stałą temperaturę (np. -25*C) niezależnie od tego czy silnik jest gorący czy zimny, czy może zależnie od czujnika temperatury w silniku obniża temperaturę o kilka(naście) stopni Celsjusza, jeżeli tak, to o ile?
http://allegro.pl/trudny-rozruch-zle-od ... 17402.html
Ewentualnie możesz jeszcze kupić gotowy moduł, ale ciekawi mnie zasada jego działania... czy podaje do komputera stałą temperaturę (np. -25*C) niezależnie od tego czy silnik jest gorący czy zimny, czy może zależnie od czujnika temperatury w silniku obniża temperaturę o kilka(naście) stopni Celsjusza, jeżeli tak, to o ile?
http://allegro.pl/trudny-rozruch-zle-od ... 17402.html
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: Opel Frontera B 2,2DTI ciężko odpala na zimnym
Adrian proponuje Ci zarejestrować się na portalu "Forum 4x4".Tam chłopaki podpowiedzą Ci w czym tkwi problem.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 183 gości